تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای جامع موجودات روباتیک بازی Horizon Zero Dawn - قسمت اول

راهنمای جامع موجودات روباتیک بازی Horizon Zero Dawn - قسمت اول

یکی از ارکان‌ اصلی بازی تحسین شده Horizon Zero Dawn، روبات‌هایی هستند که در آن قرار دارند. با تک‌شات و راهنمای کامل این روبات‌ها که همه‌ی آن‌چیزی که لازم است در مورد آن‌ها بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهد، همراه باشید.

 

هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn) جدیدترین انحصاری کنسول نسل هشتمی سونی، یعنی پلی‌استیشن 4 است و بر اساس بازخوردهای به دست رسیده از کاربران و منتقدین، یکی از چشم‌نوازترین، چالش بر انگیزترین و جذاب‌ترین بازی‌هایی است که برای این کنسول ساخته شده است. گوریلا گیمز با رفتن به سراغ یک آی‌پی کاملا جدید، ریسک بزرگی را به جان خرید و نتیجه‌اش را هم دید؛ هورایزن هم اکنون یکی از تحسین شده‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 لقب گرفته است.

 

هورایزن زیرو داون دنیای بسیار وسیع و پر جزئیاتی دارد و شما در نقش دختری به نام ای‌لوی (Aloy) قرار می‌دهد. هورایزن در خود مبارزات بسیار جذابی دارد و به گفته منتقدین، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده بخش مبارزات این بازی، زیبا و جذاب باشد، وجود موجودهای روباتیک است که تا حدی شبیه به حیوان‌هایی که امروز می‌شناسیم، طراحی شده‌اند. این به اصطلاح روبات‌ها بسیار متنوع‌اند و در همه جای دنیای Horizon Zero Dawn یافت می‌شوند و قرار گرفتن در مقابل آن‌ها، کاری بسیار هیجان‌انگیز است.

 

اگر قصد دارید اطلاعات جامعی در مورد این روبات‌ها کسب کنید و با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شوید، در ادامه تک‌شات را همراهی کنید.

 

Horizon Zero Dawn

گریزر (Grazer) 

در اکثر مواقع می‌ترسند و فرار می‌کنند، اما یادتان باشد که آن‌ها قبل از فرار کردن، با در آوردن شاخ‌هایشان سعی می‌کنند شما را از خود دور کنند.

 

کلاس: GAIA Terraformer

زیستگاه: سراسر دنیای بازی، بیشتر در حوالی زیست‌بوم‌های گیاهی

تجهیزات: Blaze Canister، تیغ‌های چرخان

وسایلی که می‌توانید پس از کشتنش غارت کنید: ابزار Blaze - تکه‌های فلز - ابزار Sparker - سیم - هسته کوچک روبات - لنزهای گریزر - قلب گریزر

بهترین نحوه برای از بین بردن: شلیک کردن

قسمت‌های شکستنی که می‌توانید به آن‌ها شلیک کنید: Blaze Canister، تیغ‌های چرخان

 

گریزرها روبات‌هایی هستند که خیلی دنبال جنگیدن نیستند و بیشتر شبیه‌ گوزن‌اند. آن‌ها عادت دارند در دشت‌ها و به همراه گله‌شان پرسه بزنند و ممکن است به همراه گروه‌های کوچک واچرها (Watchers)‌ هم دیده شوند.

 

شکل ظاهری

شکل و شمایل کلی و اندازه گریزها همچون نوع خاصی از گوزن‌های شمالی و آهوهای کوهی است و رفتارشان بیشتر مثل حیوانات اهلی است. گریزها - همچون واچرها - گردنی بلند و یک چشم بزرگ در راس سرشان دارند، و در کنار این‌ها به یک جفت شاخ فلزی هم مجهز شده‌اند. این روبات‌ها بر پشت‌شان چهار عدد Blaze Canister حمل می‌کنند و باز هم مثل واچرها، بر روی چهار پا راه می‌روند.

 

تاریخچه

گریزرها بعد از این‌که Faro Plague تمامی منابع زیست‌توده‌ی زمین را در قرن ۲۱ از بین برد، به عنوان بخشی از «فرایند زمینی‌سازی» توسط GAIA ساخته شده‌اند و همانطور که از نام‌شان پیداست، آن‌ها با خوردن گیاهان زمینی، رشد گیاهان مختلف را کنترل می‌کنند. گریزها در گذشته بسیار عادی و معمولی رفتار می‌کرده‌اند و تا زمانی که فردی به آن‌‌ها آسیب نمی‌رساند، فرار نمی‌کردند.

 

با این حال گفته شده که حدودا یک دهه قبل از وقایع بازی هورایزن زیرو داون، گروه Derangement با رفتارهایی که از خود بروز دادند، باعث شدند که گریزها و بقیه موجودات روبایتک حداقل برای حفاظت از خود، رفتارهایی خشونت‌آمیز بروز دهند. آن‌ها در اغلب موارد به جای فرار کردن از انسان‌هایی که به آن‌ها حمله کرده‌اند، آن‌ها را می‌ترسانند و برای آن‌ها عربده کشی می‌کنند! در زمان وقوع رویدادهای بازی - که ای‌لوی روش شکار را یاد گرفته و بزرگ شده است - گریزها گاهی اوقات انسان‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند، خصوصا هنگامی که در مجاورت واچرها باشند و آن‌ها بهشان اخطار دهند که انسان‌ها در حال نزدیک شدن هستند. خوشبختانه کشتن آن‌ها کار سختی نیست و انسان‌ها یاد گرفته‌اند که تا حد امکان از دید آن‌ها دور بمانند!

 

توانایی‌های مبارزه‌ای

گر چه گریزها معمولا پس از حمله شکارچی‌ها فرار می‌کنند، اما با این حال گاهی اوقات هم هست که آن‌ها در مقابل شکارچیان می‌ایستند و با آن‌ها مقابله کرده و با استفاده از شاخ گوزن‌مانندشان، به شدت به آن‌ها ضربه وارد می‌کنند. گریزها از بوته‌ها و علف‌هایی که می‌خورند، نوعی سوخت زیستی را استخراج می‌کنند. نام آن‌ها در حقیقت از روی واژه Graze (به معنای چریدن) گرفته شده است؛ همانطور که گفتیم، Grazerها موجوداتی چرنده هستند.

 

Horizon Zero Dawn

استورم‌برد (Stormbird)

جزو روبات‌های پرنده بازی است و می‌تواند از هوا ضربات سختی به شما وارد کند.

 

کلاس: مبارزه‌ای، Possible GAIA Terraformer

زیستگاه: فضاهای باز

تجهیزات: Blaze Canister، موتور، Freeze Canister، اسلحه رعد و برق

وسایلی که می‌توانید پس از کشتنش غارت کنید: ابزار Blaze - ابزار Chillwater - خرده‌های فلز - ابزار Echo Shell - ابزار Crystal Braiding - قلب استورم‌برد - لنزهای استورم‌برد - هسته اصلی روبات

بهترین نحوه برای از بین بردن: از بین بردن موتورها، نابود کردن اسلحه رعد و برق، منجمد کردن ابزار Freeze Canister، سوزاندن ابزار Blaze Canister

قسمت‌های شکستنی که می‌توانید به آن‌ها شلیک کنید: نامعلوم

 

استورم‌بردها روبات‌های پرنده و جنگ‌جوی بازی هستند و اگر بخواهیم توصیفشان کنیم، بهترین مثال، یک پرنده بزرگ با بال‌هایی به اندازه بال‌های هواپیما است. این موجودات روباتیک در ارتفاعات پرواز می‌کنند و می‌توانند در یک چشم به هم زدن با نیروی فوق‌العاده خود، به سمت پایین شیرجه بزنند و هدف خود را مورد حمله قرار دهند. آن‌ها هم در آسمان و هم در زمین بسیار قدرتمنداند و به شکل‌های مختلف، و به طور سریع و قدرتمند، حمله می‌کنند.

 

شکل ظاهری

بر خلاف بسیاری از روبات‌های بازی، زندگیِ یک‌نواختی ندارند و همچون پرنده‌های گوشت‌خوار امروزی رفتار می‌کنند. استورم‌برد‌ها دارای بال، دست و حتی یک سرِ محافظت‌شده با آهن هستند و در کنار این‌ها، منقار هم دارند.

 

بال‌های استورم‌برد هر کدام به صورت جداگانه مجهز به سه موتور جتِ پر مانند هستند و در صورت از کار افتادن، این روبات فلج می‌شود و توانایی‌های پروازشان را به کل از دست می‌دهند. به منظور شکار اهداف آیرودینامیکی، آن‌ها در کنار بال، دارای بالَک هم هستند؛ دقیقا همچون هواپیماهای مسافربری! در مرکز قفسه سینه این موجود، چیزی به اسم Lightning Gun وجود دارد که به استورم‌برد کمک می‌کند حملات برقیِ نابودکننده‌ای را انجام دهد.

 

توانایی‌های مبارزه‌ای

استورم‌بردها موجوداتی هستند که در ارتفاعات بالا پرواز می‌کنند و می‌توانند از بالا، باران برق را بر روی دشمن ببارانند. آن‌ها وقتی که در هوا معلق‌اند، می‌توانند یک Shock Blast شلیک کنند. این روبات حتی به هنگام نشستن بر روی زمین هم بسیار نابودکننده و خطرناک است. آن‌ها می‌توانند در آسمان اوج بگیرند و حرکت قدرتمند Beak Smash را انجام دهند؛ حرکتی که با آن می‌‌توانند بر روی سر ای‌لوی جهش کنند. استورم‌بردها همچنین می‌توانند با استفاده از دم بلندشان و هنگامی که روی زمین نشسته‌اند، حرکت Tail Lash را انجام دهند.

توانایی ویژه: Thunder Crash - وقتی که استورم‌بردها در هوا هستند، می‌توانند در سپری که در اطراف بدن‌شان موجود است، انرژی الکتریکی خود را شارژ کنند. وقتی که انرژی‌شان کاملا شارژ شد، این روبات‌ها می‌توانند بمبی را به سمت زمین بفرستند و این بمب‌ها پس از برخورد به زمین، قدرت تخریب‌کنندگی زیادی دارند. این بمب‌های الکتریکی پس از برخورد به زمین، شما را از حرکت کردن باز می‌دارند.

 

Horizon Zero Dawn

ثاندرجا (Thunderjaw)

جزو روبات‌های جنگ‌جوی قدرتمند است و سیستم شلیک توپ بسیار تخریب‌کننده‌ای دارد و با حملاتش، سر و صدای زیادی به پا می‌کند.

 

کلاس: مبارزه‌ای، Possible GAIA Terraformer

زیستگاه: فضاهای باز

تجهیزات: Blaze Canister، ابزار Data Nexus، ابزار Disc Launcher، ابزار Freeze Canister، قلب، سلول قدرت، رادار، توپ‌خانه کوچک و نابودگر، دُم

وسایلی که می‌توانید پس از کشتنش غارت کنید: ابزار Blaze - ابزار Chillwater - ابزار جرقه‌زن - خرده‌های فلز - ابزار Echo Shell - ابزار Crystal Braiding - قلب - لنزهای ثاندرجا - هسته اصلی روبات

بهترین نحوه برای از بین بردن: نابود کردن Disc Launcher

قسمت‌های شکستنی که می‌توانید به آن‌ها شلیک کنید: نامعلوم

 

ثاندرجا یکی از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین روبات‌های کلاس مبارزه‌ای موجود در هورایزن زیرو داون است و به صورتی ویرانگر دشمنان را مورد تهاجم قرار می‌دهد. این موجود روباتیک چیزی حدود ۲۴ متر طول و ۱۰ متر ارتفاع دارد.

 

شکل ظاهری

ثاندرجا روبات بسیار بزرگی است که بر روی دو پا راه می‌رود و ویژگی‌هایی شبیه به دایناسورهای گروه تروپود دارد؛ خصوصا دایناسور Tyrannosaurus rex؛ دایناسور مذکور دارای پاهای بزرگ و قدرتمند‌ است و بدنی طویل دارد و داشتنِ دُمی طویل، به حفظ تعادل آن کمک شایانی کرده است. ثاندرجاها همانطور که از نام‌شان پیداست (Thunderjaw متشکل از دو واژه‌ی Thunder به معنای رعد و برق، و Jaw به معنای آرواره است)، سرشان دارای دو مجموعه اجزای مکانیکیِ آرواره‌مانند است که به هنگام غرش کردن، از دور طرف باز می‌شوند. بخش عمده بدن ثاندرجا توسط ۹۳ نوع زره مختلف محافظت شده است؛ همین موضوع باعث می‌شود که سر به نیست کردن آن‌ها حتی با تیرهای انفجاری هم کاری بسیار مشکل باشد. اگر می‌خواهید به آن‌ها صدمه رسانده و ضعیف‌شان کنید، باید به اجزای ماهیچه‌مانندی که در پشت پاهای‌شان وجود دارد حمله کنید.

 

نوکِ دُم آن‌ها توسط یک جفت پره‌ی داس مانند محافظت شده است و وقتی که این موجود دم خود را تکان می‌دهد، می‌تواند از آن‌ها برای صدمه رساندن به رقیب خود استفاده کند. ثاندرجاها بسیار بزرگ‌تر و البته قدرتمندتر از واچرها هستند؛ هر دوی این موجودات روباتیک، شبیه دایناسورهای گروه تروپود هستند؛ به این صورت که اندام خاصی ندارند، دم‌هایشان دراز است و در سر‌هایشان تجهیزات خاصی برای اسکن محیط دارند.

 

تاریخچه

همچون ساتوث‌ها (در قسمت دوم مقاله معرفی خواهند شد)، ثاندرجاها طی سال‌های اخیرا و به دنبال ساخت ماشین‌های تهاجمی برای آسیب رساندن به انسان‌ها، ظهور کرده‌اند. ثاندرجا با توانایی زیادی که دارد، نقطه عطف کلاس مبارزه‌ای بازی هستند و مبارزه با آن‌ها، یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن است. ثاندرجا با هر بار حمله، به حدی قدرت دارد که زمین را می‌لرزاند و جزو روبات‌هایی است که از هیچ چیزی نمی‌ترسد. نوشته‌های تاریخی می‌گویند که اولین انسانی که توانسته یکی از ثاندرجاها را به هلاکت برساند، آهسیس نام داشته است.

 

توانایی‌های مبارزه‌ای

ثاندرجا دارای سلاح‌های بسیاری است و توسط آن‌ها ضربات سختی به دشمنانش وارد می‌کند. قدرتمندترین سلاحی که در اختیار دارد، Disk Launcher است؛ این سلاح کشنده، مجموعه‌ای از چندین دستگاه است که دو به دو مشابه‌اند و می‌توانند دیسک‌های انفجاری پرتاب کنند. وقتی که ثاندرجا این سلاح را در اختیار داشته باشد، می‌تواند مجموعه‌ای از دیسک‌ها را از آسمان با قدرت تمام پرتاب کند و به لطف قدرت انفجاری ویرانگری که دارد، دشمنش را در یک چشم به هم زدن بکشد. ثاندرجا علاوه بر این سلاح، دارای تعداد زیادی مسلسل است که بر روی شکمش وصل شده است و در کنار آن، یک جفت Cannon عم وجود دارد که در مدت کوتاهی شارژ می‌شوند و قدرت تخریب‌کنندگی بالایی دارند. دهان ثاندرجاها دارای یک لیزر است که این لیزر هم به سرعت شارژ می‌شود. به‌علاوه‌ی این‌ها، ثاندرجاها می‌توانند به دشمنان‌شان جرقه بزنند، آن‌ها را با دم‌هایشان سر به نیست کنند و همچنین با دم‌هایشان چنان ضربتی به دشمن وارد کنند که ده‌ها متر آن‌ورتر پرت شوند.

 

ثاندرجاها به شدت زره‌پوش‌اند و همانطور که ذکر شد، آسیب رساندن به آن‌ها یکی از سخت‌ترین کارهایی است که می‌توانید در هورایزن زیرو داون انجام دهید.

 

Horizon Zero Dawn

واچر (Watcher)

 روبات‌هایی به نسبت کوچک و جمع‌و‌جور‌ هستند و به شدت کنجاواند. آن‌ها همچنان روبات‌هایی چالاک‌اند و به صورت گروهی به اهداف‌شان حمله می‌کنند.

 

کلاس: مبارزه‌ای، GAIA Terraformer

زیستگاه: سراسر دنیای بازی

تجهیزات:چشم مخصوص

وسایلی که می‌توانید پس از کشتنش غارت کنید: ابزار Metal Shards - جرقه‌زن - سیم - هسته کوچک روبات - قلب - لنز واچر

بهترین نحوه برای از بین بردن: سنسور بزرگ موجود بر روی سر

 

واچر روباتی کوچک است و برای شناسایی خطر طراحی شده است. آن‌ها دارای دستگاه اسکنر هستند و به هنگام تشخیص حضور دشمن، به بقیه روبات‌ها خبر می‌دهند و آن‌ها را آگاه می‌سازند. واچرها اغلب موارد یا در گروه‌های پر تعداد یافت می‌شوند یا در کنار روبات‌های غول‌پیکر. آن‌ها رابطه نزدیکی با روبات‌های دیگر مثل استرایدرها (در قسمت دوم معرفی می‌شوند) دارند. واچرها دارای یک چشم بزرگ هستند و در محیط‌های پر خطر پرسه می‌زنند. این موضوع به روبات‌هایی مثل استرایدرها این فرصت را می‌دهد تا با خیالی آسوده به خوردن علف‌ها بپردازند.

 

شکل ظاهری

شکل کلی واچرها شبیه گونه کوچک دایناسورهای تروپود است، البته بدون داشتن اندام. گر چه آن‌ها کوچک‌ترین روبات‌های بازی هستند، اما با این حال آن‌ها جثه‌ای به اندازه یک سگ بزرگ دارند.

 

ویژگی مهم واچرها که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند، سرشان است که دارای یک سنسور قدرتمند و نورافشان است که به آن‌ها توانایی پیدا کردن دشمنان را می‌دهد. سر واچرها بر روی گردنی دراز قرار دارد و همین موضوع آن‌ها را قادر می‌سازد که برای دیدن محیط اطراف، به سرعت سر خود را حرکت دهند. سرِ واچرها حتی از تنه‌ی آن‌ها هم بزرگ‌تر است و دلیل این موضوع هم وجود ابزار زیاد بر روی سر است. سر واچرها نسبت به بدن‌شان به طرز خنده‌داری بزرگ است و مجموعه‌ی این دو، بر روی پاهایی باریک قرار گرفته‌اند. واچرها یک دم نسبتا دراز و قطور هم دارند.

 

توانایی‌های مبارزه‌ای

واچرها می‌توانند برای پیدا کردن خطر، محیط اطراف خود را اسکن کنند. اگر آن‌ها وجود خطر را تشخیص دهند، یک صدای مخصوص الکترونیکی را در محیط پخش می‌سازند و همین صدا - که اتفاقا بسیار ناهنجار نیز هست - به تمامی روبات‌های اطراف خبر می‌دهد. واچرها بر خلاف ثاندرجاهای غول‌پیکر، هیچ‌گونه سلاحی برای مبارزه ندارند و تنها یک زره سبک برای محافظت شدن در برابر دشمن دارند که آن هم خیلی نمی‌تواند ازشان دفاع کند. البته گفتنی است که واچرها توانایی این را دارند که با هُل دادن و تکل زدن، به انسان‌ها حمله‌ور شوند و پس از این‌که آن‌ها را نقش بر زمین کردند، صدمات سطحی‌ای به آن‌ها وارد کنند. آن‌ها وقتی می‌ترسند، می‌توانند با ساطع کردن نوری مخصوص، انسان‌ها را کور کنند.

 

Horizon Zero Dawn

کورپتور (Corruptor)

برای مدت‌زمانی طولانی در زمین مدفون بوده‌اند، بسیار چابک‌اند و ضرباتی کشنده وارد می‌کنند.

 

کلاس: Faro Combat Machine

زیستگاه: سراسر دنیای بازی

تجهیزات: نارنجک‌انداز، میخ‌انداز، هسته حرارتی

وسایلی که می‌توانید پس از کشتنش غارت کنید: خرده‌های فلزی - سیم

بهترین نحوه برای از بین بردن: شلیک کردن، گرما

قسمت‌های شکستنی که می‌توانید به آن‌ها شلیک کنید: نارنجک‌انداز، میخ‌انداز، هسته حرارتی

 

کورپتورها یا به بیانی دیگر FAS-ACA3 Scarabها، روبات‌های جنگی قدیمی هستند که توسط گروه Faro Automated Solutions ساخته شده‌اند. همچون تمامی روبات‌های Faro قدیمی، این روبات‌ها نیز توانایی این را دارند که روبات‌های دیگر را بدزدند، خود را تعمیر کنند و با استفاده از زیست‌توده، به خودشان سوخت برسانند.

 

بعد از این‌که روبات‌های وحشی دنیا را فرا گرفتند، کورپتورها توسط برخی از قبایل ربوده شدند تا از آن‌ها به عنوان مدافع قبلیه‌ها استفاده شود؛ آن‌ها همچنین برای تخریب دیگر ماشین‌ها نیز استفاده می‌شده‌اند. کورپتورها رفتاری تهاجمی از خود بروز می‌دهند و به شدت از انسان‌ها متنفراند.

 

شکل ظاهری

کورپتورها بسیار شبیه به عقرب‌های سیاه هستند. آن‌ها بر روی چهار پای دراز راه می‌روند و یک اصطلاحا تنه هم دارند که در مرکزشان قرار دارد. قطعه درخشان موجود در قسمت بالاییِ بدن‌شان دارای یک سنسور قرمزرنگ، اسلحه و یک دم دراز و نوک‌تیز است. بدن براق آن‌ها سیاه‌رنگ است و با زره‌های مختلف پوشیده شده است. آن‌ها در مقایسه با ماشین‌هایی مثل واچرها و استرایدرها، همچون بیگانه‌ها به نظر می‌رسند.

 

توانایی‌های مبارزه‌ای

کورپتورها ماشین‌هایی هستند که به خوبی برای جنگیدن تجهیز شده‌اند و آن‌طور که معلوم است، مربوط به قرن ۲۱ هستند. آن‌ها جزو اصلی‌ترین روبات‌هایی بوده‌اند که باعث نابودی بشریت شده‌اند. آن‌ها می‌توانند اسلحه‌ها و روبات‌های خودکار را دستکاری کرده و علیه دشمنان‌شان کنند. علاوه بر این‌ها، کورپتورها دارای نارنجک‌انداز و میخ‌انداز هستند و همین موضوع باعث می‌شود آن‌ها گزینه‌های متعددی برای هجوم بردن به دشمن داشته باشند. دم آن‌ها نیز دراز و خاردار است و می‌توانند با آن، ضربات سهمگینی وارد کنند. کورپتورها روبات‌هایی چالاک‌اند و همین موضوع می‌تواند بسیار به نفع آن‌ها باشد.

 

Horizon Zero Dawn

شل واکر (Shell Walker)

برای شل واکرها محافظت از جعبه شش‌ضلعیِ بالای پشت‌شان از هر چیزی مهم‌تر است؛ جعبه‌ای که هم منبع اصلی انرژی آن‌ها محسوب می‌شود و هم به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در بازه‌های زمانی پی در پی، با شوک برقی به دشمن حمله کنند.

 

کلاس: GAIA Terraformer

تجهیزات: جعبه شش‌ضلعی، اسلحه رعد و برق، ژنراتور برق، ابزار Shield Claw

وسایلی که می‌توانید پس از کشتنش غارت کنید: ابزار Metal Shards، ابزار Metal Vessel، جرقه‌زن، سیم، هسته اصلی شل واکر با اندازه متوسط

قسمت‌های شکستنی که می‌توانید به آن‌ها شلیک کنید: جعبه، اسلحه رعد و برق، Shield Claw

 

ای‌لوی در طول بازی به هنگام دیدن یکی از شل واکرها حرف جالبی می‌زند؛ او می‌گوید: «این موجود همچون یک خرچنگ راه می‌رود و یک کانتینر را بر روی پشتش دارد. دوست دارم ببینم چه چیزی در داخل آن کانتینر قرار داده شده است.» این روبات‌ها - همانطور که ای‌لوی گفت - روبات‌هایی خرچنگ-مانند هستند و بر روی پشت‌شان جعبه‌هایی شش‌ضلعی حمل می‌کنند.

 

شکل ظاهری

شل واکرها با شش پا و دو دستی که دارند، بسیار شبیه به گونه‌های خاصی از خرچنگ‌ها هستند. آن‌ها سر جمع هشت دست و پا دارند که شش پای آن‌ها برای راه رفتن کاربرد دارند و دو دست‌شان هم به عنوان ابزار به کار می‌روند.

 

توانایی‌های مبارزه‌ای

این روبات‌ها توانایی این را دارند که با دست‌های‌شان به دشمن حمله کنند و به هنگام خطر، با استفاده از یک سپر انرژی آبی‌رنگ از خودشان محافظت کنند. شل واکرها جعبه‌ای را در پشت خود حمل می‌کنند و برای رساندن آن به مقصد، به صورت گروهی سفر می‌کنند.

 

قسمت دوم این مقاله که طی روزهای آتی منتشر می‌شود، بقیه‌ی موجودات روباتیک بازی Horizon Zero Dawn را معرفی می‌کند؛ پس تک‌شات را در روزهای آینده دنبال کنید.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای جامع موجودات روباتیک بازی Horizon Zero Dawn - قسمت اول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..