تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




55 درصد خانواده ها پس از سه سال متوجه اعتیاد فرزندان می شوند/ افزایش حداقل 5 درصدی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در زنجان

ساعت: 11:57 منتشر شده در مورخ: 1396/01/07 شناسه خبر: 1071394

دبیر ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

دبیر ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اظهار اینکه متاسفانه 55 درصد خانواده ‎ها پس از سه سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می شوند، عنوان کرد: بسیاری از خانواده‎ها حتی با علائم اولیه اعتیاد نیز آشنایی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛تقی نصیری امروز در گفت‎وگو با موج رسا;  اظهار داشت: بروز رفتارهایی مانند بی نظمی، پرخاشگری، آشفتگی ، بی اشتهایی ، فاصله گرفتن از خانواده ، عدم تمایل به فعالیت‎های گروهی  و رفتارهای نامنظم می تواند علائم ساده و اولیه از بروز یک عادت بد در بین فرزندان باشد که یکی از این عادتهای بد مخرب اعتیاد است.

دبیر ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در خصوص شیوع اعتیاد باید مبتنی بر واقعیتها و پایش‎های آماری واق بینانه انجام شود، گفت: نگاه خوشبینانه در خصوص کاهش ابتلا افراد به اعتیاد خوب است اما همین نگاه می تواند تبعات زیان باری را به همراه داشته باشد چرا که باید به دنبال ریشه یابی مسائل باشیم.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند افزایش آسیبهای اجتماعی می تواند زنگ خطر برای افزایش اعتیاد در بین افراد جامعه باشد، ابراز کرد: در بحث ارائه آمار در خصوص اعتیاد ممکن است آمارگیری به شکل درست و صحیح انجام نشود و یا اینکه در ارائه آمار دچار اغراق شویم در حالیکه نگاه صحیح به مسئله اعتیاد باید مبتنی بر واقعیتها باشد چرا که افزایش  آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، بزهکاری‎ها می تواند زنگ خطری برای افزایش اعتیاد در بین افراد جامعه باشد.

دبیر ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان خاطرنشان کرد: نباید علائم را نادیده بگیریم و باید به دنبال ریشه شیوع اعتیاد در بین افراد باشیم.

وی با ابراز اینکه باید سطح آگاهی های عمومی نسبت به مسئله اعتیاد افزایش پیدا کند، عنوان کرد: در این زمینه نیازمند اقدامات بیشتر در حوزه پیشگیری هستیم چرا که بسیاری از خانواده ها حتی با علائم اولیه بروز اعتیاد آشنا نیستند و هنگامی متوجه اعتیاد در بین فرزندان خود می شوند که به مرحله حاد رسیده ایم.

نصیری با اعلام  افزایش برنامه‎های فرهنگی و پیشگیری در امر مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان خاطرنشان کرد: برای امسال افزایش حداقل 5 درصدی را در برنماه های پیشگیری را خواهیم داشت.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه که اولین سال اجرای آن سال 96 است باید افزایش حداقل 5 درصدی را در برنامه های پیشگیری داشته باشیم.

دبیر ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با ابراز اینکه برخی از دستگاه‎های اجرایی تاکنون برنامه های خود را به ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان ارائه نکرده اند، تصریح کرد: با جمع آوری برنامه ها در اولین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان برنامه های تبییین شده در حوزه پیشگیری برای سال 96 تبیین می شود.

انتهای پیام/

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «55 درصد خانواده ها پس از سه سال متوجه اعتیاد فرزندان می شوند/ افزایش حداقل 5 درصدی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..