تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طارم و طبیعت چهار فصل آن میعادگاهی مناسب برای سفرهای نوروزی+تصاویر

ساعت: 11:38 منتشر شده در مورخ: 1396/01/07 شناسه خبر: 1071426

جاذبه های طبیعی، امامزادگان و آتشکده های شهرستان طارم به زیبایی این شهرستان رونق خاصی بخشیده است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و مهمانان خارجی می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، جاذبه های طبیعی، امامزادگان و آتشکده های شهرستان طارم به زیبایی این شهرستان رونق خاصی بخشیده است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و مهمانان خارجی می باشد.

گفتنی است این شهرستان دنیایی از سکوت و زیبایی، تلفیقی دلنشین از رود و کوه و جنگل و دشت است، همسایه نزدیک منجیل و گیلان است. وقتی از گردنه های سخت و سردسیری مسیر زنجان به طارم می گذری هیچ به ذهنت هم خطور نمی کند که چه بهشت زیبایی انتظارت را می کشد.

شهرستان «آب بر» مرکز طارم است که از منجیل حدود ۵۰ کیلومتر و از زنجان حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر به دنبال منطقه ای دیدنی برای سفری یک یا دو روزه می گردید طارم و طبیعت ناب آن در بهار میعادگاهی مناسب است که دسترسی به طارم هم از قزوین و منجیل میسر است و هم از زنجان.

بحث صنعت توریست آسانترین و سریعترین بحث در رسیدن به هدف در دنیاست بنابراین در کشور ما به خصوص در استان زنجان و شهرستان طارم ظرفیت های بالقوه بالایی وجود دارد و محصولات کشاورزی و صنایع دستی از جمله فرش ابریشم که در این منطقه تولید می شود توجه زیادی به این محصولات نشده است.

علاوه بر آن وجود جاذبه های طبیعی، امامزادگان و آتشکده ها در این منطقه به زیبایی این شهرستان رونق خاصی بخشیده است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و مهمانان خارجی می باشد.

IMG_6634

روستای شیت یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان طارم است در بخش شمالی استان زنجان واقع شده‌ است، فاصله این روستا تا نزدیکترین شهر (چورزق) هشت کیلومتر و تا مرکز استان (زنجان) حدود هفتاد کیلومتر و تا مرکز شهرستان (آب بر) سی کیلومتر است.

این روستا با قدمت ۵۰۰ ساله خود در حال حاضر  میزبان ۲۵۰ خانوار و نزدیک به یک هزار نفر جمعیت است که در مقایسه با روستاهای همجوار یکی از روستاهای پرجمعیت محسوب می شود.

 اهالی روستای شیت بیشتر در کار باغداری فعالیت دارند که به جرأت می توان گفت معیشت آنها حاصل از درآمدهای فروش محصولات باغی از قبیل انار، گیلاس، انجیر است.

هوای پاک و عاری از آلودگی و مناظر زیبا و سرسبز  و از طرفی وجود امکانات رفاهی و دولتی نه تنها مانع از خروج مردم این روستا و مهاجرت آنها به شهرها شده است  بلکه کسانی از شهرنشین ها را نیز به خود جذب کرده است .

ساختار معماری روستای شیت بسیار دیدنی است، روستایی که در پایه کوهی بنا شده و خانه های کاه گلی قدم بر دوش یکدیگر گذاشته و تا اوج کوه سر بلند کرده اند.

روستای شیت با باغستانهای دل فریب و بسیار زیبا خود، بسیاری از گردشگران را شیفته خود کرده و آنها را وادار به سفری دوبار به این بهشت گمشده کرده است.

بخشی از جاذبه های دیدنی و گردشگری روستا: چشمه سارها ، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری شیت می باشد که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و میهمان خارجی می باشد.

یالا

گفتنی است از دیگر جاذبه های طبیعی این شهرستان طبیعت شیرین سو می باشد که در مسیر دهستان درام به ماسوله واقع شده است که دارای چشمه سارها، آبشارها و سفره خانه ها و دارای آب و هوای متنوع می باشد که نظر هر توریست و بیننده ای را جلب می کند.

IMG_2122

img_6396

IMG_0028

IMG_6400

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طارم و طبیعت چهار فصل آن میعادگاهی مناسب برای سفرهای نوروزی+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..