تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سلول‌های بنیادی و ژن درمانی کمک حال جراحان چشم / ژن درمانی سبب ایجاد روش‌های نوین جراحی شبکیه چشم در کشور شده است.

علیرضا لا‌شئی رییس مرکز تحقیقات چشم در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیماری‌های شبکه‌ای اظهار داشت: بیماری‌های شبکه‌ای یکی از بغرنج‌ترین مشکلات چشم است که به دلیل حساسیت بالای این عضو جزو بیماری‌های پر خطر محسوب می‌شود و با توجه به اینکه شبکیه چشم نزدیک به اعصاب مغزی است به نوعی آن را پزشکان عضو متصل به مغز به حساب می‌آورند.

وی بیان کرد: شبکیه به دلیل شکل خاص خود مشابه سیستم‌های عصبی عمل می‌کند و در شرایط خاص عملش بسیار پیچیده است، اما خوشبختانه امروزه جراحی شبکیه با ورود تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته در این علم بسیاری از مشکلات و پیچیدگی‌های آن در حال حل شدن است.

لا‌شئی ادامه داد: اگر به شبکیه چشم آ‌سیبی وارد شود متأسفانه به دلیل حساسیت عضو و محل صدمه دیده می‌تواند سبب بروز مشکلات شدیدی در بین فرد بیمار شود و در بعضی از حالات ترمیم مجدد آن امکان پذیر نیست.

وی عنوان کرد: مراقبت از چشم و اجزای آن برای افراد یک امر مهم و حیاتی محسوب می‌شود، زیرا با کوچک‌ترین ضربه و یا وارد شدن یک جسم خارجی سبب آسیب شدیدی به این عضو شود و بینایی فرد تحت تأثیر این شی‌ء قرار بگیرد.

لا‌شئی عنوان کرد: در درمان شبکیه چشم پیشگیری بهتر از آن است، زیرا در صورت آسیب دیدن درمان این عضو سخت بوده و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه امروزه راه‌های درمان خوبی برای التیام چشم‌های آسیب دیده وجود دارد، افزود: امروزه استفاده از سلول‌های بنیادی و ژن درمانی روش‌های نو‌یی برای درمان شبکیه آسیب دیده در کشور پیدا شده است و این نوع درمان نیز می‌توان برای بیماری‌های ژنتیکی و مادر‌زادی بکار برد تا فرد بیمار بینایی کامل خود را به دست آورد.

لا‌شئی تأکید کرد: اگر جسم خارجی و یا مواد محتر‌قه و منفجره به داخل چشم نفوذ پیدا کند آسیب جدی به شبکیه وارد شده و این امر می‌تواند تا حد زیادی در صورت درمان نکردن به موقع وارد شود و حتی فرد بینایی خود را از دست بدهد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سلول‌های بنیادی و ژن درمانی کمک حال جراحان چشم / ژن درمانی سبب ایجاد روش‌های نوین جراحی شبکیه چشم در کشور شده است.»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..