تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آستان شاهزاده حسین(ع) همدان میزبان گردشگران

به گزارش خبرنگار مهر، بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) در نزدیکی میدان مرکزی همدان و ابتدای خیابان شهدا واقع شده و تنها امامزاده شهر همدان است که نسب وی بدون واسطه به یکی از امامان معصوم یعنی حضرت امام هادی(ع) می‌رسد.

آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) همدان از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده و از چندین بخش شامل ایوان ورودی، شبستان پیشین، اتاق مقبره و سردابی که در عمق ۳ متری از کف زمین قرار دارد، تشکیل شده است.

این بنا هویت تاریخی مشخصی نداشته و در برخی از روایت‌های تاریخی آمده است که برای نخستین بار در عهد ایلخانان مغول و به دستور خواجه نصیرالدین توسی، ساختمان امامزاده در ابعاد وسیع‌تری مورد بازسازی قرار گرفته و بنابر همین نقل قول‌ها، یکی از منتسبین به خواجه نصیرالدین نیز در صحن این امامزاده دفن شده است.

روایت‌های تاریخی دیگری نیز درباره مزار امامزاده حسین همدان وجود دارد و گفته می‌شود که در سال ۱۱۴۰ هجری، قمری و پس از کشته شدن سلطان حسین صفوی، سر او در ایوان جنوبی این بقعه دفن شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آستان شاهزاده حسین(ع) همدان میزبان گردشگران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..