تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجاب زن مسلمان در صحنه حمله لندن جنجال آفرید

تصویر زن مسلمان محجبه ای که موبایل به دست و هراسان در حال عبور از محل حمله تروریستی شهر لندن است باعث به وجود آمدن جنجال گسترده ای در رسانه های انگلستان شده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، در این تصویر دختری محجبه در حال عبور از میان قربانیان و زخمی های حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته بر روی پل وست مینستر در لندن است که در نگاه اول چنین به نظر می رسد که بی توجه به این حادثه به گوشی موبایلش چشم دوخته است. در اطراف دختر جوان، شماری از عابران و امدادرسانان در حال نجات قربانی هستند. اما گویی این زن مسلمان به قربانیان غیر مسلمان کاملا بی توجه است و به راه خود ادامه می دهد.

روزنامه های دیلی میل و سان دو گزارش جداگانه از این عکس ارائه کردند و به بررسی احتمال ارتباط این عکس با ادعاها درباره بی توجهی مسلمانان مقیم انگلستان به قربانیان حملات تروریستی و عدم همبستگی آنان پرداختند و اتهام مذکور را نفی و واقعیت پشت پرده این تصویر را که در برخی رسانه ها به طور ناقص بیان شده بود.

این جنجال پس از آغاز شد که یک نژادپرست اسلام ستیز عکس این بانوی مسلمان را در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد و بالای آن نوشت (آنها) که منظور وی مسلمانان و نحوه برخورد با این حادثه بود. سپس در کنار آن، عکسی از امدادگران که درصدد نجات قربانیان بودند را قرار داد و بالای آن نوشت (ما)  و زیر دو عکس نیز این جمله را نوشت: (این تفاوت اصلی مسلمانان و مسیحیان است) .
وی با این کار درصدد تحریک علیه مسلمانان و وانمود کردن این ادعا بود همه مسلمانان حمله تروریستی لندن که عابران را هدف قرار داد تأیید می کنند.
علیرغم انتشار گسترده ی این عکس، صدها نفر از کاربران توییتر به این نژاد پرست پاسخ داده و تاکید کردند این عکس واقعیت وضعیت مسلمانان در انگلستان را نشان نمی دهد، بلکه مسلمانان آشکارا با اقدامات تروریستی و حمله به بی گناهان مخالف هستند. بسیاری نیز معتقد بودند این عکس ناقص است که صحت این موضوع نیز به سرعت تأیید شد. زیرا جیمی لورمان عکاسی که عکس جنجالی را تهیه کرده بود به یک روزنامه انگلیسی گفت: این دختر محجبه نیز یکی از قربانیان این حادثه تروریستی است و بسیار ترسیده و مضطرب بود. اگرچه گوشی در دستش بود اما کاملا بی توجه به آن، با هراسانی و سراسیمگی از صحنه عبور می کرد، بدون آنکه از تلفن همراهش استفاده کند حتی تا این اندازه هوشیار نبود که بداند در دستان خود چه چیزی دارد؟

روزنامه سان نیز به نقل از جیمی لورمان عکاس این عکس گفت :این دختر مسلمان متأسف و خشمگین بود.
وی این جنجال را روندی مسموم و ماهی گرفتن از آب گل آلود و هدف گیری بیمارگونه ای این دختر محجبه دانست.

یک شهروند انگلیسی نیز در پاسخ به منتشر کننده این عکس گفت: تو هیچ درکی درباره این حادثه و عکس نداری و تصمیم داری روش خاصی برای خودت ایجاد کنی.
یکی از کاربران عرب خلیج فارس نیز در مقابله با این واکنش عکس دیگری از محل حادثه گذاشت که جوانی [اروپایی] با گوشی تلفن در دست دقیقا مانند آن دختر محجبه در کنار قربانیان راه می رفت و در توضیح آن نوشت: "تصویر دختر محجبه بازنشر شد و واکنش های زیادی در توییتر بدان شد اما هیچ تمایلی برای انتشار عکس این جوان ندارند در حالی که وی نیز همان کار را می کند."

مقایسه سراسیمگی و ناراحتی زن مسلمان از حمله لندن با بی توجهی مرد اروپایی در همان صحنه

 به دنبال جنجال فوق، دختر محجبه سکوت خود را شکست و در پیامی نوشت که قبل از گرفته شدن این عکس، به چند تن از مجروحان این حادثه هولناک کمک کرده و بسیار شوکه شده بود.
این بانوی مسلمان گفت: پس از انتشار این تصویر و سرازیر شدن سیل توهین ها و هتاکی ها به سویم، علاوه بر شوک ناشی از حضور در صحنه کشتار بی گناهان، با شوک دیگری ناشی از بی اخلاقی و برخورد غیرانسانی و ناعادلانه عده ای بی اطلاع مواجه شدم.

 این بانوی مسلمان افزود: من در صحنه این جنایت به چندین نفر از زخمی ها پیشنهاد کمک کردم. پس از آن تصمیم گرفتم به خانواده ام زنگ بزنم تا خبر سلامتی ام را به آنها بدهم.
وی در پایان از عکاس این عکس جنجالی به خاطر بیان حقیقت تشکر کرد و گفت که به خاطر انتشار این عکس توهین و افترای فراوانی به وی شده است.

حجاب زن مسلمان در صحنه حمله لندن جنجال آفرید

حجاب زن مسلمان در صحنه حمله لندن جنجال آفرید

حجاب زن مسلمان در صحنه حمله لندن جنجال آفرید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجاب زن مسلمان در صحنه حمله لندن جنجال آفرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..