تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقدماتی جام جهانی/چینی رابشکن و جشن بگیر/یوزها بی قرار رزرو بلیط روسیه

تیم ملی فوتبال کشورمان 5 روز پس از پیروزی مقابل قطر در دوحه،در ورزشگاه آزادی میزبان چین است.

هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گروه A آسیا

نتیجه بازی قبلی:

چین موفق شد در خانه اش یک بر صفر کره جنوبی را شکست بدهد.

ایران موفق شد قطر را در دوحه یک بر صفر مغلوب کند.

ترکیب دو تیم در بازی رفت

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، رامین رضائیان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، وحید امیری و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی چین

ژنگ چنگ، رن هانگ، لی ژوئپنگ، ژانگ لینپنگ، فنگ ژیائوتینگ، وو لی، ژانگ یونینگ، هائو جونمین، ژائو مینگ‌جیان، هوانگ بوون، یو های.

اتفاق ویژه

85 سال پس از روزها و شب های تلخی که ژنرال خشمگین،حکومتی را بر اساس فاشیسم ایتالیایی در پرتغال بنا نهاد،یک ایتالیایی و  یک پرتغالی فرسنگ ها دورتر از زادگاه شان مقابل هم قرار می گیرند.

شاید آن روزها که لیپی رهبر کاتناچیوی لاجوردی پوشان بود و کی روش هدایت پرتغال را برعهده داشت،اگر به آنها می گفتند روزی در شرایط امروز مقابل هم می ایستند،هرگز چنین اتفاقی را باور نداشتند.

دست روزگار اما لیپی را سکاندار هدایت اژدها کرد تا یکی از اتفاقات ویژه مقدماتی جام جهانی دوئل کی روش_لیپی باشد.

لیپی روز اول آبان سال 95،از سوی اتحادیه فوتبال چین  به‌طور رسمی به‌ عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور انتخاب شد تا این مربی 68 ساله جانشین گائو هونگبو شود که پس از شکست 2 بر صفر چین برابر ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 از سمت سرمربیگری این تیم استعفا کرد.در حالی که برخی رسانه‌های انگلیسی دستمزد سالیانه سرمربی پیشین ایتالیا را در حرفه جدیدش 17 میلیون پوند و برخی دیگر 18 میلیون پوند عنوان کردند، شبکه تلویزیونی «سی‌سی‌ تی‌وی» چین در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» اعلام کرد که دستمزد لیپی 4.5 میلیون یورو (4.9 میلیون دلار) در سال است.

سوای هر آنچه عصر سه شنبه بهاری در زمین چمن ورزشگاه آزادی می گذرد،بیرون میدان نبرد پرتغال ایتالیا به وسعت تاریخی پر رمز و راز در جریان خواهد بود.

ایران با برتری در این بازی در یک قدمی پرواز زودهنگام به جام جهانی قرار می گیرند و بی تردید با حمایت هواداران،ورزشگاه آزادی یکی از روزهای خاطره انگیزش را سپری خواهد کرد.

 

آمار کاپ

کریم باقری با 4 گل زده بهترین گلزن ایران مقابل چین بوده است. علی دایی و غلامرضا فتح‌آبادی هم با 3 گل زده در رده‌های بعدی گلز‌نان ایران قرار دارند.

این مسابقه دومین بازی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش مقابل چین است.بازی اول دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

قبل از بازی رفت دو تیم در چین که با تساوی بدون گل همراه بود،آخرین بار ایران و چین در ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در چین بازی کردند که ایران با هدایت افشین قطبی در یک دیدار دوستانه دو-صفر میزبان خود را شکست داد.

آخرین برد چین مقابل ایران به سال ۱۳۸۸ برمی‌گردد که در یک بازی دوستانه در خانه یک-صفر برنده شد.

مرتضی پورعلی گنجی تنها ملی پوش ایران است که سابقه بازی در باشگاههای چین را دارد.

 سابقه تقابل دو تیم

 

تعداد بازی

برد ایران

مساوی

برد چین

۲4

۱۲

7

۵

 

هفته هفتم انتخابی جام جهانی جهانی در قاره آسیا
در این هفته هفتم از این مسابقات ۶ دیدار در دو گروه A و B برگزار می‌شود و بعد از این هفته تنها سه هفته باقی می‌ماند.
گروه A
کره جنوبی – سوریه، ساعت ۱۵:۳۰
ایران – چین ، ساعت ۱۶:۳۰
ازبکستان – قطر، ساعت ۱۷:۳۰جدول گروه A

ایران – ۱۴ امتیاز
کره جنوبی – ۱۰ امتیاز
ازبکستان – ۹ امتیاز
سوریه – ۸ امتیاز
چین – ۵ امتیاز
قطر – ۵ امتیاز





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقدماتی جام جهانی/چینی رابشکن و جشن بگیر/یوزها بی قرار رزرو بلیط روسیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..