تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وصول معوقات در گرو اصلاح نظام بانکی/ نقدینگی و رکود سبب به وجود آمدن معوقات بانکی

سیدآبادی /2/وصول معوقات در گرو اصلاح نظام بانکی کشورمحمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص معوقات بانکی موجود  گفت : با توجه به سرفصل های متعدد در بحث نظام بانکی، وصول معوقات از مهم ترین محورهایی بوده که تولید و رشد اقتصادی کشور را به چالش کشیده است. 

وی دولت، شرکت ها و زیرمجوعه های وابسته به وزارت خانه ها را  به دلیل تحریم ها و قیمت پایین نفت را به عنوان بدهکارترین عناصر نظام بانکی دانست.

پور ابراهیمی در ادامه فعالان اقتصادی و مردم را بدهکاران دیگری دانست که به دو گروه تقسیم می شوند: گروه اول را فعالانی که از بانکها تسهیلات دریافت کرده  ولی بنا بر شرایط اقتصادی و تغییرات نرخ ارز در تولید خود دچار مشکل شده اند و نمی توانند بدهی های خود را پرداخت کنند .

وی در تشریح گروه دوم عنوان داشت: این گروه  منابع را دریافت کرده ولی وارد چرخه اقتصاد و تولید نکرده  همچنین به دلیل اینکه وثیقه قابل اجرایی را هم به بانک ارائه نداده اند تمایلی هم به باز پرداخت ندارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما نظارت های کنونی هنوز بر شیوه سنتی و مربوط به 4 دهه قبل است که این قوانین مربوط به پس از وقوع تخلف هستند نه برای قبل یا حین تخلف، این در حالی است که در دنیا برای جلوگیری از فساد و رانت تمام تراکنش های بانکی انلاین بوده و به دقت رصد می شود.

پور ابراهیمی در پایان اصلاح قوانین و استقلال بانک مرکزی از دولتها برای اعتبار سنجی مشتریان  و رتبه بندی بانکها را از مهم ترین راه حل های جلوگیری از اختلاس ها و  فساد دانست.


نقدینگی و رکود سبب به وجود آمدن معوقات بانکی

معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه گفت: افزایش نقدینگی در حال حاضر برای کشور خوب نبوده و این نقدینگی باید به سمت بازارهای بورس و سهام هدایت شود.

وی افزود:وجود تخلفات بانکی و موارد دیگر نشان دهنده این است که زیر ساخت های اطلاعاتی و آمایش دقیق در کشور ما صورت نپذیرفته است.

آقاپور عنوان کرد: زمانی که زیرساخت های اطلاعاتی کشور دقیق صورت گیرد،همه مسائل به راحتی قابل کنترل یا یک نوع خود کنترلی ایجاد می شود.

این نماینده مردم در ادامه تصریح کرد: رکود یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن معوقات و افزایش نقدینگی بوده و فعالان اقتصادی برای فرار از رکود و ورشکستگی مجبور به برداشت تسهیلات شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این فعالان در ادامه با کمبود تقاضا روبه رو می شوند و قادر به پرداخت بدهی خود به بانک نیستند و کارخانه مورد نظر در گرو بانک می رود که در حال حاضر 80 درصد نقدینگی بانکها تبدیل شده به داراییهای غیر نقدی و این امر باعث رکود شده است.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی تمام مراحل نظارت، کنترل، ‌سنجش و پرداخت تسهیلات در انحصار یک ارگان باشد زمینه اشتیاق به فساد افزایش می یابد.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وصول معوقات در گرو اصلاح نظام بانکی/ نقدینگی و رکود سبب به وجود آمدن معوقات بانکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..