تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریاض و واشنگتن باید پاسخگوی جنایات جنگی علیه مردم یمن باشند

مارک میسون تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، تاکید کرد: آمریکا از حملات عربستان سعودی به یمن حمایت می کند چرا که رژیم سعودی مشتری سیاست خارجی آمریکا است. ریاض و واشنگتن باید پاسخگوی جنایات جنگی علیه مردم یمن باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: باید به دنبال یک هدف منطقی در سیاست خارجی آمریکا در یمن باشیم. آمریکا اهمیتی نمی دهد که چه کسی این کشور را اداره می کند، آن هم تا زمانی که یک رئیس محلی آمریکا از حملات عربستان سعودی به یمن حمایت می کند چرا که رژیم سعودی مشتری سیاست خارجی آمریکا است. پاسخ تلفن های واشنگتن را بدهد و بگوید :بله قربان.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه "چرا جامعه بین المللی درباره جنایات عربستان سعودی در یمن، منفعل است"، گفت: این مساله بستگی به آن دارد که جامعه بین المللی را چگونه تعریف کنیم. در آمریکا و اروپا، افکار عمومی بیشتر از سوی شرکت ها و رسانه های دولتی کنترل و مدیریت می شود. مردم نمی توانند نسبت به رویدادهای ناشناخته، ابراز نگرانی کنند. در آمریکا، رسانه ها توجه چندان زیادی به جنایات آمریکا و عربستان سعودی در یمن ندارند، توجه چندانی به اقدامات غیرقانونی و درد و رنج مردم یمن نمی کنند. رسانه های آمریکایی روی مسائل مربوط به کارآمدی نظامی و تصمیم گیری های رئیس جمهور تمرکز می کنند. بنابر این رسانه های آمریکایی درد و رنج مردم یمن را کم اهمیت جلوه می دهند. در رسانه های آمریکایی دو نوع از مردم وجود دارند: دسته نخست مردم و دسته دوم، غیر مردم و انسان ها. مردم یمن از دسته دوم هستند و بنابراین، درد و رنج آنها به واسطه جنایات جنگی آمریکا و عربستان سعودی، نادیده گرفته می شود. آمریکایی ها چیزی درباره جنگ های خاورمیانه نمی دانند و به همین دلیل نمی توانند پاسخ و واکنش مناسبی نشان دهند.

وی افزود: درباره عدم اقدام کافی سازمان ملل و سایر کشورهای خاورمیانه نیز باید گفت که این شرایط سیاسی نشانگر دو عامل مرتبط با امپریالیسم آمریکا است. سکوت برخی کشورهای خاورمیانه به خاطر پول آمریکا است. به عنوان مثال،آمریکا 1.3 میلیارد دلار کمک نظامی در سال به مصر می دهد و 250 میلیون دلار کمک اقتصادی به تنهایی در سال جاری. پول سکوت می خرد. عامل دیگر این است که ر هبران سیاسی جهان به خوبی درک می کنند که کشورهایی که از دستورات آمریکا سرپیچی کنند، با چه سرنوشتی روبرو می شوند. درس های گرفته شده از اشغال غیرقانونی عراق، افغانستان و لیبی و مداخله های خشن در سایر کشورها، کاملا واضح است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره نقش آمریکا در ادامه جنایات رژیم سعودی در یمن، تاکید کرد: دو مساله مهم وجود دارد، حقوق بشر آمریکایی و نقش آمریکا در یمن. اجازه بدهید به برخی حقایق اشاره کنم. شورای همکاری خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی، مشتری بزرگ و مهم تسلیحات ساخت شرکت های آمریکایی هستند. شورای همکاری خلیج فارس طی سال 2015 و 2016 بیش از 33 میلیارد دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده است. فروش سلاح یک تجارت کاملا سودآور است. فروش سلاح ظاهرا ارتباطی با حقوق بشر یا مسائل دفاعی ندارد. فروش سلاح مربوط به سود شرکت هایی مثل لاکهید مارتین و ریتون و بوئینگ است. ممنوعیت فروش سلاح از سوی دولت اوباما در دسامبر 2016، احتمالا موقتی خواهد بود. فروش سلاح از سوی آمریکا توجهی به مسائل حقوق بشری ندارد. آمریکا توجهی به وضعیت حقوق بشر در داخل کشورش نیز ندارد. چرا باید نسبت به اتفاقاتی که برای مردم یمن می افتد، نگران باشد؟ دولت آمریکا یک نهاد حقوق بشری نیست، بلکه یک اداره بازاریابی برای تولیدکنندگان سلاح در آمریکا است. با برقراری صلح ، سود شرکت های تسلیحاتی آمریکا به صفر خواهد رسید و این برای تجارت و کسب و کار بد خواهد بود. هر چیزی که برای تجارت بد باشد در نهایت برای امپراطوری آمریکا بد است. اکنون می توانیم جنایات مستقیم جنگی آمریکا علیه یمن را مورد بررسی قرار دهیم و نقش آمریکا را در اشغال غیرقانونی یمن توسط عربستان سعودی.

میسون افزود: آمریکا مایل است تا نفت خاورمیانه را در تسلط خود داشته باشد. آمریکا برای نفت اهمیت قائل است نه برای مردم. هدف نهایی آمریکا در یمن این است که هر فردی یا هر دیکتاتوری را به قدرت برساند که دستوراتش را از واشنگتن بگیرد. حملات سعودی با این هدف بوده است تا مانع از کنترل دولت مرکزی توسط حوثی ها شود. در سوریه نیز آمریکا از هر گروهی حمایت می کند که در برابر هر گروه سیاسی بایستد که بخواهد از کنترل و تسلط آمریکا خارج شود. آمریکا علی عبدالله صالح یا حوثی ها را نمی خواهد چرا که دستورات خود را از آمریکا یا عربستان نمی گیرند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریاض و واشنگتن باید پاسخگوی جنایات جنگی علیه مردم یمن باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..