تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگ‌ترین منتقد قالیباف چرا در انتخابات شورای شهر پنجم ثبت‌نام نکرد؟

بزرگ‌ترین منتقد قالیباف چرا در انتخابات شورای شهر پنجم ثبت‌نام نکرد؟

جامعه > شهری - رحمت‌اله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای‌شهر چهارم تهران، برای انتخابات شورای پنجم ثبت‌نام نکرد. اما دلیل چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که دقایقی پیش ثبت‌نام برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به پایان رسید که در تهران یک غایب بزرگ در روزهای ثبت‌نام وجود دارد؛ رحمت‌اله حافظی، بزرگترین منتقد محمدباقر قالیباف، شهردار ۱۲ ساله تهران. او در سه سال گذشته همیشه منتقد مدیریت شهری بوده است؛ به ویژه عملکرد مالی شهرداری.

میزان درگیری او با مدیریت شهری تا حدی بود که قالیباف در سخنرانی‌هایی با کنایه‌های بعضا مستقیم به تندی پاسخ او را داد. اما حافظی همچنان منتقد ماند. 

او در آخرین گفتگویش با خبرآنلاین درباره نظارت شورا بر شهرداری و ترکیب منتقدان مدیریت شهری گفت: «این ترکیب و تعداد در موضوعات مختلف متفاوت است. تیمی که همه جا ایستاده‌اند و منتقد هستند حدودا ۷ نفر هستند و در موضوعات مختلف بین ۵ تا ۷ نفر متغیر است؛ یعنی کمتر از یک چهارم اعضا. این‌ها افرادی هستند که نقادانه ایستاده‌اند و در زمان رای گیری و تصویت تخلفات شهرداری این ۷ نفر رای نمی‌دهند ولی بقیه رای مثبت می‌دهند و همه چیز تمام می‌شود.»

حافظی همچنی درپاسخ به این سوال که «می‌گویند هرکسی وارد شورای شهر می‌شود، درگیر لابی‌های اقتصادی در حوزه شهرداری می‌شود. این شائبه چقدر توانست در صف‌بندی شورای چهارم، تاثیرگذار باشد؟» گفت: «مشکل اصلی همین است، علت اصلی اینکه بجای دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، دو جریان حامی و نقاد مدیریت شهری حاکم می‌شود، این بحث‌هاست؛ عده‌ای پیمانکاری دارند، عده‌ای مراوده دارند و ... عده‌ای هم انگشت‌شمار در طیف منتقد شهردار هستند که وارد فضاهای مالی نشده‌اند، در سوی دیگر اصولگرایان تندرویی هستند که خودشان را موظف می‌دانند کورکورانه از شهردار حمایت کنند، چون که شهردار مدعی اصولگرایی است، که البته این موضوع هم جای تامل دارد. بنده قبول ندارم که باید با چشم بسته از فردی که مدعی اصولگرائی است، حمایت کرد ولی برخی دوستان اصولگرای شورا چون ایشان را تنها مهره‌ای می‌دانند که شانس تصاحب پست‌ها و جایگاه‌های دیگر را دارد، از او در هر صورت حمایت می‌کنند و چشمشان را روی انحرافات و تخلفات می‌بندند.»

حافظی اما پس از منتفی شدن تحقیق و تحفص از شهرداری تهران، در یادداشتی تند و تیز نوشت: «متاسفانه مبارزه با فساد اگر رنگ و بوی جناحی و سیاسی به خود بگیرد، اولین ضربه را با افزایش بی‌اعتمادی مردم به کارگزاران نظام خواهیم خورد. این مجلس حتی اگر دغدغه‌های سیاسی و جناحی می داشت، کاش برای نشان دادن پاکدستی شهردار تهران بعنوان همفکر سیاسی خود، به این تفحص رای می‌داد تا درعرصه آزمون و سنجش، اثبات شود که تخلف و فساد در بدنه شهرداری تهران رخنه نکرده است. اگر رسالتی از رای شما مردم برای برخورد با فساد، هر چند اندک تا آخرین روز کار شورای شهر تهران نبود، همین امروز استعفا می‌دادم تا بار سنگین انجام وظیفه با دستان بسته، اینگونه اینجانب را در برابر رهبری و شما مردم، شرمنده نسازد.»

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگ‌ترین منتقد قالیباف چرا در انتخابات شورای شهر پنجم ثبت‌نام نکرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..