تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مرد

Ferrari8 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردفراری فیلمی به کارگردانی علیرضا داودنژاد، نویسندگی کامبوزیا پرتوی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری تولید سال ۱۳۹۴ است و در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۵ به نمایش در آمد و توانست جوایزی را از این جشنواره دریافت کند. آسمونی در این مقاله به معرفی و نقد فیلم فراری می پردازد.

داستان فیلم فراری

این فیلم دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فِراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجراهایی می شود.

Ferrari6 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردبازیگران فیلم فراری

محسن تنابنده

ترلان پروانه

سیامک صفری

محمدرضا داوودنژاد

سیما تیرانداز

رضا داوودنژاد

Ferrari7 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردجوایز فیلم فراری

محسن تنابنده در نشست خبری فیلم فراری در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (محسن تنابنده) در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۹۵

سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۹۵

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه (کامبوزیا پرتوی) در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۹۵

سیمرغ بلورین بهترین بهترین صدابرداری (پرویز آبنار) در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۹۵

Ferrari5 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردعوامل فیلم فراری

کارگردان: علیرضا داوودنژاد تهیه کننده: جهانگیر کوثری نویسنده: کامبوزیا پرتوی مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری فیلمبردار: محمد ابراهیمیان طراح صدا: پرویز آبنار تدوین: حسن حسندوست دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: رضا سخایی مدیر تولید: حمیدرضا وفایی طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری طراح چهره‌پردازی: عبداله اسکندری موسیقی: یحیی سپهری شکیب فیلمبردار پشت صحنه: علی داوودنژاد عکس: سجاد سپهری شکیب منشی صحنه: شیدا باسمه چی جانشین تولید: نشاط پورفراهانی مدیر تدارکات: رضا بداقی پخش: هدایت فیلم

Ferrari4 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردنقد فیلم فراری

علیرضا داودنژاد از دل جریان فیلمفارسی بیرون آمد، با نوشتن فیلمنامه هایی برای جریان تجاری سینما و با ساخت فیلم شاهرگ که تنها اندکی  سروشکل تروتمیز تری از فیلمفارسی های متداول سینمای ایران داشت.اما بعدها همین فیلمساز بدل شد به یکی از تجربه گراترین فیلمسازان سینمای ایران و در سن و سالی که خیلی از فیلمسازان سعی می کنند محافظه کارانه از مسیرهای تثبیت شده عبور کنند،  هنوز هم همین ویژگی تجربه گرایی را حفظ کرده است.

Ferrari3 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردتجربه گرایی اما همیشه این ریسک را دارد که یا بدل فیلمهای بسیار شلخته و بدی شود همانند، بچه های بد، ملاقات با طوطی و… یا به فیلمهای بسیار خوبی همانند، نیاز، مصائب شیرین، مرهم و…کاهی هم فیلمها در این میامه جایی برای خود پیدا می کند، با بخشهای خوبی که نمی توانند آن بخشهای ضعیف تر را تحت اشعا قرار دهند، فِراری تازه ترین ساخته داوود نژاد هم در این دسته جای می گیرد. البته باتوجه به سطح پایین عمده آثار به نمایش در آمده در این جشنواره جزو آثار مقبول و قابل دیدن جشنواره سی و پنجم قرار می گیرد.

تسلط و تجربه داوود نژاد به خصوص در ساختن فیلمهای خیابانی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که این فیلم را نجات می دهد، به خصوص اینکه توانسته تا اندازه ای روی خلاءها و صعف های فیلمنامه سرپوش بگذارد، در این میان نباید از بازی های خوب بازیگران این فیلم غافل شد که شهم ویژه ای در جذابیت آن داشته اند.Ferrari2 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردجذابیتی که شاید نظر مثبت منتقدان را چندان به دنبال نداشته باشد اما احتمالا همراهی و استقبال خوبی از سوی تماشاگران سینما به دنبال خواهد داشت.

تاز‌ه‌ترین ساخته‌ی علیرضا داودنژاد – فیلم‌سازی که در آستانه‌ی پیری هنوز هم هوای جوانی به‌سر دارد – به‌نوعی یادآور مسافر عباس کیارستمی و بوتیک حمید نعمت‌الله است. وجه اشتراک شخصیت گلنار با اتی در بوتیک عشق وافر به مهاجرت در اتی و شیفتگی نامعمول به انداختن یک عکس یادگاری با اتومبیل فِراری در گلنار با مدل مذکرش قاسم جولایی در مسافر قابل قیاس است که از قضا هر سه هم در یک قدمی رسیدن به هدف (یا تصور رسیدن به آن) آن را از دست رفته می‌بینند و در خصوص گلنار این شکست محتوم حتی با مرگ او قرین می‌شود.

Ferrari1 فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مردنکته‌ی دیگر تولد یک بازیگر زن جوان در سینمای ایران است. داودنژاد با انتخاب هوشمندانه‌اش ترلان پروانه را که از کودکی در فیلم‌ها بازی کرده است، حالا در عنفوان جوانی با نقش گلنار وارد دور جدیدی از حضورش در سینمای ایران می‌کند. تنها چیزی که برای نگارنده در روایت داودنژاد مبهم مانده است، انگیزه‌ی راننده آژانس (با بازی خوب محسن تنابنده) در همراهی با دختر است. امسال فراوانند فیلم‌هایی که به هر دلیلی سروکار شخصیت‌های‌شان به بچه‌های جبهه و جنگ می‌افتد. در این‌جا شخصیت سجاد (رضا داودنژاد) به عنوان تنها دارنده‌ی اتومبیل فراری در ایران چه نسبت و رابطه‌ای می‌تواند با آن جانباز جنگ و دوست بانفوذش داشته باشد؟ فِراری یکی از امیدهای فروش در اکران سال آینده هم به شمار می‌رود.

+ عضو تلگرام آسمونی شوید: کانال تلگرام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم فراری، سیمرغ بهترین صدابرداری، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..