تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تست هوش هیجانی بار-اُن (bar-on)

EQ تست هوش هیجانی بار اُن (bar on)تست eq یا آزمون هوش هیجانی به شکل‌های متفاوتی طراحی شده است که با کمک آنها میزان هوش هیجانی را در افراد می توان سنجید. آسمونی در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد تست هوش هیجانی بار – ان برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

هوش هیجانی یا هوش عاطفی به ظرفیت ایجاد نتایج مثبت در روابط با خود و دیگران گفته می‌شود. ظرفیتی که ما را قادر می‌سازد تا بتوانیم احساسات خود را شناخته و آن را به صورت مطلوبی ابراز و اداره کنیم. هوش هیجانی به ما کمک می‌کند تا که در برقراری ارتباط با همکاران، اعضا خانواده و آشنایان موفق باشیم و د‌رهای صمیمیت، دوستی و محبت را به رویمان می‌گشاید. این هوش نماینده توانایی تشخیص، ارزیابی و بیان هیجان به نحو صحیح و سازگارانه است. برخلاف آنچه همیشه به ما آموخته‌اند که برای فکر و عقل ارزش قایل شویم و در عوض عاطفه و احساسات بی‌ارزشند؛ تحقیقات نشان می‌دهد موفقیت‌های زندگی حرفه‌ای 20 درصد به بهره هوشی و 80 درصد به هوش عاطفی بستگی دارد.

EQ test تست هوش هیجانی بار اُن (bar on)یکی از بهترین و قابل استناد ترین پرسشنامه برای سنجش هوش عاطفی تست eq یا آزمون هوش هیجانی بار – آن می‌باشد.

“بار- آن” در سال ۱۹۹۷ مدلی چندعاملی برای هوش هیجانی تدوین کرد. ازنظر وی هوش هیجانی شامل مجموعه‌ای از توانایی‌ها، کفایت‌ها و مهارت‌های غیرشناختی است که توانایی فرد را برای کسب موفقیت در مقابله با احتیاجات و فشارهای محیطی تحت تاثیر قرار می‌دهد. صفات هیجانی در این نوع هوش رکن اساسی است که آن را از هوش شناختی متمایز می‌کند. هوش هیجانی فرد یک عامل مهم در تعیین توانایی موفقیت در زندگی است و به طور مستقیم سلامت روانی وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از نظر بار – آن افراد دارای سن و جنس متفاوت نیم‌رخ‌های بهره هیجانی متفاوتی دارند:

هوش هیجانی حداقل تا سن میانسالی افزایش نشان می‌دهد و افراد در دهه ۴۰ و۵۰ بهره هیجانی بالاتری نسبت به جوان‌ترها و مسن‌ترها دارند.

مردان با هوش هیجانی بالا، در روابط اجتماعی؛ متعادل، شاد و سرزنده‌اند و در مقابل افکار نگران‌کننده یا ترس‌آور مقاوم‌اند. آنان ظرفیت بالایی برای تعهد و سرسپردگی برای مردم یا اهداف خود داشته، مسئولیت پذیر، دلسوز و با ملاحظه‌اند. چنین افرادی با خود، دیگران و اجتماع احساس راحتی دارند و از زندگی عاطفی غنی برخوردارند.

زنان باهوش هیجانی بالا، علاقه‌مندند که احساساتشان را مستقیما بیان کنند، راجع به خود مثبت فکر می‌کنند و مانند مردان هم گروه خود، اجتماعی و گروه‌گرا هستند. اینان شاد و آسوده خیال‌اند و به ندرت احساس نگرانی و گناه می‌کنند، زندگی برای آنان سرشار از معنا است و برای این‌که بتوانند شوخ طبع، خودانگیخته و درمقابل تجارب عاطفی پذیرا باشند، به قدر کافی با خود راحتند.IQ EQ test تست هوش هیجانی بار اُن (bar on)

بار- آن در پرسشنامه هوش هیجانی خود، هوش هیجانی را مشتمل بر ۵ مولفه می‌داند که شامل هوش هیجانی درون فردی، هوش هیچانی بین فردی، مدیریت استرس، سازگاری و خلق و خوی عمومی است که با استفاده از پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن سنجیده می‌شود.

این ۵ مولفه دارای ۱۵ خرده مقیاس است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

خود آگاهی هیجانی: توانایی آگاه بودن و فهم احساس خود

عزت نفس: توانایی آگاه بودن از ادراک خود، پذیرش خود و احترام به خود

خودشکوفایی: توانایی درک ظرفیت‌های بالقوه و انجام چیزی که می‌توان انجام داد، تلاش برای انجام دادن و لذت بردن

خود ابرازی: توانایی ابراز احساسات، باورها و افکار صریح و دفاع از مهارت‌های سازنده و بر حق خود

استقلال: توانایی هدایت افکار و اعمال خود و آزاد بودن از تمایلات اجتماعی

همدلی: توانایی آگاه بودن و درک احساسات دیگران و ارزش دادن به آن

مسئولیت پذیری اجتماعی: توانایی بروز خود به عنوان یک عضو دارای حس همکاری، موثر و سازنده در گروه

روابط بین فردی: توانایی ایجاد و حفظ روابط رضایت بخش متقابل که به وسیله نزدیکی عاطفی، صمیمیت، محبت کردن و محبت گرفتن توصیف می‌شود.test تست هوش هیجانی بار اُن (bar on)

تحمل فشار روانی: توانایی مقاومت کردن در برابر رویدادها، موقعیت‌های فشار آوردن هیجانات قوی، بدون جادادن و یا رویارویی فعال و مثبت با فشار

کنترل تکانش: توانایی مقاومت در برابر یک تکانش، بدون جا زدن و یا رویاروی فعال و مثبت با سایق

واقع گرایی: توانایی سنجش و هماهنگی، بین چیزی که به طور هیجانی تجربه شده و چیزی که بطور واقعی وجود دارد.

انعطاف پذیری: توانایی سازگار بودن افکار و رفتار با تغییرات محیط و موقعیت‌ها

حل مساله: توانایی تشخیص و تعریف مشکلات، به همان خوبی خلق کردن و تحقق بخشیدن راه حل‌های موثر و بالقوه

خوش بینی: توانایی زیرکانه نگاه کردن به زندگی و تقویت نگرش‌های مثبت، حتی در صورت بروز بدبختی و احساسات منفی

شادمانی: توانایی احساس خوشبختی کردن با زندگی خود، لذت بردن از خود و دیگران، داشتن احساسات مثبت، صریح، مفرح و شوخ طبعی

برای انجام تست eq بار-آن و دیدن نتیجه سنجش هوش هیجانی خود به سایت زیر مراجعه نمایید:

مقیاس هوش هیجانی بار آن

پس از انجام تست اکنون نقاط ضعف و قدرت خود در هوش هیجانی را می‌شناسید و می‌توانید روی نقاط ضعف خود کار کرده و میزان هوش هیجانی خود را افزایش دهید.

EQ tests 1 تست هوش هیجانی بار اُن (bar on)ده توصیه برای بهبود هوش هیجانی

مسئولیت عواطف و کامیابی‌ها را بپذیرید.

به جای برچسب زدن به رفتار و انگیزه‌های دیگران احساس های خودتان را بازنگری کنید.

مهارت‌های موثر سازش جویانه را برای حالت خاص روانی توسعه دهید. یاد بگیرید وقتی هیجان زده هستید، آرامش خود را حفظ کنید و برعکس، وقتی احساس خمودگی و ضعف می‌کنید، پرتلاش و پرتحرک باشید.

به دنبال کسب پیروزی باشید و از شرایط منفی، درس زندگی بیاموزید.

با خودتان صادق باشید. احساس‌های منفی‌تان را بپذیرید و به دنبال یافتن منشا آنها باشید. به دنبال راه حل‌هایی باشید تا به طور جدی بتوانید مشکل‌ها را حل کنید.

به احساس‌های دیگران احترام بگذارید و به آنها نشان دهید برایشان احترام قایل هستید.

از افرادی که به احساس‌های شما احترام نمی‌گذارند یا قبولتان ندارند، دوری کنید.

دو برابر آنچه حرف می‌زنید، گوش کنید.

به ارتباط‌های غیرکلامی اهمیت ندهید، وقتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید به چهره آنها نگاه کنید، به لحن صدای آنها توجه کنید. علایم گفتار تن (حرکت‌های بدن) را به ذهن بسپارید و آنها را مدنظر قرار دهید.

بدانید بهبود هوش هیجانی به زمان نیاز دارد و صبر و حوصله کنید و عجله نکنید.

+ عضو تلگرام آسمونی شوید: کانال تلگرام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تست هوش هیجانی بار-اُن (bar-on)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..