تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متن کامل سخنان ضدایرانی رئیس‌جمهور ترکیه/ اردوغان بازهم افسار پاره کرد!

ساعت: 12:25 منتشر شده در مورخ: 1396/01/06 شناسه خبر: 1070863

ترکیه و دنیایی از دشمن که همگی نژادپرست هستند؛

رئیس جمهور ترکیه این بار علاوه بر کشورهای اروپایی، ایران را نیز متهم به نژادپرستی کرده و از مردم خواست تا در همه‌پرسی تغییر قانون اساس رأی "آری" بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که با نزدیک شدن به همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در 16 آوریل 2017 هر روز بر دشمنان خود می‌افزاید، باز هم اظهاراتی گستاخانه در خصوص ایران موجبات تنش بین ترکیه و ایران را فراهم کرد.

سیاست دشمن‌تراشی که در حال حاضر به یکی از فاکتورهای انتخاباتی رئیس جمهور ترکیه تبدیل شده است، وی را به دیوانه‌ای بدل می‌کند که به کشورهای بزرگ و قدرتمند تهمت، توهین و افترا زده و وارد تنش با آن‌ها می ‌شود. تنش با کشورهای قدرتمند ترس را در دل مردم افزایش داده و موجبات حمایت کورکورانه از دیکتاتوری اردوغان را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه که از عواقب تنش با روسیه و آمریکا دلهره دارد با کشورهای اروپایی و ایران وارد درگیری لفظی شده و به این صورت به تصمیم‌گیری صحیح مردم ترکیه در همه‌پرسی پیش رو مانع می‌شود.

گفتنی است، پیش از این  رئیس حزب جمهوری خلق (حزب آتاترک و بزرگترین حزب مقابل اردوغان) که مخالف سرسخت تغییر قانون اساسی و جایگزینی سیستم ریاستی به جای سیستم پارلمانی در ترکیه است، بن علی ییلدیریم نخست‌وزیر کشورش را در مورد همه‌پرسی پیش رو و مفاد قانون اساسی جدید دعوت به مناظره کرده بود.

بن علی ییلدیریم که ادعا می‌شود با کودتای کاخ ریاست جمهوری به جای احمد داووداوغلو آمده و تنها با حفظ و بازگو کردن اظهارات اردوغان سخنرانی‌های خود را برگزار می‌کند، این درخواست رئیس حزب جمهوری خلق را رد کرد.

ترکیه و اتحادیه اروپا

رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در مراسم پایانی همایش «زبان شیرین» ترکیه و انگلیس در آنتالیا، با اشاره به روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «برگزیت» اظهار داشت: "ما نیز در 16 آوریل یک همه پرسی داریم. پس از مذاکرات بر سر عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، شاید یک همه پرسی دیگر برپا کنیم و ملت هر تصمیمی بگیرد آن را عملی خواهیم کرد."

گفتنی است، اردوغان بعد از این که در همه‌پرسی پیروز شده و با تحریک مردم ترکیه، عضویت در اتحادیه اروپا را نیز کنار گذاشت، بدون نظارت و به راحتی قلع و قمع کردن مخالفان را از سر خواهد گرفت.

اردوغان خاطر نشان کرد: "شما انگلیسى‌ها در مورد برگزیت تصمیمى گرفتید. در آوریل نیز در ترکیه اتفاق متفاوتی خواهد افتاد. امروز مقابل پارلمان سوئیس برخی از گروه‌های تروریستی تصویر بنده را در حالی که به سوی من (در عکس) اسلحه نشانه رفته است، حمل کردند. چگونه می توان چنین اقدامى آن هم در سوئیس انجام داد؟"

وی در ادامه افزود: "حمله تروریستی لندن نشان می‌دهد که تروریسم هیچ حد و مرز، اخلاق و کشوری را نمی شناسد. هدف قرار دادن پارلمان انگلیس شایان توجه است، زیرا با کودتای نافرجام 15 ژوئیه تشابه دارد. در کشور ما نیز مجلس بمباران شده بود."

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: "تروریسم بالاخره محکوم به شکست است. عزم ما برای مبارزه با تروریسم با این حملات کاسته نخواهد شد. ترکیه در مبارزه با تروریسم در کنار دولت و مردم انگلستان است."

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: "صبر آنکارا در برابر موضع گیری خصمانه برخی کشورهای اروپایی علیه ترکیه در حال تمام شدن است. نمی‌توان رویکردهای توهین آمیز این کشورها در قبال مردم، دیپلمات ها و وزرای کشورمان را پذیرفت. سیاستمداران اروپایی باید به رفتارهای اشتباه خود پی ببرند و از آن منصرف شوند."

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور ترکیه

اردوغان در پخشی از اظهارات خود نیز، ایران را متهم به نژادپرستی کرده و اظهار داشت: "مشکلتمان را تنها با همکاری می‌توانیم حل کنیم. تنها با مقاومت میتوانیم در مقابل تهدیدات ایستادگی کنیم. جستجوی امنیت در پشت دیوارهایِ خجالت آور، اقدامی بیهوده است. وقتی که به اتفاقات بد اطرافمان چشمهایمان را میبندیم مشکلات حل نمی‌شوند، برعکس بیشتر بزرگتر می‌شوند. وقتی که در لیبی خون ریزی تا حد زیادی افزایش می‌یابد، در سوریه غیرنظامیان بمباران می‌شوند، در عراق تنش مذهبی گسترش می‌یابد که من این را تنها تنش مذهبی نمی‌بینم. در واقعیت یک نژادپرستی است که پویایی (دینامیسم) خود را از تنش مذهبی می‌گیرد، واقعه عراق هم گسترش نژادپرستی ایران در منطقه می‌باشد که خود از آن تاریخ آمده است و سیاست توسعه طلبانه اش را گسترش می‌دهد."

رئیس جمهور ترکیه همپنین طی سخنانی در برنامه کنفدراسیون اتحادیه های تجاری بخش خدمات عمومی (MEMUR-SEN) با موضوع « پنجمین گردهمایی بزرگ برای ترکیه» در شهر ماناوگات آنتالیا در واکنش به تهدید اتحادیه اروپا مبنی بر تعلیق مذاکرات مربوط به پیوستن ترکیه به این اتحادیه گفت: "ای کاش این تصمیم خود را می‌گرفتند و کار ما را آسان می کردند. ترکیه کشوری ضعیف و بازیچه هیچ کس نیست."

وی خاطر نشان کرد: "آن هایی که به همه پرسی «نه» می گویند، در داخل و خارج ترکیه متحد شده و ملت ما را با این بیان که اگر در 16 آوریل نتیجه «آری» شود، ترکیه نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا شود، تهدید می کنند. آن‌ها کار ما را تسهیل می کنند. 16 آوریل برای ما یک نقطه عطف محسوب می شود. برای همین نتیجه «آری» بسیار مهم است. عضویت ترکیه را به مذاکره خواهیم گذاشت، ترکیه بازیچه هیچ کس نیست."

اردوغان افزود: "تا زمانی که شخص من را دیکتاتور معرفی می کنید، من هم شما را «فاشیست و پس‌مانده نازی‌ها» توصیف می کنم. زیرا در دوران نخست وزیری و ریاست جمهوری من جلوی حق و آزادی های اندیشه و عقیده هیچ شهروندی گرفته نشده است. بر عکس در این کشور تفاوت قائل شدن میان زنان بدون حجاب و محجبه را متاسفانه کسانی بر ما اعمال کردند که امروز از ما به عنوان دیکتاتور یاد می کنند."

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهارات خود مطرح کرد: "گروه های تروریستی و وفاداران آن‌ها را در تنگنا قرار می‌دهیم، به طوری که مجال هیچ حرکتی در کوه و پناه گاه‌های خود را نخواهند داشت."

اردوغان در پایان خاطر نشان کرد: "اگر کشور ما مانند گذشته در مبارزه با تروریسم به کشورهای خارجی وابسته می‌ماند، شاید امروز گلوله‌ای برای شلیک پیدا نمی‌کردیم. ترکیه کشوری امن و مردم کشورمان دارای ایمان و باور هستند. در پرتو این ایمان، سعی و تلاش ما به سمت اهداف کشور ادامه خواهد داشت. ترکیه در رتبه بندی کمک‌های بشردوستانه نسبت به درآمد ملی در رده اول جهان قرار دارد."




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متن کامل سخنان ضدایرانی رئیس‌جمهور ترکیه/ اردوغان بازهم افسار پاره کرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..