تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خط ویژه بی آر تی در محاصره خودروهای شخصی/ سرپیچی از قوانین رانندگی یا زیر پا گذاشتن آن‌ها؟!

خط ویژه بی آر تی در محاصره خودروهای شخصی/ سرپیچی از قوانین رانندگی یا زیر پا گذاشتن آن‌ها؟!به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خطوط BRT قریب به ده سال است که در شهر تهران راه راندازی شده و این خطوط هر ساله توسعه یافته است و مسئولان شهرداری در پیش بینی های اولیه ده خط بی آرتی را در نظر گرفته اند.

این خطوط با هدف تسهیل در ترافیک شهر و جابه جایی مسافران در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسیده است و گاها زمان رسیدن به مقصد را کاهش داده است. یکی از خطوطی که جزو خطوط طولانی به شمار می‌آید خطوط BRT است، خط 7 بی آرتی در مسیر تجریش – راه‌آهن یکی از خطوط طولانی BRT است که طول خیابان ولیعصر (عج) را که از نظر کیلومتر بزرگترین خیابان در سطح خاورمیانه است، در بر می‌گیرد و در سریع ترین زمان ممکن مسافران را از مبدا به مقصد می رساند.

متاسفانه بعضی از رانندگان خودرو با زیر پا گذاشتن قانون و بی احترامی به دیگران وارد خطوط BRT شده و این خطوط در محاصره موتورسیکلت ها و برخی خوردوهای شخصی در آمده است.

کافیست فقط یک خودرو وارد مسیر ویژه اتوبوس های تندرو شود، آنگاه عده ای قانون گریز در راستای حمایت از راننده خلافکار به این خطوط تجاوز می‌کنند.

در شهر بزرگی همچون تهران مشاهده می‌شود که با ورود خودرو شخصی گاها ترافیک خطوط بی آرتی از خطوط عادی بیشتر است و در این بین مسافرانی که برای سریع تر رسیدن به مقصد و کاهش آلودگی هوای شهر از اتوبوس به جای خودرو شخصی استفاده می‌کنند از ترافیک این خطوط ناراضی هستند؛ در آن سو نیز پلیس حضور دارد که همیشه در رسانه ها از برخورد با این بی هنجاری صحبت می‌کند.

اما این برخوردها انگار نمایشی است و هر روز شاهد ورود بی شماری از خودروهای شخصی به خطوط بی آرتی هستیم و گاها این موضوع زیاد هم قانون گریزی نیست  و پلیس اجازه این بی قانونی را می دهد.

در همین راستا سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص جریمه ورود به خطوط BRT به خبرنگار ما گفت: برابر قانون در صورتی که خودرویی به خطوط بی آرتی تجاوز کند، راننده آن خودرو 800 هزار ریال جریمه می شود.

گفتنی است: این که جریمه ها تا چه اندازه بازدارنده است را باید با گذر از خطوط ویژه بی آرتی جستجو کرد اما آنچه که از شواهد بر می آید تاثیر کم این جریمه ها و برخوردهای پلیسی را نشان می دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خط ویژه بی آر تی در محاصره خودروهای شخصی/ سرپیچی از قوانین رانندگی یا زیر پا گذاشتن آن‌ها؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..