تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از پرسه در بازار ماهی فروش ها تا غروب دل انگیز ساحل ریشهر بوشهر

 تاریخچه بوشهر به 300 سال پیش وزمان ساسانیان باز می گردد وباعث به وجود آمدن این شهر  نادرشاه  می باشد که بنا به این دلیل که قصد ساخت بندری در جنوب کشور داشت، این شهر را تاسیس کرد.

از مناطق گردشگری آن می توان به عمارت کازرونی، جزیره شیف، بازار ماهی فروشها، بافت تاریخی بوشهر و  ریشهر اشاره کرد.

عمارت کازرونی:

تاریخ ساخت بنای این عمارت به اوایل دوره قاجاریه بر می گردد .این بنا که شبیه ساختمان های بنادر کراچی ساخته شده است متعلق به سید محمد رضا کازرونی است که در  محله بهبهانی های بوشهر واقع شده است.

 

 در ادامه برخی از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی را درباره این عمارت مشاهده می کنید.

کاکو بوشهری نیستم ولی چی بگم عاشق بوشهر و مردمشم. من دانشجوی معماری هستم دوران دانشجویی خییلی آمدم اینجا. خیلی خوله که از میراث کهن کشورمان نگهداری میشه. جای خوبیه برای گردش عید .  من سرباز بودم با دوستام در اینم تعطیلاتمون آمدیم اینجا یادش بخیر.

جزیره شیف:

نام قدیم این جزیره شیخ سعد بوده که تحت سلطه احمد خان انگالی بوده است. این جزیره ماسه ای در شمال بند بوشهر قرار دارد که از  بهم پیوستن آب رودخانه شاپور و دالکی بوجودآمده است.

  در ادامه برخی از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی را درباره جزیره شیف را مشاهده می کنید.

 بهترین روستا در بوشهر روستای جزیره شیف خودمون دوست دارم جزیره شیف. غروب اینجا خیلی زیباست؛سبحان الله. وای یادبچگی مون که توشیف بابچه ها بدوبدو بازی میکردیم بخیر. يادش بخير... یادش بخیر وقتی ما آمدیم با همسرم جزیره شیف هوا بارونی بود کلی خاطره از اون روز برام یادگار مونده .

 

بازار ماهی فروشها:

این بازار که مملو از میگو وماهی است بیش از نیم قرن قدمت دارد و انواع ماهی های جنوب را می توانید در این بازار تهیه کنید . این بازار در خیابان شهدا بوشهر قرار دارد.

  در ادامه برخی از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی را درباره  بازار ماهی فروش ها در بوشهر را مشاهده می کنید.

کلی ماهی خوشمزه داره اینجا. آمدید بوشهر حتما بازار ماهی فروش ها برید. یادش بخیر رفته بودم بوشهر بازار ماهی فروش ها نمی تونستم بوی ماهی ها رو تحمل کنم زودآمدم بیرون. خیلی ماهی هاش تازه است اینجا آمدید بگیرید کباب کنید. چقدر سخته خدایی کار کردن تو چنین جایی.

 

بافت تاریخی بوشهر:

یکی از جاذبه های گردشگری بوشهر بافت تاریخی آن است که شامل 4 محله به نام های شنبندی ، کوتی ، دهدشتی و بهبهانی هاست که در راس شبه جزیره مثلثی شکل بوشهر واقع شده است .معماری منحصر به فرد این منطقه تصویر زیبایی در ذهن گردشگران ایجاد می کند.

  در ادامه برخی از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی رادر مواجهه با بافت تاریخی بوشهر را مشاهده می کنید.

کاش قدر بافت های تاریخی ایران را بیشتر بدانیم.  زنده نگه داشتن این مناطق دل می خواهد و ذوق، نه مال و جاه. بسیارزیباست حیف زاین بناهای تاریخی وقدیمی که خراب شوند. شاید خیلیها از این این کوچه ها عبور کرده باشن وکلی خاطره براشون ثبت شده باشد. این محله و بافت تاریخی بوشهر در ایام تعطیلات عید و تابستان کلی بازدید کننده دارد.

ریشهر:

نام این شهر درگذشته ریو اردشیر بوده که با گذشت زمان به ریشهر تبدیل شده است.این شهر باستانی که در مسافت 8 کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است تاریخ کهنی دارد که معلق به دوره عیلامی ها می باشد. ساحل زیبای این منطقه از بوشهر آرامش بی نظیری برخوردار است.

   در ادامه برخی از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی رادر بازدید از ریشهردر بوشهر را مشاهده می کنید.

دلتنگ که می شدم دم ساحل ریشهر قدم می زدم. ریشهر محل خدمته من ،عالیه دوران دانشجویی پارک ریشهر یادش بخیر ریشهر غروبا دم ساحل خیلی می چسبه من دوران کودکیم اینجا زیاد می آمدم خونه مادربزرگم همین حوالی بود ُاز وقتی فوت کردند کمتر میام.

  

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از پرسه در بازار ماهی فروش ها تا غروب دل انگیز ساحل ریشهر بوشهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..