تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیه کاردار سوئیس را فراخواند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه ترکیه روز شنبه کاردار سوئیس در آنکارا را احضار کرد تا اعتراض خود را در خصوص برپایی تظاهراتی که آن را حمایت از تروریسم دانسته است، اعلام نماید. در این تظاهرات که در شهر برن برگزار شده، پارچه نوشته ای بوده که در آن تظاهرات کنندگان خواستار ترور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شده بودند.

اوایل روز شنبه چند هزار نفر از جمله معترضان کرد به تظاهراتی در شهر برن پیوستند و مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی 16 آوریل اعلام کرده اند.

در این همه پرسی مردم ترکیه باید نظر خود را درباره اصلاح قانون اساسی اعلام کنند که بر اساس آن اختیارات و قدرت زیادی را به اردوغان خواهد داد.

روابط ترکیه با برخی کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و هلند به شدت تیره و تار شده است. ممانعت این کشورها از مشارکت مقام های رسمی ترکیه در تظاهرات طرفداران برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه، علت اصلی تنش در روابط آنکارا و بروکسل به شمار می رود.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده است که از مقام های سوئیس انتظار دارد تا تحقیقاتی را درباره تظاهرات برگزار شده در شهر برن انجام دهند.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در گفتگوی تلفنی با همتای سوئیسی خود، خشم و ناراحتی آنکارا را اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه سوئیس این مساله را تایید کرده است که آنکارا کاردار این کشور را احضار کرده و گفت: در باره این حادثه تحقیقات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: مقام های مربوطه این مساله را بررسی خواهند کرد که آیا برگزارکنندگان تظاهرات، مقررات لازم را نقض کرده اند یا مرتکب سایر تخلفات شده اند یا نه.

برگزارکنندگان و پلیس برن تاکید کرده اند که این تظاهرات به صورت آرام و مسالمت آمیز برگزار شده است.

روز شنبه اردوغان از سوئیس به خاطر برگزاری این تظاهرات به شدت انتقاد کرد و گفت: جمعیت شرکت کننده در تظاهرات شامل گروه های تروریستی بوده است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیه کاردار سوئیس را فراخواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..