تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت رباتی پیشرفته که همانند سوسک طلایی رنگ عوض می کند

ساخت رباتی پیشرفته که همانند سوسک طلایی رنگ عوض می کند

در آینده ای نه چندان دور شاهد تولید ربات ها، اتومبیل ها و حتی هواپیماهایی خواهیم بود که سنسورهای متعددی بر روی بدنه آن ها نصب خواهد شد و در واقع، این محصولات به نمایشگرها و یا پنل های لمسی بزرگی تبدیل خواهند شد که می توانند محیط پیرامون خود را تشخیص داده و با آن ارتباط برقرار کنند.

حال برای دستیابی به چنین تکنولوژی پیشرفته ای، محققان می بایست محصولی شبیه به پوست رباتیکی تولید کنند که با مجهز بودن به سنسورهای مختلف، این ارتباط را به بهترین شیوه ممکن برقرار کند. با تک شات همراه باشید.

در همین رابطه، اخیراً محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با الهام از حشره ای به نام سوسک لاک پشتی طلایی، دستگاهی را تولید کرده اند که تا حدی به آن چه که در ذهن محققان می گذرد، نزدیک است. گفتنی است این گونه از سوسک، نسبت به تغییرات محیط و همچنین عوامل بیرونی واکنش نشان داده و رنگ پوست و به طور کل بدن خود را تغییر می دهد.

محققان مرکز نام برده، برای دستیابی به چنین هدفی، از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده کردند، به طوری که آن ها با کمک چاپگر سه بعدی MultiFab و مطابق با آن چه که در تصویر زیر می بینید، ابزاری T شکل ساختند که در واقع، یک قطعه دایره ای کوچک است که با کشیده شدن، تغییر رنگ می دهد.

سوبرامانیان ساندارام، مدیر این گروه تحقیقاتی در این خصوص عنوان کرد که هدف ما از تولید این دستگاه، ایجاد مسیرهای حسی درون یک شی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی بود و از این رو، برای شروع از ساده‌ترین ارگانیسم ممکن شروع کردیم.

به گفته وی، این دستاورد تنها گام کوچکی در جهت تحقق ایده مد نظر محققان مرکز فناوری MIT است و قطعاً در آینده ای نه چندان دور، بیش از پیش بر روی این تکنولوژی تمرکز خواهد شد. این تکنولوژی می تواند برای تولید دستگاه و گجت های نسل بعد بسیار مفید و کاربردی باشد و باید منتظر ماند و دید که در آینده چه پیشرفت هایی در این زمینه حاصل خواهد شد.

ربات
همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت رباتی پیشرفته که همانند سوسک طلایی رنگ عوض می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..