تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این پوست رباتی حساسیت بیشتری نسبت به دست انسان دارد

یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 08:352017-03-26پزشكي

محققان دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند موفق به ساخت یک .

- خبرگزاری آریا - محققان دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند موفق به ساخت یک پوست رباتی جدید شدند که می تواند عملکرد بهتری نسبت به پوست و ماهیچه انسان داشته باشد.

پروفسور Ravinder Dahiya و تیم تحقیقاتی اش در مطالعه خود توانستند پوستی تشکیل شده از سیلیکون و گرافین تولید کنند که در نقش حسگر ظاهر شده و نسبت به فشارهای حتی کم نیز حساس است.

علاوه بر آن محصول تولید شده انعطاف پذیر بوده و همچنین ساخت آن کم هزینه است.

پروفسور Dahiya در گفتگو با وبسایت Forbes گفت محصول تولید شده توسط ما یک واحد نسبت به پوست انسان حساس تر است.

گفتنی است از دیگر قابلیت های مهم محصول معرفی شده می بایست به تأمین انرژی توسط نور خورشید اشاره کرد.

برای این کار یک پنل خورشیدی در زیر پوست شفاف e-skin قرار گرفته که می تواند نور را دریافت کند.

در مقاله به انتشار رسیده از نتایج حاصل از این تحقیق اشاره شده است که e-skin می تواند هم به عنوان پوست مصنوعی برای انسان استفاده شود و هم می توان از آن در ربات ها بهره برد تا به هوشمند شدن هرچه بیشتر آنها کمک کند.

لازم به ذکر است چنانچه یک ربات بتواند تشخیص دهد که جسمی نرم و حساس به فشار را در دست گرفته است، می تواند به صورت خودکار نیروی لازم برای نگه داشتن آن را محاسبه کرده و به دست خود منتقل کند.


کلید واژه ها: پوست - انسان - ربات - اسکاتلند - تولید - دانشگاه - خورشید - محققان - رباتی - خبرگزاری - موفق - کم هزینه - خورشیدی - مطالعه - هوشمند - حساسیت - مصنوعی - گفتگو - انرژی - مقاله - هزینه - تشخیص - صورت - جدید - شفاف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این پوست رباتی حساسیت بیشتری نسبت به دست انسان دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..