تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون وزیر جهاد کشاورزی:دولت رونق تولید و صادرات محصولات پروتئنی را در دستور کار دارد

یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 08:352017-03-26اقتصادي

ایرنا - معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی وضعیت تولید و صادرات محصولات پروتیینی سال 95 را مطلوب دانست و گفت: دولت برنامه رونق تولید و صادرات محصولات پروتیینی، - گوشت مرغ، تخم مرغ و فرآورده های لبنی را امسال در دستور کار دارد.

حسن رکنی روز یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برای سال جاری، تولید حدود 840 هزارتن گوشت قرمز، 10 میلیون تن شیرخام، دو میلیون و 200 هزارتن گوشت مرغ و 990 هزارتن تخم مرغ و 86 هزارتن عسل هدف گذاری شده است.

وی اظهارداشت: بنابراین برنامه امسال رونق تولید و صادرات در این بخش است که به طور جد پیگیری می شود.

وی یادآورشد: در سال 95 پیش بینی تولید 820 هزارتن گوشت قرمز، 9 میلیون و 650 هزارتن شیرخام، 2 میلیون و 170 هزارتن گوشت مرغ ، 950 هزارتن تخم مرغ و 83 هزارتن عسل را داشتیم، که این اهداف با تولید 815 هزارتن گوشت قرمز، 9 میلیون 510 هزارتن، دو میلیون و 100 هزارتن 940 هزارتن تخم مرغ و 81 هزارو 500 تن عسل تقریبا محقق شد.

وی تصریح کرد: بنابراین طی این مدت، تولید گوشت قرمز 99.

5 درصد، شیرخام 98.

5 درصد، گوشت مرغ 99.

5 درصد، تخم مرغ 99 درصد و عسل 98 درصد محقق شده بود.

وی با بیان این که در 11 ماهه سال 95 نزدیک 750 هزارتن فراورده های لنبی به کشورهای هدف صادر شده است گفت: این درحالیست که آمار صادرات اسفندماه هنوز مشخص نشده اما رکورد بی نظیر صادرات لبنیات را داشته ایم.

به گفته وی، سال 94 حدود 600 هزارتن فراورده های لبنی صادر شده است.

وی نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور را بیش از 900 هزارتن در سال دانست و اضافه کرد: در بخش گوشت قرمز هنوز نتوانسته ایم به طور کامل نیاز خود را پوشش بدهیم بنابراین 820 هزارتن گوشت قرمز در داخل تولید می شود و ناگزیریم برای تامین نیاز داخلی نزدیک 10 درصد نیاز کشور را از محل واردات تامین کنیم.

وی عسل صادراتی سال 95 را یک هزارو 300 هزارتن عنوان کرد و ادامه داد: در عسل بازار خوبی در کشورهای منطقه داریم که تصورمان این است که به واسطه کششی که در داخل کشور روی قیمت عسل وجود دارد، اقبال برای صادرات کم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، طبق آمارها در 10 ماهه سال 95 در بخش کشاورزی چهار میلیارد دلار صادرات داشته ایم که بخش دام و طیور با یک هزار و 300 تن به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار ، 25 درصد صادرات را به خود اختصاص داده که طی این مدت بخش دام و طیور موجب مثبت شدن 500 میلیون دلاری در بخش کشاورزی شده است.

براساس گزارش ها، ایران در تولید مرغ و تخم مرغ رتبه هفتم دنیا را دارد که سرانه مصرف حدود 26 کیلوگرم است.

همچنین نزدیک 64 میلیون راس دام سبک داریم که 40 درصد آنها مولدند و سال 95 نزدیک 20 میلیون راس دام سبک به جمعیت کنونی اضافه شده که همین میزان نیز به مصرف داخلی رسیده است.

اقتصام**9186 * 1579*گزارشگر: هما همت خواه* انتشار : مرضیه فاتحی
کلید واژه ها: صادرات - تولید - گوشت - تخم مرغ - درصد - کشاورزی - کشور - ایرنا - میلیارد - دلار - برنامه - تامین - گزارش - معاون - آمار - طیور - مصرف - جهاد - دولت - پیش بینی - اقتصادی - خبرنگار - لبنیات - یکشنبه - واردات - ایران - وزارت - رکورد - بازار - منطقه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون وزیر جهاد کشاورزی:دولت رونق تولید و صادرات محصولات پروتئنی را در دستور کار دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..