تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم تناسب میان جذب دانشگاه با نیاز بازار و فقدان مهارت،عامل اصلی بیکاری جوانان تحصیلکرده

کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حضور و وجود متعدد،متکثر و متنوع میلیونی فارغ التحصیلان دانشگاهی از چالش هایی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی نیز بدان اشاره شد.

در گفت و گوی ذیل تلاش می شود عوامل موثر در بروز چنین پدیه نامیمونی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

محمود طارمی اصل،دانش آموخته رشته اقتصاد در گفت و گو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به وجود جامعه جوان و تحصیلکرده در کشور ایران به عنوان یک فرصت و ظرفیت ویژه و بالقوه، اظهار داشت:طبیعتا زمانی این توانمندی های بالقوه به حالت بالفعل در خواهد آمد که بتوان از این استعدادها به نحو شایسته و مطلوبی در حوزه های مرتبط استفاده شود.

وی افزود:اما آنچه به عنوان یک واقعیت تلخ در جامعه فعلی ایران پدیدار می شود به بحران بیکاری و معضل اشتغال جوانان تحصیلکرده معطوف می شود که دلایل و عوامل بسیاری در ایجاد چنین نارسایی و معضلی،موثر به نظر می رسد.

دانش آموخته رشته اقتصاد در تشریح عوامل و دلایل ظهور و بروز پدیده مذکور(بیکاری جوانان تحصیلکرده) عنوان کرد:عدم رشد و افزایشِ ظرفیت اشتغال متناسب با خروجی دانشگاه ها و تعداد فارغ التحصیلان مراکز علمی،باعث برهم خوردن توازن لازم در بازار کار شده و وضعیت موجود به میزانی حاد می باشد که در حال حاضر،ضریب تقاضا برای اشتغال،بسیار بالا رفته است.

طارمی گفت:مورد بعدی به افزایش بالارفتن سطح توقعات جامعه تحصیلکرده باز می گردد و متاسفانه ذهنیت بسیاری از دانشجویان بر این امر استوار است که بعد از اتمام تحصیلات عالیه،لزوما باید در صندلی های مدیریتی یا پشت میز نشینی ایفای نقش کنند.

وی عنوان کرد:اشباع شدن بازار کار در رشته هایی همچون حقوق، حسابداری، کامپیوتر، مدیریت بازرگانی کشاورزی، پزشکی و...از دیگر نارسایی هایی است که بر عمق و ضریب بیکاری افزوده است.

این دانش آموخته رشته اقتصاد افزود:یکی از معضلات فعلی بازار کار ایران به فقدان بانک اطلاعاتی منسجم در بخش نیاز موجود باز می گردد و متاسفانه برخی از رقابت های کاذب و چشم و هم چشمی های فامیلی باعث شده تا بعضا بسیاری از متقاضیان تحصیل،صرفا از زاویه پرستیژ اجتماعی به تحصیلات عالیه نگاه کنند بدون اینکه نیاز بازار به چنین رشته هایی از سوی آنها برآورد شود.

وی گفت:می طلبد با اتخاذ تدابیر و تمهیداتی ویژه،ساز وکاری لحاظ شود تا بر مبنای آن از پذیرش دانشجو در رشته هایی که اشباع شده،پرهیز و اجتناب شود تا به تدریج بتوان به توازن معقول و منطقی میان نیاز بازار و خروجی دانشگاه ها دست یافت.

طارمی در خاتمه یادآور شد:فقدان مهارت کافی در جامعه تحصیلکرده از دیگر چالش هایی است که بر عمق و ضریب ببیکاری در کشور افزوده و اگرچه اخیرا گام هایی برای بهبود وضعیت موجود برداشته شده،اما حصول توفیقات هر چه بیشتر،مستلزم برنامه ریزی های دقیق،مدون و اصولی تری می باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم تناسب میان جذب دانشگاه با نیاز بازار و فقدان مهارت،عامل اصلی بیکاری جوانان تحصیلکرده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..