تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخست وزیر مغرب: برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق رسیدیم

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، العثمانی روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در رباط ، اعلام کرد: دولت ائتلافی جدید علاوه بر آن که متشکل از حزب عدالت و توسعه است که 125 کرسی مجلس (از مجموع 395 کرسی) را در اختیار دارد، شامل حزب ' تجمع ملی آزادگان' (37 کرسی)، 'جنبش مردمی' (27 کرسی)، 'اتحاد قانون اساسی' (19 کرسی)، 'حزب پیشرفت و سوسیالیسم' (12 کرسی) و 'حزب اتحاد سوسیالیسم' (20 کرسی) خواهد بود.
نخست وزیر مغرب تاکید کرد که احزاب ائتلاف دولت جدید از روز یکشنبه توافق بر سر ساختار دولت جدید و توزیع وزارتخانه ها را آغاز خواهند کرد.
العثمانی با اعلام این خبر که حزب استقلال مغرب با 46 کرسی را از دولت ائتلافی خود کنار گذاشته است، درحالیست که حزب أصاله و المعاصره با احراز 102 کرسی، همچنان به عنوان حزب مخالف دولت مغرب خواهد ماند.
محمد ششم شاه مغرب هفته گذشته العثمانی (جانشین عبداله بنکیران) را مامور تشکیل دولت جدید کرده بود.
بنکیران رهبر حزب عدالت و توسعه که حزب آن در انتخابات اکتبر گذشته حزب بیشترین آرای انتخابات پارلمانی مغرب را به خود اختصاص داده بود، پس از گذشت پنج ماه رایزنی با احزاب مختلف، قادر به تشکیل دولت نشده بود.
تشکیل دولت در کشور مغرب نیازمند کسب 198 کرسی در مجلس نمایندگان این کشور است، و شش حزب کنونی که برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق رسیده اند، اکنون 240 کرسی در اختیار دارند.
شبس **9363**3404**مترجم: محمد تدو**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخست وزیر مغرب: برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق رسیدیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..