تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت جهانی طلا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت

ساعت24-قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات هفتگی با افزایش نسبی روبرو شد تا برای دومین هفته متوالی با رشد همراه شده باشد.

به گزارش  سایت طلا، افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در پی کاهش شدید ارزش دلار آمریکا تأثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته همچنین ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در ۷ هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش مخالفت کنگره آمریکا با طرح پیشنهادی دولت ترامپ برای لغو بیمه همگانی اوباما موجب افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با طرح بهداشت و سلامت ترامپ، یک شکست بزرگ برای رئیس جمهور جدید آمریکا به شمار می‌رود و نشانگر مسیر پر چالش وی برای تصویب سایر برنامه‌های اقتصادی و مالی طی ماه‌های آینده خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۴۸ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته نیز با رشد ۱.۵ درصدی روبرو شد. این برای دومین هفته متوالی است که قیمت طلا با افزایش همراه شده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۹ درصد افزایش به بیش از ۱۷.۷۴ دلار رسیده؛ قیمت نقره نیز در هفته گذشته با رشد ۱.۹ درصدی همراه شده است.

پل وانگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اسپروت در این باره تاکید کرد: عامل مهم و فوری که می‌تواند بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده مؤثر باشد، مخالفت کنگره با طرح بهداشت و سلامت ترامپ خواهد بود.

افزایش نگرانی‌ها نسبت به توانایی دولت ترامپ در جلب موافقت کنگره با طرح‌های اقتصادی و مالی از جمله کاهش مالیات‌ها و افزایش هزینه‌ها در پروژه‌های زیر ساختی، تأثیر زیادی بر افت ارزش دلار و شاخص سهام داشته است.

شاخص ارزش دلار روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده و در هفته‌ای که گذشت بیش از ۰.۷ درصد افت داشته است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که رد طرح پیشنهادی دولت ترامپ برای لغو بیمه همگانی اوباما می‌تواند موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده شود.

نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد: روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می‌تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد.

وی افزود: فدرال رزرو آمریکا همچنان در مسیر افزایش ۲ بار دیگر نرخ بهره تا پایان امسال قرار دارد.

مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت جهانی طلا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..