تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه شرط امام علی (ع) برای رفتن به میهمانی

یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 01:422017-03-25سياسي

در خانواده ها معمولا کودکان خوشحال ترین اعضایی هستند که بعد از حضور میهمان به خوشحالی های کودکانه می پردازند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دیدن یکی از اقوام خود می روید و با حضور شما کودکان رفتارهای هیجانی از خود بروز می دهند و به نوعی می .

- بهانه‏ جویی می کردند و به همین جهت خطاب را به ایشان کرد تا توبیخ و سرزنش شدیدتر کند و استفهام در آیه استفهام تقریری است.

می‏خواهد بفرماید شما این طورید.

واین آیه به این معنی است که: آیا از شما توقع می‏رفت که از کتاب خدا و عمل به آنچه در آن است که یکی از آنها جهاد در راه خدا است اعراض نموده و در نتیجه دست به فساد در زمین بزنید و با قتل و غارت و هتک عرض و به علت تکالب بر سر جیفه دنیا قطع رحم کنید؟ می‏خواهد بفرماید: در صورتی که اعراض کنید توقع همه این انحرافها از شما می‏رود.

در آموزه های قرآنی و اسلامی اهمیت انسان در صله رحم بسیار مورد توجه است اما مهمتر از آن رعایت نکات کلیدی هنگام میهمانی رفتن است.

در کتاب رهنمون صفحه 748 از قابوس نامه اینگونه نقل می کند : چون میهمان کنی، از خوبی و بدیِ خوردنی ها عذر مخواه که این طبع بازاریان باشد.

هر ساعت مگوی که فلان چیز بخور، خوب است ! یا چرا نمی خوری؟ یا من نتوانستم سزای تو کنم که این ها سخن کسانی است که یک بار میهمانی کنند.

همینطور خداوند در را به خانه دعوت کرد.

حضرت فرمود: به سه شرط می آیم.

آن مرد پرسید: آن شرایط چیست؟ امام پاسخ داد: یکی این که از بیرون خانه چیزی برایم تهیه نکنی.

دوم آن که آن چه را در خانه داری، پنهان و ذخیره نسازی (هرچه داری بیاوری( سوم آن که به خانواده ات اجحاف و فشار وارد نیاوری.

مرد گفت: باشد، می پذیرم.

حضرت قبول کرد و مهمانِ خانه ی او شد.

یکی از مهمترین وظایف مومنان رعایت آداب میهمانی و توجه به صله رحم" است و افرادی که پیوندشان را در صله رحم محکم می کنند ، محبوب خداوند متعال هستند.

منبع : باشگاه خبرنگاران
کلید واژه ها: میهمانی - کودکان - خانه - خانواده - کتاب - امام - کودکانه - اسلامی - خوردنی - اقوام - اهمیت - شرایط - محبوب - قرآنی - صورتی - انسان - جهاد - ساعت - نامه - فساد - صفحه - زمین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه شرط امام علی (ع) برای رفتن به میهمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..