تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استرالیا عربستان را شارژ تسلیحاتی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، دو سال پس از جنگ عربستان علیه یمن که هزاران غیر نظامی قربانی درپی داشته است، شرکت‌های استرالیایی در قالب قراردادهای نظامی، به تجهیز تسلیحاتی عربستان سعودی کمک می‌کنند.

روزنامۀ استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد در حالی روز شنبه (5 فروردین 1396) از قراردادهای نظامی شرکت‌های این کشور برای فروش تسلیحات به ریاض خبر داده است که در جنگ عربستان سعودی علیه یمن بیش از 12 هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع استرالیا برای صدور تسلیحات و ادوات نظامی به عربستان سعودی در سال گذشته چهار قرارداد بسته است.

کریستوفر پاین، وزیر صنایع دفاعی استرالیا، ماه دسامبر سال گذشته، به‌منظور فروش تسلیحات نظامی به ریاض سفر کرد و با مقام‌های ارشد دولت عربستان ازجمله شاهزاده «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» رئیس گارد ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی پاین فضای استقبال از وزیر و نمایندگانی را که از آنجا بازدید کردند، «بسیار مثبت» توصیف کرد.

پاین در عین حال، از ذکر جزئیاتِ توافق فروش ادوات و تسلیحات نظامی به عربستان امتناع می‌کند.

سارا فیلیپس، محقق دانشگاه سیدنی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامۀ سیدنی مورنینگ هرالد گفت عربستان سعودی در یمن از تاکتیک‌های بی‌رحمانه استفاده کرده و در حملات هوایی خود «بدون ملاحظه» مراسم تشییع و ختم و بیمارستان‌ها را نیز هدف قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که از کمک‌های گذشتۀ دیگر کشورهای غربی علیه مردم غیرنظامی استفاده شده است، گفت صادرات نظامی استرالیا به عربستان سعودی را به‌شدت نگران‌کننده می‌داند.

آمریکا و انگلیس نیز به کمک اطلاعاتی و تدارکاتی به ریاض پرداخته و نیروهای نظامی عربستان سعودی را به سلاح‌های مختلف ازجمله مهمات غیرقانونی همچون بمب‌های خوشه‌ای تجهیز کرده‌اند.

بنا بر گزارش بنیاد بین‌المللی تحقیقاتی صلح استکهلم، بعد از هند، عربستان سعودی در سال 2016 میلادی، با خرید بیش از 15 میلیارد دلار سلاح، دومین واردکنندۀ بزرگ تسلیحاتی در جهان به شمار می‌آید.

هفتۀ گذشته، سازمان عفو بین‌الملل صادرات تسلیحاتی امریکا و انگلیس به عربستان سعودی را «شرم‌آور» دانست و واشنگتن و لندن را متهم کرد در افزایش نقض جدی حقوق بشر و ارتکاب جرائم جنگی از سوی ریاض نقش دارند.

در گزارش این سازمان حقوق بشری آمده است امریکا و انگلیس، از آغاز جنگ عربستان سعودی علیه یمن در فروردین 1394 تاکنون، بیش از پنج میلیارد دلار تسلیحات نظامی به ریاض فروخته‌اند که این میزان ده برابر کمک‌های بشردوستانه آن‌ها به مردم جنگ‌زده یمن است.

عربستان سعودی از شش فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

منابع محلی یمنی می‌گویند از آغاز جنگ عربستان سعودی تاکنون بیش از 12 هزار نفر ازجمله بسیاری از زنان و کودکان کشته شده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استرالیا عربستان را شارژ تسلیحاتی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..