تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این موارد جنین را در خطر کم شنوایی قرار می‌دهد!

احمدرضا ناظری استادیار علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش شنوایی ژنتیکی ازدواج فامیلی است، عنوان کرد: با کنترل ازدواج‌های فامیلی می‌توان شیوع کم‌شنوایی ژنتیکی را تا حدی کاهش داد.
 
وی افزود: ممکن است مشکلاتی قبل از تولد جنین برای مادران باردار به وجود آید که نوزاد دچار کم‌شنوایی شود، برخی از این موارد، مصرف داروهای نابجا، در معرض تشعشع قرار گرفتن مادر باردار، مصرف سیگار بوده که می‌تواند بر روی رشد تکامل جنین تأثیر گذاشته و سیستم شنوایی او را درگیر کرده که با توجه به این مسائل می‌توان از بروز کم شنوایی ژنتیکی جلوگیری کرد.
 
ناظری با بیان اینکه سالمندان یکی از قشرهای جامعه هستند که با کم شنوایی مواجه می‌شوند، گفت: گروهی از افراد مراجعه کننده به شنوایی‌شناسان را افراد مسن تشکیل می‌دهند که با افزایش سن شنوایی آن‌ها کم شده است.
 
استادیار علوم پزشکی شهیدبهشتی یادآور شد: اکنون با پیشرفت فناوری گسترده امکانات توانبخشی در زمینه سمعک رشد زیادی داشته و شنوایی شناسان با کمک این فناوری‌ها می‌توانند مشکلات را به حداقل برسانند، اما مراجعه مستمر برای پیگیری و خدمات شنوایی در بزرگسالان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این موارد جنین را در خطر کم شنوایی قرار می‌دهد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..