تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




193هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری سبزوار دیدن کردند

محمود رضا سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 103 هزار و 720 نفر از آثار تاریخی، آرامگاه اسرار و کاشفی، مسجد جامع و پامنار، مصلای تاریخی، موزه ها و مناره خسروجرد و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند.
وی اظهار کرد: 53 هزار و 40 نفر از جاذبه های طبیعی آبشارهای زعفرانیه، بفره و مناطق کویری و 36 هزار و 778 نفر نیز از آلمان های دست ساز شهرستان سبزوار دیدن کردند.
وی گفت: پنج پایگاه اطلاع رسانی در مسیر مسافران و زائران استقرار یافته است تا زمینه آشنایی و جذب مسافران و زائران به جاذبه های گردشگری و تاریخی سبزوار فراهم شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار افزود: بیش از یک میلیون روزنامه، نقشه و بروشور نیز برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان سبزوار منتشر و نرم افزار اندروید نقشه و راهنمای جامع گردشگری شهرستان سبزوار راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در این نرم افزار اطلاعات جامع گردشگری، نقشه و آدرس اماکن عمومی و مورد نیاز موجود است که مسافران می توانند با متصل شدن به اینترنت از امکانات این نرم افزار استفاده کنند.
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجه در عرصه گردشگری دارد.
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آتشکده آذر برزین مهر، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مردم و مسافران هستند.
کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های بید، دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار است.
این شهرستان در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
7499/7500/ 6053 خبرنگار: محمد مهرنیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «193هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری سبزوار دیدن کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..