تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه صادرات غیر نفتی، موتور محرک اقتصاد

محمد حسین میر محمدی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیر نفتی موتور محرک اقتصاد است، اظهار داشت: با توجه به مشکلات کمبود سرمایه در گردش و نبود هماهنگی‌های لازم با وزارتخانه و دستگاه‌های ذی ربط به نظر می‌رسد که تاکنون اقتصاد مقاومتی آن طور که باید و شاید تحقق نیافته است.

وی افزود: وزارتخانه‌های ذی ربط باید تدابیری بیندیشند تا اجرای اقتصاد مقاومتی نتایج بهتری در بر داشته باشد.

میر محمدی ادامه داد: سیاست اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه باید جزء اولویت‌های اصلی قرار گیرد به طوریکه سیاست‌های کلان مجلس و دولت به این سمت و سو حرکت کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به وضعیت توسعه صادرات غیر نفتی بیان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان موتور محرک اقتصاد تنها با تخصیص مشوق‌های صادراتی امکان پذیر است که به سبب عدم دستیابی دولت به منابع حاصل از صادرات، این امر رشد قابل توجهی نداشته است.

وی در ادامه افزود: اجرای کامل قوانین، هماهنگی میان وزارتخانه‌های مربوطه و حمایت‌های لازم از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از تولیدکنندگان منجر به تحقق بخش قابل توجهی از مسائل و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

به گفته میر محمدی در راستای تحقق کامل اقتصاد مقاومتی باید حداکثر پتانسل و ظرفیت‌های داخلی به کار گرفته شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه صادرات غیر نفتی، موتور محرک اقتصاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..