تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از بازداشت یاسین رامین تا رسیدگی به پرونده فیش‌های نجومی

از بازداشت یاسین رامین تا رسیدگی به پرونده فیش های نجومیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در مرداد ماه سال  95 می‌خوانید.

*غریب آبادی: مسئولیت حقوقی عربستان در فاجعه منا باید بررسی شود/جانشینی برای احمد شهید مشخص نشده است

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در رابطه با فاجعه منا گفت: فاجعه منا یک بحث فرا دستگاهی است و ما در حال پیگیری آن هستیم و صرفا بحث احقاق حقوق نیست، بلکه مسئولیت عربستان مطرح است.


وی افزود: با توجه به اینکه در این فاجعه  5 هزار نفر کشته شده اند، نکته کلیدی در این مساله کوتاهی عربستان در حفظ امنیت و سلامت حجاج است اما متاسفانه مکانیزم های بین المللی عادلانه نیست و بسیاری از کشورها مورد تجاوز قرار می گیرند.


*در نود و نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد: بازداشت 4 تن در پرونده بانک ملت/ جزییات پرونده بدهکار 7هزار میلیاردی بانکی


حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نود و نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز 3 مرداد برگزار شد، به موارد زیل اشاره کرد:


*دستگاه های نظارتی درباره حقوق های نجومی غفلت کردند


*پرونده مرتضوی رفع نقص شد


*آخرین جزییات از پرونده حمله به سفارت عربستان


*7 شرکت پرونده امیرمنصور آریا تعیین تکلیف شدند


*بازداشت 4 تن در پرونده بانک ملت


* 13 قاضی به حبس‌های طویل المدت محکوم شدند


* 8 وکیل قلابی در آذربایجان غربی دستگیر شدند


*آخرین جزییات پرونده معوقه 7 هزار میلیاردی بانکی


*بابک زنجانی در خارج از کشور پولی ندارد


*هر قانونی در برهه‌ای از زمان نیاز به اصلاح دارد


*دخالت تعدادی از ماموران گمرک در کانتینرهای قاچاق کالا در هرمزگان


*دستگیری فردی 2 تابعیتی در گرگان


* گزارشی در خصوص آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به قوه قضاییه ارسال نشده است


*اجرای حکم محکومان کرسنت منوط به نتیجه دادرسی فوق‌العاده است


*مجوز کنسرت‌ها توسط وزارت ارشاد صادر می‌شود


*ماجرای ویلای دماوند و تجمع جمعی از دختران و پسران

*ماهنامه "مهر نامه" به اتهام تبلیغ گروه‌های مخالف نظام مجرم شناخته شد

مدیر مسئول ماهنامه مهرنامه به اتهام نقل مطالب از گروه های مخالف نظام همراه با تبلیغ به نفع همان گروه ها در دادگاه مطبوعات  روز 3 مرداد ماه مجرم شناخته شد و هئیت منصفه دادگاه مطبوعات به اتفاق آرا، مدیر مسئول این ماه نامه را مستحق تخفیف ندانست.


*دادستان تهران: موضوع پرونده بانک ملت جابجایی هشتصد میلیارد تومان است/چند متهم در خارج از کشور هستند


روز یکشنبه سوم مرداد ماه جعفری دولت‌آبادی با اعلام اینکه موضوع این پرونده جابجایی 800 میلیارد تومان است، افزود: 4 نفر از متهمان پرونده بازداشت شده، اما چند متهم در خارج از کشور به سر می‌برند.


*الفت:مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که باید مردم را از نظر فرهنگی و اعتقادی مجاب کنیم تا از شبکه‌ها و سایت‌هایی استفاده کنند که سرور آن در داخل کشور وجود دارد.


*سراج خبر داد:ارسال گزارش نهایی علل وقوع آتش‌سوزی «پتروشیمی بوعلی سینا» تا هفته آینده


رئیس سازمان بازرسی کل کشورگفت: گزارش بررسی علل وقوع آتش‌سوزی «پتروشیمی بوعلی سینا» تا هفته آینده به مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود.


*سایت «انتخاب» به اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شد


دادگاه مطبوعات در روز 10 مردادماه مصطفی فقیهی مدیر مسئول سایت انتخاب با شکایت 12 شاکی به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر، مجرم شناخت.


*طی حکمی از سوی قاضی سراج: بررسی فوری موضوع هدایت تحصیلی در سازمان بازرسی کل کشور


ناصر سراج در حکمی به معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان ماموریت داد تا به قید فوریت موضوع هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش را بررسی و نتیجه را گزارش دهد.


*دادستان تهران: کشف خانه‌ای که برای فساد دیپلمات‌های خارجی مهیا شده بود/حقوق ۲.۲ میلیاردی متهم پرونده بانک ملت


روز یکشنبه دهم مردادماه دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: طی دو ماه گذشته این دومین خانه­ای است که با برخی دیپلمات‌های خارجی در تهران و عوامل ایرانی در ارتباط بودند، در تهران کشف شده و این شیوه پیش­گیرانه باید ادامه یابد تا تمام مراکز مهیا برای فساد شامل باغ‌ها، تالارها و اماکن معد برای فساد در اشراف اطلاعاتی ضابطان قرار گیرد.


جزییات رسیدگی به تخلفات نشریه «یالثارات»


سید علاءالدین ظهوریان یکی دیگر از دبیران هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: این نشریه در جلسه 14 دی 94 با رای اکثریت اعضای هیات نظارت بر مطبوعات و به دلیل تخطی های مکرر از حدود مطبوعات مندرج در ماده 6 قانون مطبوعات، لغو مجوز شد، همان زمان هم از فهرست نشریات دارای مجوز خارج شد اما دوباره با حکم قوه قضاییه حکم موقت انتشار دریافت کرد.


*جزئیات بازداشت حسن عباسی از زبان دادستان نظامی تهران


غلامعباس ترکی در رابطه با فیلم منتشر شده از حسن عباسی گفت: با توجه به اینکه در این فیلم، سخنان ناروایی درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، متعاقب شکایات واصله از برخی مقامات و مراجع رسمی از جمله ارتش، دادسرای نظامی تهران بر اساس وظایف قانونی خود و به منظور جلوگیری از خدشه وارد آمدن به وحدت و جایگاه نیروهای مسلح، آقای حسن عباسی را به عنوان متهم احضار و طی دو جلسه از وی تحقیق به عمل آمده است.


وی افزود: با توجه به شواهد و قرائن موجود  درباره حسن عباسی به اتهام نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح و با توجه به سوابق قبلی، قرار وثیقه صادر شد.


*خرم آبادی مطرح کرد:ورود سیستم اطلاعاتی شبکه‌های اجتماعی به داخل کشور/با تعطیلی شبکه های خارجی موافق نیستیم


دبیر کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه گفت: به دنبال ورود سیستم اطلاعاتی شبکه‌های اجتماعی به داخل کشور هستیم، اما موافق تعطیلی آنها نیستیم.

*رئیس قوه قضاییه در همایش روز بزرگداشت حقوق بشر اسلامی:آمریکایی‌ها اهل خدعه‌اند؛ برجام دومی نداریم/با دلار جلوی دهان دبیر کل سازمان ملل را می گیرند

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در همایش روز بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که 13 مرداد ماه در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت : آمریکایی‌ها اهل خدعه هستند و این موضوع را در برجام نشان دادند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما برجام دو و سه و چهار و پنج نداریم.


*هشدار قاضی سراج به "وزرا و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی: قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته‌ها لازم الاجراست


رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هشدار داد قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست و این سازمان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.


*حسن عباسی آزاد شد


*طی نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها اعلام شد؛


قانون منع به‌کارگیری دو شغله‌ها لازم‌ الاجراست/ با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

*دادستان کل کشور: به مردم آدرس غلط ندهید/ هیچ سایت دربردارنده اطلاعات مفید را مسدود نکرده ایم


حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به اینکه ما قوانینمان شفاف و بدون ابهام است افزود: قطعاً سایت هایی که دچار تخلفات اخلاقی ، امنیتی و اعتقادی باشند مسدود خواهند شد و حتی با یک مورد سایت و فضای مجازی که اطلاعات و اخبار مفید داشته اند برخورد نکرده ایم و برخی به مردم آدرس غلط ندهند.


*سخنگوی قوه قضاییه در یکصدمین نشست خبری مطرح کرد:اعدام شهرام امیری به جرم جاسوسی/از پرونده بقایی اطلاعی ندارم/مهدی هاشمی از زندان مرخصی گرفته استحجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصدمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز 17 مرداد ماه برگزار شد، به موارد ذیل اشاره کرد:
*از سرجمع معوقات بانکی چیزی کم نشده است، برخی استهمال کردند و تا زمانی که بانک‌ها نخواهند معوقات پابرجاست.

*دزدان مسلح که باعث به شهادت 20 شهروند و معلولیت بیش از 40 تن دیگر شده بودند، به جزای اعمال خود(اعدام) رسیدند.

*هیچ رئیس جمهوری تحت تعقیب نیست، اینکه کسی در دور‌ه‌ای به بابک زنجانی لوح تقدیر داشته باشد، جرم محسوب نمی‌شود.

* از بازداشت شهرام جزایری اطلاعی ندارم و پرونده احمدی نژاد رسیدگی می‌شود.

*تاکنون در پرونده بانک ملت 4 نفر بازداشت شده‌اند، همچنین برای افرادی که در خارج از کشور حضور دارند نامه ارسال شده است که به کشور باز گردند.

*اخیرا خبری از پرونده بقایی ندارم و به احتمال زیاد پرونده هنوز در دادسرا است.

* هنور افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت می کردند از سوی دولت به قوه قضاییه معرفی نشده‌اند.

*تاکنون ادعاهای بابک زنجانی محقق نشده است و بدهی‌هایش پابرجاست.

*در انتخاب رئیس جدید صندوق توسعه ملی قانون رعایت نشده است. 

* بدهکار 150 میلیاردی بانک که دستگیر شده بود، هم اکنون در زندان به سر می‌برد.

*اخیراً مهدی هاشمی از زندان مرخصی گرفته ولی از همزمانی این مرخصی با جراحی مادرش و یا عید فطر اطلاعی ندارم.

*بیش از یک میلیون حساب در پرونده ثامن‌الحجج تعیین تکلیف شدند.

* بیش از 15 هزار نفر در ارتباط با پرونده نگین غرب شاکی بودند که پرونده دو سوم آنان رسیدگی شد.

*اگر کسی امانتدار نظام باشد، نباید عزلش کنند، باید به آن مدال بدهند

*طباطبایی:«عیسی سحرخیر» به 3 سال حبس محکوم شد


سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع «عیسی سحرخیر» در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موکلم به دلیل توهین به مسئولان عالی و تبلیغ علیه نظام به 3 سال حبس محکوم شده است.

*حجت الاسلام و المسلمین منتظری: دریافت لیستی 1600 نفره در بررسی فیش‌های حقوقی نجومی/در برخی قوانین و مصوبات ولنگاری وجود دارد

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: در بحث فیش‌های حقوقی لیست 1600 نفره‌ای گرفته‌ایم که از این افراد، تعداد زیادی نیستند که حقوق آنچنانی می‌گیرند.

*دادستان تهران خبر داد:بازداشت یک ایرانی دو تابعیتی در ارتباط با سرویس جاسوسی انگلیس/قرار وثیقه 29 میلیاردی برای متهم شرکت رشد

جعفری از صدور قرار وثیقه 29میلیاردتومانی از بازداشت یاسین رامین متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد که پرونده مطروحه با اعلام شکایت سازمان هلال احمردر دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. بازپرس برای متهم قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی صادر کرد که به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.


*رئیس دیوان عدالت اداری:همکاری با منافقین به هیچ وجه پذیرفتی نیست/تحرکات اخیر استکبار برای برجسته کردن دشمنان کشور است


حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی در جلسه بیست و ششم مردادماه هیات عمومی دیوان گفت: منافقان کوردل همان کسانی بودند که 17 هزار نفر از فرزندان این کشور را ترور کردند و پس از آن در زمان جنگ به دامن صدام پناه بردند و در جبهه دشمن علیه کشور و ملتمان جنگیدند.


*دولت آبادی:معتادان به زندان معرفی نشوند


دادسرای عمومی و انقلاب تهران جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران با اعلام اینکه اعتیاد در بین 5 آسیب مهم کشور، رتبه اول را دارد، اظهار داشت: در جهت پیش‌گیری از اعتیاد و مقابله با مرتکبان جرایم مرتبط با مواد مخدر و روان‌گردان لازم است همت بیشتری به خرج داده شود.


انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از بازداشت یاسین رامین تا رسیدگی به پرونده فیش‌های نجومی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..