تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از امنیت غذایی تا مسایل نظامی تحت تاثیر تصمیمات سازمان هواشناسی است

ساعت: 16:08 منتشر شده در مورخ: 1396/01/05 شناسه خبر: 1070490

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی درباره نقش سازمان هواشناسی در تصمیم گیری سازمانها موثر و اساسی افزود: از امنیت غذایی تا مسایل نظامی و همینطور اغلب موارد، هواشناسی نقش مهمی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،هواشناسی تاریخچه ای طولانی دارد ولی نخستین کنگره سازمان بین المللی هواشناسی در سال ۱۸۷۹ تشکیل شد تا آغازی باشد بر پیش بینی مدرن آنچه زمین و آسمان در روزهای آینده آبستن هستند.

و اما ایران نیز در سال ۱۳۰۸ خورشیدی تاریخ واقعی هواشناسی نوین خود را آغاز کرده، هر چند پیش از آن فعالیت هایی صورت گرفته بود ولی این مدرسه عالی فلاحت بود که به نخستین ایستگاه هواشناسی مجهز تبدیل شد و در سال ،۱۳۳۱ سازمان هواشناسی کشور با تصویب هیأت دولت وقت به وجود آمد.

در همین راستا به مناسبت ۳ فرودین ماه روز جهانی هواشناسی خبرنگار اروم نیوز گفت و گویی را با رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی ترتیب داده است که وی در این باره گفت: از انجائیکه هوا و جو مرز نمی شناسد بنابراین تمامی هواشناسی کشور ها تحت سازمانی به نام W.M.o سازمان جهانی هواشناسی ملزم به همکاری با یکدیگر هستند و مهمترین فرق هواشناسی کشور ها بیشتر مربوط به نیروی انسانی متخص وتجهیزات می باشد که در مورد اولی کشور مشکلی را احساس نمی کند ولی در خصوص تجهیزات با مشکالات زیادی رو برو هستیم.

مهدی صابری هواشناسی را یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار برای هر کشوری عنوان کرد و درباره نقش سازمان هواشناسی در تصمیم گیری سازمانها موثر و اساسی افزود: از امنیت غذایی تا ساخت وساز، مسایل نظامی ، گردشگری، امنیت پروازی، کشاورزی، راه، ورزش و غیره اغلب در تمامی مسئل دخیل است.

وی اظهار داشت: طبق براوردها درصد صحت پیش بینی های صادر شده معمولا بالای ۹۰ درصد می باشد که تقریبا قابل اعتماد برای برنامه ریزی می باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اذربایجان غربی گفت:البته تحریم های بین الملی همانند دیگر قسمتها در بخش هواشناسی و به ویژه خرید تجهیزات ایجاد مشکل کرده است.

وی در خصوص دشواری های شغل هواشناسی افزود: پیش بینی هوا کلا کار بسیار سخت و پراسترسی است که اشتباه هم جزی از کار هواشناسی می باشد و در کل دنیا امری پذیرفته شده است.

صابری دلیل وارونه اتفاق افتادن برخی پیش بینی ها را اینطور بیان کرد:مدلهای هواشناسی گاها دچار خطا واشتباه می شوند که در نتیجه خروجی ها هم دچار اشکال می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از امنیت غذایی تا مسایل نظامی تحت تاثیر تصمیمات سازمان هواشناسی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..