تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




13 روایت از تاریخ و هویت مشهد در تله تئاتر «چهار باغ»

به گزارش ستاد خبری جشنواره بهارفیروزه‌ای 96، محمد بهاران، کارگردان تله تئاتر «چهارباغ» با اشاره به ایده پردازی این اثر گفت: در مراحل نخست برای طراحی ایده و با نظر مدیریت شهری مشهد قرار شد روایات و اتفاقاتی که در جوار حرم مطهر رضوی می‌افتد در قالب یک برنامه نمایشی اجرایی شود.

 

وی افزود: پس از یک ماه کار، شخصیت‌ها، فضا و ایده‌ها به صورت 13 قصه جداگانه بدست آمد که در این رابطه مهمان نوازی، اقتصاد، ساده زیستی در ازدواج، قیام گوهرشاد، نقش تاریخی مشهد در انقلاب اسلامی، فردوسی و شاهنامه از جمله محورهای شاخص این قصه‌هاست.

 

این کارگردان مشهدی در ادامه زمان نگارش نمایشنامه‌های تله تئاتر « چهار باغ»  را یک ماه ذکر و افزود: پیش تولید این کار از نیمه اسفند ماه و در یک زمان فشرده صورت گرفت و در این رابطه فیلمبرداری این تله تئاتر در مجموعه کوثر و نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» کلید خورد.

به گفته کارگردان تله تئاتر «چهارباغ» با آغاز کار فیلمبرداری از عوامل هنری نظیر 10 بازیگر اصلی و 20 بازیگر مهمان که همگی از شاخص ترین بازیگران مشهد هستند برای همکاری دعوت به عمل آمد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در نهایت تله تئاتر «چهارباغ» در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای ضبط شد که در این راستا آخرین صحنه‌های تصویربرداری شده این تله تئاتر، 2 فروردین به پایان رسید.

 

بهاران همچنین به مشخصات صحنه و دکور این تله تئاتر اشاره داشت و گفت: دکور این تله تئاتر برشی از بالا خیابان مشهد و سر کوچه چهار باغ است که در این رابطه برای دکور از 3 باب مغازه شامل سوغاتی فروشی، مسافرخانه و قهوه خانه که اتفاقات این داستان‌ها در آن شکل می‌گیرد، استفاده شده است.

 

وی افزود: کاراکترهای این اثر مشهدی 10 نفر هستند که شخصیت‎‌های اصلی این مغازه‌داران را تشکیل می‌دهند و در هر قسمت از این تله تئاتر اتفاقی در یکی از این مغازه‌ها رخ می‌دهد.

 

کارگردان تله تئاتر« چهارباغ» افزود: تمام قصه‌های این مجموعه به صورت جداگانه و مستقل از یکدیگر نوشته شده‌اند تا در ایام عید که مردم مشغول دید و بازدید هستند اگر یک قسمت از آن را از دست دادند، از مضمون و محتوی این سریال عقب نمانند.

 

بهاران در ادامه نگاهی نیز به اجرای جشنواره بهار فیروزه‌ای داشت و افزود: جشنواره امسال به دلیل حرکت به سمت تولید کارهای تلویزیونی یک قدم کامل‌تر از سال گذشته برداشته است آن هم در شرایطی که این قبیل کارها سختی و ریسک بالایی دارد.

 

کارگردان تله تئاتر« چهارباغ» در خصوص زمان پخش این اثر از شبکه‌های سیما بیان کرد: تله تئاتر« چهارباغ» در ساعت‌های 15:30 و 00:30 بامداد از شبکه افق و 19:30 و 01:45 بامداد از شبکه خراسان رضوی در حال پخش است.

 

وی به عوامل اجرایی این تئاتر اشاره داشت و بیان کرد: در این اثر احسان غفوریان و ابراهیم رجبیان تصویربردار، محسن کریمی، حسین طاهری، سجاد انتظاری، غلامرضا بایزان منش، محمد جهانپا و سعید صادقی بازیگران اصلی این کار هستند همچنین امین صبوری و علی برادرا طراحی صحنه را بر عهده داشتند علاوه بر آن محسن طیبی صدابرداری و ابراهیم غفاریان کارگردان تلویزیونی این تله تئاتر هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «13 روایت از تاریخ و هویت مشهد در تله تئاتر «چهار باغ»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..