تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخالفت میانمار با تحقیق درباره مسلمانان روهینگیا

مهر-  تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایت‌ های نظامیان میانماری علیه مسلمانان روهینگیا، خشم دولت میانمار را بر انگیخته است.

در همین رابطه وزارت امور خارجه میانمار روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تشکیل تیم حقیقت‌ یاب بین‌المللی در برهه کنونی به جای حل این مسائل بیشتر باعث تشدید آنها می‌شود.

این وزارتخانه علیرغم ابراز مخالفت با تحقیقات تحت حمایت سازمان ملل در این کشور، هیچ سخنی درباره جلوگیری از این تحقیقات به میان نیاورد.

واکنش منفی دولت میانمار در حالی صورت گرفته است که کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه بر سر اعزام فوری یک تیم حقیقت‌یاب به این کشور آسیایی به منظور بررسی گزارش های مربوط به شکنجه، تجاوز و قتل مسلمانان روهینگیا به دست نظامیان میانماری به توافق دست یافتند.

مسلمانانی که موفق شده‌اند از عملیات سرکوبگرانه ارتش میانمار بگریزند، در گفتگو با بازرسان سازمان ملل از مصائب سفر پرمخاطره خود و جنایات سربازان میانماری از جمله کشتار نوزادان و زنده سوزاندن مردم پرده برداشته‌اند.

میانمار پیشتر تمامی اتهامات مربوط به نقض حقوق مسلمانان در این عملیات را رد کرده و این موارد را ساختگی خوانده بود ولی بعد از انتشار این گزارش ها و فشارهای جامعه بین‌الملل، با تشکیل کارگروهی داخلی، تحقیقات درباره این حوادث را شروع کرده است.

عملیات سرکوبگرانه ارتش میانمار در مناطق مسلمان‌نشین به ویژه در ایالت راخین بعد از حمله‌ای در نهم اکتبر ۲۰۱۶ به مرزبانان این کشور شروع شد؛ دولت میانمار این حمله را  که در آن ۹ افسر پلیس کشته شدند به مسلمانان روهینگیا نسبت داده است.

در پی تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا، ده‌ها هزار تن از آنها به کشورهای همسایه ازجمله بنگلادش، چین، تایلند، مالزی و اندونزی نقل مکان کرده و در اردوگاه‌هایی که تقریباا از خدمات آموزشی و بهداشتی برخوردار نیستند، ساکن شده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخالفت میانمار با تحقیق درباره مسلمانان روهینگیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..