تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری مراسم حنابندان نمادین در کنگ

برگزاری مراسم حنابندان نمادین در کنگبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، فائقه اتابک معاون گردشگری استان هرمزگان با اشاره به ارتقای کیفی برنامه‌های نوروزی استان هرمزگان اظهار داشت: نمایشگاه‌های صنایع دستی و نوروزگاه‌ها با راهنمایان ملبس به پوشش محلی در شهرستان‌های مختلف استان به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به مراسم سنتی حنابندان در هرمزگان ادامه داد: طبق سنت قدیمی در هرمزگان زنان جوان با حنا به دست و پای خود نقش و نگار می‌بستند و پیرمردان و پیرزنان نیز سر خود را حنا می‌زدند و در حال حاضر نیز حنا زدن در بعضی از روستاهای هرمزگان همچنان مرسوم است، در راستای احیای این سنت قدیمی در نوروز امسال در شهرستان‌هایی همچون شهرستان کنگ مراسم حنابندان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری هرمزگان با اشاره به دیگر مراسم سنتی این استان عنوان کرد: در بندرعباس به خوانچه يا سينى محتوى لباس عروسى و نقل، نبات، عود و مشك و غيره  اصطلاحا «سافت» مى‌گویند، در راستای ترویج این سنت  در اقامتگاه های بوم گردی نیز مراسم سافت همراه با موسیقی زنده برگزار می‌شود.

اتابک گفت: دو لنج برای بازدید گردشگران آماده‌سازی شده که مراسم بادبان در آنها اجرا می‌شود، ضمن اینکه در شهرستان سیریک از 29 اسفند تا 15 فروردین جشنواره های مختلف با محوریت قوم بلوچ برگزار می شود. 

وی با اشاره به شرایط جوی و بارندگی در هرمزگان اظهار داشت: مراسم ویژه شناور تفریحی که قرار بود دوم فروردین انجام گیرد به دلایلی شرایط نامناسب جوی به 5 فروردین موکول شده است.

معاون گردشگری در زمینه فراهم‌سازی اسکان ارزان قیمت برای مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: به منظور اسکان موقت مسافران نوروزی، 9 بوستان پیش‌بینی شده است، همچنین در زمینه اقامتگاه های رسمی نیز به لحاظ کیفیت از آذرماه نظارت داشتیم تا تأسیسات اقامتی پذیرایی به لحاظ کیفی و خدمات رسانی نسبت به سال گذشته خدمات‌رسانی بهتری به مسافران داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری مراسم حنابندان نمادین در کنگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..