تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتباهات تصادفی ژنتیکی مهم ترین عامل بروز سرطان

عامل بروز سرطان تاثیر ژنتیک در سرطان تاثیر جهش dna در سرطان ارتباط جهش ژنی با سرطان

مطالعات دانشمندان نشان می دهد دو یا چند جهش ژنی موجب بروز سرطان می شوند. و این جهش ها از طریق عوامل محیطی، ژن های به ارث رسیده از والدین یا صرفاً اشتباهات تصادفی در رونویسی DNA ایجاد می شوند.هم چنین دانشمندان به تازگی به این نتیجه رسیده اند که  اکثر تومورهای سرطانی به علت اشتباهات تصادفی ژنتیکی ایجاد می شوند.

پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز مریلند با استفاده از مدل سازی پیچیده ریاضی به ردیابی جهش های پرداختند که منجر به رشد غیرعادی سلول در ۳۲ نوع سرطان می شوند.

حال محققان با انجام محاسبات شان به این نتیجه رسیدند که بخش بزرگی از سرطان ها به دلیل خطا تصادفی در رونویسی DNA ایجاد می شوند.

به عنوان مثال، محققان با استفاده از این محاسبات برآورد کردند در ۷۷ درصد موارد سرطان لوزالمعده به دلیل جهش های تصادفی، ۱۸ درصد به دلیل عوامل محیطی و ۵ درصد به دلیل ژنتیک ارثی پدیدار می شود.

با این حال محققان تاکید دارند تمامی سرطان ها دارای نمایه علیت مشابهی نیستند و سبک زندگی و محیط می تواند تاثیر زیادی بر ریسک سرطان داشته باشد.

به عنوان مثال تیم تحقیق عنوان می کند که در سرطان ریه، به عنوان کشنده ترین سرطان، ۶۵ درصد جهش های مسبب بیماری منشاء محیطی (نظیر سیگار کشیدن) دارند، درحالیکه تنها ۳۵ درصد آن ناشی از خطا در رونویسی DNA است.

به گفته محققان تقریبا تمامی سرطان های دوران کودکی ناشی از خطاهای رخ داده در رونویسی تصادفی DNA هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتباهات تصادفی ژنتیکی مهم ترین عامل بروز سرطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..