تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا: روسیه با فرمانده ارتش ملی لیبی در ارتباط است

فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا مدعی شد که ارتباط «غیرقابل انکاری» میان روسیه و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی وجود دارد و بر نگرانی واشنگتن درباره تعمیق نقش مسکو در لیبی تاکید کرد.

- فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا مدعی شد که ارتباط غیرقابل انکاری میان روسیه و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی وجود دارد و بر نگرانی واشنگتن درباره تعمیق نقش مسکو در لیبی تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری آنا از رویترز، اوایل همین ماه خبرگزاری رویترز گزارش داد روسیه ظاهرا نیروهای ویژه ای را در یک پایگاه هوایی واقع در غرب مصر و در نزدیکی مرز لیبی مستقر کرده است.

روسیه این گزارش را را تکذیب کرد.

ژنرال توماس والدهاوزر، فرمانده ارشد ارتش آمریکا که بر نیروها در آفریقا نظارت دارد، درپاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای روسی در لیبی گفت: روس ها در آنجا حضور دارند.

او افزود: آنها تلاش می کنند تا در لیبی که محل نگرانی شده، نفوذ کنند.

این فرمانده آمریکایی ادامه داد: آنها تلاش می کنند روی اقدامات تاثیر بگذارند و ما با نگرانی شاهد فعالیت های آنها هستیم وجدای از بخش نظامی اخیرا شاهد فعالیت های اقتصادی آنها نیز هستیم.

آمریکایی ها و مقام های دیپلماتیک معتقدند که هرگونه استقرار نیروی روسیه ممکن است تلاشی در حمایت از خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی باشد.

ژنرال توماس والدهاوزر تاکید کرد: از نظر ما روس ها مایل به نفوذ در فعالیت های داخل لیبی هستند.

گمان می کنم روس ها و حفتر ارتباطاتی دارند که در وهله کنونی غیر قابل انکار است.

تردیدها درباره نقش روسیه در شمال آفریقا با رشد نگرانی ها در واشنگتن در خصوص نیات مسکو در لیبی غنی از نفت همزمان شده است.

کشورهای غربی بسیاری از جمله ایالات متحده آمریکا در دو سال گذشته نیروهای عملیاتی ویژه و مشاوران نظامی به لیبی اعزام کرده اند.

ارتش آمریکا هم در حمایت از کمپین سال گذشته موفقیت آمیز لیبی برای بیرون راندن داعش از شهر سرت، حملات هوایی در این کشور انجام می دهند.


کلید واژه ها: لیبی - آمریکا - فرمانده ارتش - روسیه - ارتش - آفریقا - ارتش آمریکا - واشنگتن - روس ها - آمریکایی - خبرگزاری - گزارش - انکار - خبرگزاری رویترز - رویترز - مسکو - ایالات متحده - خبرگزاری آنا - آمریکایی ها - حمایت - نظامی - هوایی - کشور - اقتصادی - موفقیت - کمپین - اعزام - نظارت - ارشد - داعش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا: روسیه با فرمانده ارتش ملی لیبی در ارتباط است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..