تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تغییر مدیرعامل خانه سینما تا جنجال یک جشن پرحاشیه

مردادماه، برای سینمای پر فراز و نشیب سینما امسال، ماه تقریبا آرامی بود. اما مهم‌ترین اتفاقاتی که در این ماه افتاد:

منوچهر شاهسورای مدیر عامل خانه سینما شد

قبل از شاهسورای، رضا میرکریمی این مسئولیت را بر عهده داشت که در پی استعفای وی، شاهسورای به این مقام منصوب شد.

تشکیل کمیسیون رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی

در این ماه رییس سازمان نظام پزشکی، از بهمن کیارستمی و رئیس سازمان سینمایی و رئیس کانون کارگردانان و نماینده وزارت بهداشت دعوت کرد و جلسه‌ای در پیگیری پرونده عباس کیارستمی برگزار شد.

تلاش برای افتتاح سینما سیار

در این ماه اولین سخن‌ها و زمزمه‌ها در خصوص طرح سینما سیار شنیده شد و حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد که قصد افتتاح صد سینما سیار برای شهرهای فاقد پرده سینما را دارد.

جشن حافظ برگزار شد

در دومین ماه فصل تابستان جشن دنیای تصویر به نام «حافظ» به دبیری علی معلم برگزار شد که حواشی زیادی در پی داشت و یکی از مهم‌ترین حاشیه‌هایش، توهین روزنامه «یالثارات» به هنرمندان بود که واکنش اهالی فرهنگ و هنر را برانگیخت و انجمن بازیگران نیز جوابیه‌ای در پاسخ به این توهین نوشتند.

بخشی از متن این پیام به این شرح است: «اخلاق یکی از بنیادی‌ترین و والاترین دروس و آموزه های عقیدتی و اجتماعی بوده و هست. پاکیزگی گفتار از ارکان بسیار مهم اخلاق محسوب می‌شود

خانه سینما خود را مکلف به حمایت‌های همه جانبه از کسانی می‌داند که مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند. از حمایت‌های همه جانبه اندیشمندان، سیاستمداران، هنرمندان و دلسوزان عرصه فرهنگ سپاسگزاری می‌کند و دست همه آنان را که خواهان رشد و اعتلای فرهنگ ایرانی- اسلامی هستند می‌فشارد»

پس از واکنش شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون نسبت به تیتر و متن نشریه یالثارات، این روزنامه در مقاله‌ای توهین‌آمیز این بازیگر را به دلیل ایفای نقش در فیلم «فروشنده» به خاطر اینکه بودجه آن از طریق دختر امیر قطر تامین شده بود، داعشی خطاب کرد. در این نشریه او را دوگانه‌سوز نیز لقب داده‌اند.

جشنواره لوکارنو به یاد کیارستمی

در مرداد ماه جشنواره لوکارنو که یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی است برگزار شد و برگزاری این دوره از جشنواره به عباس کیارستمی، فیلمساز ایرانی تقدیم شد.

امضای تفاهم‌نامه صندوق اعتباری هنر و خانه سینما

مراسم امضای تفاهم‌نامه صندوق اعتباری هنر و خانه سینما با حضور مدیرعامل خانه سینما منوچهر شاهسواری و همچنین خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در جمع اصحاب رسانه در خانه سینما برگزار شد.

پس از سخنرانی منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌ نگاران وظیفه ذاتی این صندوق حمایت از هنرمندان و سینماگران است. همه هنرمندان در جریان شکل‌ گیری صندوق هستند و از بدهی‌ آن نیز کمابیش اطلاع دارند این بدهی‌ها باعث شد که آن طور که باید و شاید به اهالی هنر سرویس داده نشود. یک بحث جدی وجود داشت و آن هم فلسفه شکل‌گیری این صندوق بود که از سال 81 مطرح شد و در نهایت در سال 83 به ثبت رسید و کارش را آغاز کرد.

رضا میرکریمی داور جشنواره فیلم «اوراسیا» شد 

دوازدهمین جشنواره بین ‌المللی فیلم «اوراسیا» از رضا میرکریمی برای حضور در جمع هیات داوران این رویداد سینمایی دعوت کرد.

میرکریمی در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «اوراسیا» که از تاریخ 24 تا 30 سپتامبر (سوم تا نهم مهرماه) در آلماتی قزاقستان برگزار شدد، یکی از اعضای هیات داوران بخش رسمی این رویداد سینمایی بود.

کشف 13میلیون سی‌دی قاچاق

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با بازدید از مکشوفات نیروی انتظامی، درخصوص مقابله با قاچاق و کالاهای غیرمجاز و ایجاد ناامنی حاصل از پدیده قاچاق به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الله ایوبی درباره فعالیت سایت‌های غیرمجاز گفت: همزمان با مقابله قاچاقچیان در بازار دوستان در رسانه‌های تصویری تلاش می‌کنند تا راه‌های قاچاق از طریق فضای مجازی و سایت‌ها را مسدود کنند تلاش می‌کنند تا با شیوه‌های مدرن برای پاکسازی فضاهای مجازی بهره ببرند.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سؤال که برخی از فیلم‌های انیمیشن که از تلویزیون پخش می‌شود حق کپی‌رایت به آن پرداخت نشده، گفت: ما در سازمان سینمایی جلوی این سود کلان که از طریق میجر اتفاق می‌ افتاد را گرفتیم و اجازه ندادیم سازمان سینمایی از آن بهره‌ مند شود.

سید مصطفی ابطحی مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری ضمن ارائه گزارش از فعالیت ستاد صیانت از محصولات فرهنگی ارائه داد و گفت: حدود 1548 عملیات انجام شده و این مقدار محصولات غیرمجاز کشف شده است و همین‌ اینک 473 پرونده قضایی در دادگاه تشکیل شده که در هر کدام از آنها دو یا سه نفر درگیر پرونده هستند که برخی با ضمانت آزاد شده و برخی به محکومیت قضایی دچار شدند.‌

کشفیات نیروی انتظامی و قضایی بیش از 13 میلیون سی‌دی و دی‌وی‌دی است که در میان آنها انیمیشن، فیلم‌های مبتذل، آثار کلاسیک به وفور دیده می‌ شود.

جمشید ارجمند درگذشت

پیکر جمشی‌ ارجمند، منتقد پیشکسوت سینمای ایران از محل خانه سینما تشییع شد و در آرامگاه ابدی ‌اش جای گرفت.

فریدون جیرانی، جهانگیر الماسی، جهانگیر کوثری، رخشان بنی اعتماد، رضا میرکریمی، مازیار میری، مصطفی احمدی، محمد متوسلانی، امیر عابدی، بیژن امکانیان، هوشنگ گلمکانی، جواد طوسی، حبیب رضایی و غیره از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

جمشید ارجمند از دهه 30 فعالیت نوشتاری‌اش را آغاز کرد و در مجله «ستاره سینما» و سایر مجلات نقد فیلم مطلب می‌نوشت و با منتقدانی همچون پرویز دوائی همدوره بود. او چندین کتاب مهم – نزدیک به 20 عنوان - را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده و در زمینه ویرایش هم فعالیت داشته است. دوره دوجلدی درباره چند سینما گر، درباره سینما، فیلم‌ ساختن، سینماگر، دستور خط و نگارش، دست‌نامه‌ شیوه نگارش، گربه روی شیروانی داغ و ۲۱ فیلم-قصه دیگر از آثار جمشید ارجمند است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تغییر مدیرعامل خانه سینما تا جنجال یک جشن پرحاشیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..