تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی برای رانندگی در هوای بارانی

بارش باران های سیل آسا یکی از ویژگی های فصل زیبای بهار است. در این ایام که سفرهای نوروزی با بارش باران همراه شده، رانندگی در جاده های خیس بسیار لذت بخش است، اما مهارت و حوصله بیشتری نیز می طلبد.

رعایت این نکات می تواند به حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان در هنگام بارندگی کمک شایانی نماید زیرا در این ایام دید رانندگان و چسبندگی لاستیک خودروها با جاده کاهش چشمگیری پیدا می کند.

۱- در هنگام رانندگی خصوصاً در هوای بارانی دقت بیشتری به عمل آورید.

۲- از سالم بودن برف پاک کن های جلو و عقب مطمئن شوید و با توجه به سرعت بارش، آن را تنظیم کنید.

۳- منبع آب شیشه شوی خودرو همیشه پر و آماده باشد تا به وسیله آن در جاده های گل آلود بتوانید شیشه را شستشو دهید.

۴- هنگام بارش باران محدودیت سرعت وضع شده برای راه ها افزایش و سرعت تعیین شده کاهش می یابد. خصوصاً زمانی که باران آغاز شده بدلیل وجود چربی و گرد و خاک روی آسفالت سطح اتکای لاستیک با بیشترین کاهش مواجه می شود، پس باید با احتیاط بیشتری برانید.

۵- اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدید هستید، چند بار به صورت پیایی پا را روی ترمز فشار دهید. با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد. برای خودروهایی که به ABS مجهز هستند دیگر نیازی به این کار نیست زیرا این سیستم برای چنین شرایطی طراحی شده است.

۶- هنگامی هم که خودرو «بکسوات» کرد از گاز دادن های بی مورد و چرخاندن سریع چرخ ها خودداری کنید زیرا این عمل علاوه بر این که نتیجه مثبتی ندارد، خودرو را نیز عمیق تر و کامل تر در گل و لای فرو می برد.

۷- از سبقت گرفتن بی مورد پرهیز کنید؛ چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، موجب سر خوردن خودرو در جهت عکس حرکت می شود.

۸- خودرو را در دنده نگه دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید، زیرا در این حالت به کم شدن سرعت کمک می کند و حداکثر کنترل را به راننده می دهد.

۹- از برداشتن پای خود از روی گاز به طور ناگهانی خودداری کنید و پدال گاز را به طور متعادل نگه دارید تا از سرخوردن خودرو در این وضعیت جلوگیری کنید.

۱۰- هنگام سر خوردن، بهترین کار این است که به خود مسلط باشید. از ترمز کردن پرهیز کنید زیرا ضربه زدن به ترمز در روی سطح لغزنده چرخ ها را قفل می کند و باعث لغزش بیشتر خواهد شد. باید در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب خودرو سر می خورد (فرمان را به همان طرف بچرخانید) و هر زمان خودرو به حالت مستقیم درآمد، در جهت دلخواه خود حرکت کنید. خیلی آهسته روی ترمز فشار دهید تا از سرعت خودرو کاسته شود یا آرام روی گاز فشار دهید تا خودرو به حرکت خود ادامه دهد.

منبع: خودرو / جام جم آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی برای رانندگی در هوای بارانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..