تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان ملل درباره جنایات علیه مسلمانان روهینگیا تحقیق می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه به اتفاق آرا موافقت کرد تا ماموریت کمیته حقیقت یاب برای تحقیق درباره جنایات علیه مسلمانان ورهینگیا در میانمار آغاز شود، جنایاتی که توسط ماموران امنیتی میانمار علیه مسلمانان استان راخین انجام شده است.

ولی نماینده میانمار در سازمان ملل با این تصمیم مخالفت کرده و آن را غیر قابل قبول خوانده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه ای را بدون رای گیری صادر کرده است که بر اساس آن خواستار مجازات کلیه عاملان جنایات انجام شده علیه مسلمانان روهینگیا شده است. این قطعنامه از سوی اتحادیه اروپا ارائه شده و با حمایت کشورهایی از جمله آمریکا همراه بوده است.

چین و هند حاضر نشدند از این قطعنامه حمایت کنند. هیئت چینی در این باره اعلام کرد که نمی توان این مساله را یک شبه حل و فصل کرد.

چین و روسیه نیز پیش از این مانع از انتشار و تصویب بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار شده بودند.

در حالی که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته با انتشار گزارشی اعلام کردند که اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا احتمالا جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی است، اتحادیه اروپا خواستار اعزام بازرسان حقیقت یاب سازمان ملل به میانمار شده تا درباره جنایات نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا تحقیق کنند.

حدود 75 هزار مسلمان روهینگیا از آغاز سرکوب ارتش میانمار در 4 ماه گذشته به بنگلادش آمده اند.دفتر خقوق بشر سازمان ملل از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در 4 ماه اخیر پرده برداشته است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اکنون باید فورا کمیته حقیقت یاب مستقل بین المللی را برای تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر به میانمار اعزام کند.

دولت میانمار حاضر نشده است تا مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیت های قومی این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را بنگال یا مهاجران غیر قانونی از بنگلادش ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان ملل درباره جنایات علیه مسلمانان روهینگیا تحقیق می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..