تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلاس یک میلیارد دلاری نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان‌سپکو» رئیس اداره بازرسی آمریکا برای افغانستان گفت: دولت آمریکا برای بازسازی افغانستان تاکنون 117 میلیارد دلار هزینه کرده است.

سپکو تصریح کرد: بیش از یک میلیارد دلار از کمک‌های آمریکا در افغانستان به صورت مشکوکی مصرف شده‌ است.

وی افزود: پس از 104 بازداشت و 253 اتهام و اقرار به گناه، یک میلیارد دلار از کمک‌هایی که در افغانستان مورد اختلاس قرار گرفته بود دوباره به دست آمده است.

رئیس اداره بازرسی آمریکا برای افغانستان گفت: نظامیانی که به اتهام اختلاس بازداشت شده‌اند، چهار افسر ارشد نظامی ارتش را نیز شامل می‌شود، این افسران نظامی با ارائه 114 درخواست تقلبی برای خرید سوخت و فروش آن در بازار سیاه 10 میلیون دلار اختلاس کرده بودند.

وی ادامه داد: دو تن از نیروهای ویژه آمریکا نیز متهم به اختلاس دو صد و 15 هزار دلار در مزایده قراردادهای تدارکاتی شده‌اند.

جان سپکو اظهار کرد: روند نظارت و بازرسی از نحوه هزینه و مصرف ده‌ها میلیارد دلار در افغانستان بسیار ضعیف بوده که سبب ترویج و گسترش بیشتر فساد در افغانستان شده است.

وی افزود: بخشی از پول‌هایی که برای بازسازی افغانستان هزینه شده بود حیف و میل شده از جمله ساخت یک پمپ گاز طبیعی به ارزش 43 میلیون دلار برای خودروها که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و خرید هواپیماهای فرسوده و ناکارآمد به ارزش 400 میلیون دلار از ایتالیا برای نیروهای امنیتی افغان و ده‌ها موارد دیگر.

با این وجود وی قبل از این نیز بر نقش آمریکا در گسترش فساد اداری در افغانستان تاکید کرده بود.

در گزارش چند ماه قبل این اداره نیز آمده بود که 85 میلیون دلار از محل کمک‌ها به بهانه ساخت هتل 5 ستاره در کابل اختلاس صورت گفته است.

وی در این گزارش تصریح کرده بود که شکست در مدیریت و نظارت درست بر این وام‌ها نشان از مشکلات سیستماتیک در مدیریت و نظارت شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی خارجی در دیگر پروژه‌ها در افغانستان است.

در گزارش دیگری از اداره بازرسی آمریکا برای افغانستان آمده بود که از هر دلاری که در افغانستان هزینه شده حداقل 29 سنت آن به یغما برده شده است.

این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقد هستند که فساد اداری پس از طالبان بزرگترین تهدید برای بقای حکومت افغانستان محسوب می‌شود.

چند ماه قبل یک کارشناس آمریکایی در تحلیلی که منتشر کرده بود فساد اداری در افغانستان را خطری بزرگ‌تر از گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح دولت در افغانستان خوانده بود زیرا به گفته وی فساد اداری، حکومت افغانستان را قبل از مخالفان مسلح از پای درخواهد آورد.

با این وجود جان سپکو گفته بود که همکاری‌های دولت افغانستان در دوره اشرف غنی برای مبارزه با فساد با اداره بازرسی آمریکا برای افغانستان به مراتب بهتر از دوره کرزی بوده است.

از سویی هم سال گذشته پس از تلاش‌های حکومت وحدت ملی در پی فشارهای آمریکا و به ویژه اتحادیه اروپا برای مبارزه با فساد افغانستان از رتبه سوم و چهارم به رتبه هشتمین کشور از نظر فساد اداری در دنیا صعود کرد.

انتهای پیام/.
 

برای دسترسی به اخبار دفتر منطقه‌ای افغانستان، پاکستان و شبه قاره در تلگرام بر روی این لینک کلیک کنید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلاس یک میلیارد دلاری نظامیان آمریکایی در افغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..