تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرآن‌های اضافی را به جای حبس، هدیه دهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی استان مرکزی گفت: در برخی منازل چندین قرآن وجود دارد، بهتر است قرآن‌های اضافه را هدیه کنیم به ویژه اینکه برخی از خانواده‌ها از داشتن قرآن محروم هستند، حبس کردن قرآن در خانه از هر گناهی بدتر است.

حمیدرضا سوارآبادی، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه رونق فعالیت قرآنی در مساجد نیازمند هماهنگی متولیان است گفت: این هماهنگی بسیاری از مشکلات از جمله تشویق‌های مالی قرآن‌آموزان نوجوان و کودک را حل می‌کند.

وی با تأکید بر نقش تبلیغات در فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: متأسفانه خیلی از مساجد کارکرد قرآنی ندارند، و تنها تعداد محدودی از مساجد هستند که محافل و جلسات آموزشی قرآن را در برنامه‌های خود تعریف می‌کنند، بسیاری از آنها زیر بار برنامه‌های قرآنی نمی‌روند، خادمین و هیئت امنا به بهانه‌های مختلف از جمله ساعات استراحت، در اجرای برنامه‌های قرآنی همکاری ندارند.

سوارآبادی ادامه داد: تجربه ثابت کرده تمام پیشکسوتان و جوانانی که در حوزه قرآن حرفی برای گفتن دارند، آموزش‌های ابتدایی را از مساجد شروع کردند، بهتر است علاوه بر برنامه‌های آموزشی مساجد، کلاس‌های دیگری با جذابیت بیشتر وجود داشته باشد. 

وی ارتباط نسل جوان را با مساجد خوب توصیف کرد و گفت: بعضی این رابطه را کمرنگ می‌دانند اما نظر بنده خلاف این است، البته این مهم بستگی به منطقه محل زندگی نیز دارد در مساجد برخی مناطق، حضور جوانان پررنگ‌تر از افراد میانسال است، معمولاً والدین کم سواد به حضور فررندان خود در مساجد چندان اهمیتی نمی‌دهند. 

سوارآبادی اظهار کرد: اماکن آموزش قرآن باید اطلاع رسانی دقیق شود، بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان است اگر محافل در این ایام قوت بگیرد و تحت هیچ شرایطی متوقف نشود قطعاً خروجی خوبی خواهد داشت.

پیشکسوت قرآنی استان مرکزی با اشاره به نگارش قرآن با طلا و روی دانه‌های برنج گفت: این قبیل خلاقیت‌ها خوب است و شاید در مواردی هم کاربرد داشته باشد، اما زمینه فراگیر و عمومی ندارد معمولاً هم آیاتی که روی برنج حک می‌شوند خوانده نمی شوند و شاید بیشتر جنبه تشریفاتی داشته باشد.

سوارآبادی با تأکید بر اینکه استمرار این قبیل خلاقیت‌ها، کار مثبتی نیست افزود: خلاقیت باید کاربردی و راهگشا باشد، همچنین در برخی منازل چندین قرآن وجود دارد، بهتر است قرآن‌های اضافه را هدیه کنیم به ویژه اینکه برخی از خانواده‌ها از داشتن قرآن محروم هستند، حبس کردن قرآن در خانه از هر گناهی بدتر است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرآن‌های اضافی را به جای حبس، هدیه دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..