تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درصدد ورود تکنولوژی توانبخشی در کشور هستیم/ تکنولوژی توانبخشی گام عملیاتی اقتصاد مقاومتی

وی بیان کرد: در کارگروهی در معاونت پژوهشی وزارت بهداشت با هدف توسعه تکنولوژی‌های توانبخشی اعم از پژوهش، بومی‌سازی و تجاری‌سازی امسال اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی اظهار داشت: تکنولوژی‌ها در توانبخشی چند دسته‌اند که طی آن در مراحل پیچیده با پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی به مراحل کلینیکال می‌رسیم که در این مرحله شاهد خدمات واسط مغز و ماشین هستیم.

وی افزود: در خدمات مغز و ماشین می‌توانیم بگوییم فردی با مشکل در یک اندام با نصب ابزاری به اندام مختل شده دریافتی از روی مغز به عضله از کار افتاده می‌رسد که می‌توانیم شاهد بهبود اختلال نامبرده باشیم.

جغتایی تصریح کرد: تکنولوژی مغز و ماشین از تکنولوژی‌های توانبخشی است که هنوز به بازار نرسیده که کشور ما در مطالعات سهیم نشده و امیدواریم با توانمندی محققان و مهندسان و تعامل دانشجویان علوم پزشکی و مهندسی بتوانیم شاهد ورود ایران به عرصه‌های تکنولوژی توانبخشی باشیم.

وی واقعیت مجازی را از تکنولوژی‌های ارزان قیمت دانست و افزود: با ورود فناوری و مهندسی می‌توان شاهد این فناوری ها بود که با واقعیت مجازی فرد با افزایش توانایی قوای ذهنی و عصبی و ایجاد تمرکز می‌تواند به توانمندی خود دست پیدا کند.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی اظهار داشت: طرح تحریک عصب و عضله از دیگر موضوعات تکنولوژی توانبخشی است که پاراواک با تحریک الکتریکی و عصبی به کمک افراد با ضایعات نخاعی می آید از دسته تکنولوژی های ارزان قیمت است و محققان کشور در فاز بالینی از آن بهره‌مند می شوند. 

وی گفت: با توجه به توانمندی محققان کشور باید در صدد هوشمندسازی تجهیزات توانبخشی در کشور باشیم و بدانیم با توجه به آمار تصادفات، سوانح، حوادث و بلایا، تولد کودکان با اختلالات ذهنی حرکتی و سونامی سالمندی در کشور باید به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جغتایی تکنولوژی‌های کمکی مانند ویلچر، عصا و سمعک را از دیگر خدمات توانبخشی دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات ارگونومی سازی تجهیزات توانبخشی نظیر مبلمان شهری است که باید برای حفظ حقوق شهروندی و حقوق معلولین آن را در نظر داشت.

وی بیان کرد: حوزه تکنولوژی توانبخشی از موضوعات مهمی است که اگر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم از وابستگی به کشورهای دیگر خارج می‌شویم و این حوزه مصداق اقتصاد مقاومتی است که نباید به فراموشی سپرده شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی افزود: اگر بدانیم توانبخشی گام مهمی در اقتصاد مقاومتی در کشور است و از سهم محققان علمی، پزشکی، مهندسی و توانبخشی کشور آگاه باشیم و بین آنها تعامل ایجاد کنیم با همکاری دفتر معاونت علمی ریاست جمهوری می‌توانیم شاهد تشکیل کارگروه تکنولوژی‌های توانبخشی و تعامل با وزارت بهداشت در راستای ارتقا سلامت کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درصدد ورود تکنولوژی توانبخشی در کشور هستیم/ تکنولوژی توانبخشی گام عملیاتی اقتصاد مقاومتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..