تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریفلاکس معده | چاقی مهم ترین علت آن

ریفلاکس معده می توانند علل متفاوتی داشته باشند، گفت : چاقی و اضافه وزن از جمله اصلی ترین علل شناخته شده این اختلال هستند.

ریفلاکس معده

ریفلاکس معده
یک متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با اشاره به این که مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده می توانند علل متفاوتی داشته باشند، گفت : چاقی و اضافه وزن از جمله اصلی ترین علل شناخته شده این اختلال هستند.

مهدی شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی درخصوص مشکلات گوارشی افراد از جمله ریفلاکس معده بیان داشت : مصرف وعده های غذایی بسیار پر حجم و دراز کشیدن پس از صرف غذا، مصرف نوشیدنی های الکلی وگازدار، مصرف برخی مواد غذایی خاص در افراد مستعد مانند مرکبات، گوجه فرنگی، سیر و پیاز، شکلات، غذاهای پر ادویه و همچنین مصرف وعده های غذایی پر چرب از سایر علل بروز ریفلاکس معده هستند که رعایت این موارد در افراد مبتلا می تواند کمک شایانی به تخفیف و بهبود مشکل کند.

 ریفلاکس معده

وی  در پاسخ به این سوال که داشتن یک رژیم غذایی مناسب تا چه اندازه از ابتلا به انواع بیماری ها پیشگیری می کند، اظهار داشت : در این زمینه اطلاعات و آمارهای منتشر شده در دهه های اخیر از سوی سازمان های جهانی مانند سازمان جهانی بهداشت و سازمان های داخلی به خوبی نشان دهنده نقش سبک زندگی شامل رژیم غذایی، فعالیت بدنی و غیره  در رابطه با پیشگیری و بروز بیماری های مختلف بوده است.

وی تصریح کرد : اضافه وزن و چاقی، فعالیت بدنی محدود، استفاده بیش از حد از غذاهای آماده، افزایش مصرف چربی های اشباع و ترانس، نمک و شکر، کاهش دریافت میوه، سبزی و فیبرها از جمله مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی – عروقی، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، کبد چرب و انواع سرطان ها هستند.

عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت : با توجه به شیوع اضافه وزن و چاقی که خود زمینه ساز انواع اختلالات مزمن مانند بیماری های گوارشی  است ؛ مد نظر قرار دادن تعادل انرژی دریافتی و فعالیت بدنی از جمله نکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی یاد آور شد : هر شخص بر اساس نیاز فیزیولوژیک  و سطح فعالیت بدنی و شرایط سلامتی نیاز به میزان مشخصی از کالری روزانه دارد که دریافت متعادل آن از جمله مهم ترین نکات موثر در حفظ وزن سالم است .

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط :

این مواد غذایی رفلاکس معده را از بین می برند

چگونه از شر ریفلاکس معده رهایی یابیم

همه چیز در مورد رفلاکس معده در کودک

ریفلاکس؛ برگشت اسید معده به مری

همه چیز در مورد رفلاکس معده در کودکان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریفلاکس معده | چاقی مهم ترین علت آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..