تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناخت تخصصی مجموعه تاریخی بیشاپور با حضور راهنمایان گردشگری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا معینی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون با معرفی آثاری از جمله معبد آناهیتا، ستون های یادبود ایوان موزائیک، تالار تشریفات، حمام های تاریخی، نقوش برجسته تنگ چوگان و قلعه دختر و قلعه پسر در مجموعه تاریخی طبیعی بیشاپور که جز بهترین شهرها در زمان حکومت شاپور اول ساسانی بوده است گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر گردشگران نوروزی جمعی از دانشجویان رشته های مرتبط که قبل از نوروز به صورت تخصصی در دوره های آموزشی تور و راهنمای بیشاپور به صورت تئوری و عملی زیر نظر کارشناسان پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بیشاپور در کارگاه های آموزشی شرکت کرده و نسبت به آثار مجموعه بیشاپور آگاهی کامل کسب کرده بودند به صورت افتخاری در دو شیفت 10 نفره همه روزه میزبان گردشگران هستند.

 
وی افزود: راهنمایان در ایام نوروز 96 با تشریح و جزئیات بناهای تاریخی مجموعه بیشاپور علاقمندان را نسبت به شناسایی و کاربرد هر بنا آگاه می کنند.
 
محمدرضا معینی بیان کرد: همچنین با توجه به محدوده وسیع شهر تاریخی بیشاپور که از مشرق به تنگ چوگان، شمال شرقی به غار شاهپور، از شمال به امامزاده سید حسین و چشمه سراب اردشیر، از جنوب غربی به روستای اسلام آباد، از جنوب شرقی به روستای چمران و چشمه سراب دختران محدود می شود ایستگاه شناخت تخصصی مجموعه بیشاپور به منظور آشنا شدن علاقمندان راه اندازی شده که مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروی قرار گرفته است .

انتهای پیام/ن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناخت تخصصی مجموعه تاریخی بیشاپور با حضور راهنمایان گردشگری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..