تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از صدای تق تق بازار مسگر ها تا انعکاس زیبایی در باغ دولت آباد

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛یزد که به عنوان یکی از که کهن ترین و با قدمت ترین استان های کشور است و خود شهر یزد نیز به عنوان اولین شهر خشتی در جهان شناخته می شود به علاوه اینکه بعد از شهر ونیز دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود.

ازنظر موقعیت جغرافیایی این شهر بین رشته کوه های خرانق و شیر کوه و دربین دشتی گسترده به نام دشت یزد و اردکان قرار گرفته است. 

از جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر می توان به  باغ دولت آباد ، خانه لاری ها ، نارین قلعه ، مسجد جامع فهرج و بازار مسگر های یزد اشاره کرد.

 خانه لاری ها :

نزدیک به 270 سال پیش  عده ای مردم لارستان شیراز برای تجارت به یزد می آیند که در آن زمان شخصی با نام محمد ابراهیم لاری خانه ای را می سازد که اکنون به خانه لاری ها شهرت پیدا کرده است. ساخت این خانه با بادگیر های بی نظیرش  به دوران قاجار بازمی گردد . از نظر جغرافیایی در محله فهادان یزد و در خیابان امام خمینی آن واقع شده است .

در ادامه تعدادی از نظرات کاربرانی که از خانه لاری ها دیدن کردند را مشاهده می کنید.

چقدرخوب که بازدید از خانه لاریها  برای عموم آزاد هست. اینجا که آدم میره به وضوح آمیختگی فرهنگ و هنر رو می تونه ببینه . اینجا شهر خاطره هاست کلی لذت بردم وقتی آمدم تو این خونه و به این فکر کردم که چقدر آدم ها از اینجا خاطره دارند. به نظر من تنها قسمت جالب خانه لاری ها، اتاق زیبايی بود که عکس زنان خانه روی دیوارهای اتاق نقاشی شده بود . وای اینجا خیلی عالیه کلی حس نوستالوژی دارد ُ حتما آمدید یزد از این خانه دیدن کنید.

 باغ دولت آباد :

این باغ بی نظیر و زیبا چیزی حدود 270 سال پیش در دوران افشاریه و زندیه به دستور محمد تقی خان بافقی ساخته شد که توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است . علاوه بر اینکه در هر اتاق این باغ یک حوض وجود دارد یک بادگیر به طول 33 متر نیز در یکی از اتاق های دیگر این باغ قرار دازد. از لحاظ جغرافیایی این باغ د خیابان شهید رجایی در بلوار دولت آباد یزد قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از نظرات کاربران شبکه اجتماعی را در رابطه با باغ دولت آباد یزد مشاهده می کنید.

یه روز خوب یه جای خوب باغ دولت آباد.  آدم از بودن در این باغ سیر نمی شود. من این باغ رو خیلی دوست دارم، ما توی دره آموزشی، بعد از فرار از پادگان می رفتیم اینجا شام می خوردیم. عمارت و درختان سبز این باغ،همگی،بسیار بسیار زیبا و چشم نواز و گیرا هستند. چه بناهایی که ایرانیان نساخته اند.چه معماری ها و هنر ها که نیافریده اند.

نارین قلعه:

تاریخ این قلعه به دوران پیش از اسلام باز می گردد که روی تپه گِلی در میبد یزد بنا شده است  . این قلعه همجوار شهر است یک قلعه نظامی است که برای محافظت از شهر بناشده و طبق حکایت ها اولین افرادی که به آنجا آمدند توسط راه آبی و دریا به آن وارد شدند.گفتنی است این قلعه در میدان شهرداری میبد یزد واقع شده است.

در ادامه تعدادی از نظرات کاربران شبکه اجتماعی را در  بازدید از نارین قلعه مشاهده می کنید.

یزد شهر بسیار آرام و ساکتی هست. مردم بسیار مهربان، و امنیت کاملا برقرار هست. جاهای دیدنی بسیار و زیبایی ها حیرت انگیزند. من یه بار اومدم اینجا..نارین قلعه..عالی بود. کمی ارتفاعش ترسناکه مخصوصا بلندی های قلعه مهم ترین و دیدنی ترین بنای تاریخی میبد هست اینجا که روی بلندترین تپه شهر ساختنش و می توانید تمام شهر را در زیر پاتون ببینید. واقعا یکی از بهترین سفر هایی بود که رفتم ، پیشنهاد می کنم حتما برید .

مسجد جامع فهرج :

مسجد فهرج در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده که قدمت آن به نیمه اول قرن هجری بر می گردد.این بنای تاریخی اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و گردشگران زیادی که به شهر یزد سفر می کنند از این مسجد تاریخی نیز بازدید به عمل  می آورند.

در ادامه تعدادی از نظرات کاربران شبکه اجتماعی را در مورد این بنای تاریخی شهر یزد مشاهده می کنید.

اولین مسجد مسلمانان در ایران هست.ساده، زیبا، بی تکلف، بدون ریاکاری و زرق و برق و فوق العاده معنوی.خیلی زیباست.  این مسجد،حس غریبی بهش دارم. یاد سفر نوروزی سال 91 بخیر،با اقوام دست جمعی رفتیم اینجا. خیلی دوست دارم بیام اونجاه خیلی این مسجد تاریخی و قدیمیه. من شنیدم اینجا خیلی حس خوبی به آدم می ده حتما آمدم یزد میام اینجا

بازار مسگرها یزد:

این بازار در خیابان قیام شهر یزد واقع شده است که یکی از بازار های سنتی و قدیمی شهر یزد به شمار می رود. که محل عرضه ظروف آشپزخانه و ابزار آلات کشاورزی می باشد.

در ادامه تعدادی از نظرات کاربران شبکه اجتماعی را در مورد بازار مسگرها ی شهر یزد مشاهده می کنید.

یادش بخیر وقتی از این بازار رد می شدیم همش صدای  تق .تق چکش های مسگری میامد. بسيار بسيار زيباس عاشق بازار مسگرها هستم . یادش بخیر بازار مسگر رد میشدیم اون صدا باید حتما دست می گزاشتیم رو گوشمون یادش بخیر. خیلی خوبه که هنوز این شغل سنتی برپا هست و فراموش نشده. یادش بخیر یه سال عید آمدیم اینجا هرچی عیدی جمع کرده بودم مامانم ازم گرفت ظرف مسی بخرد.  انتهای پیام/ 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از صدای تق تق بازار مسگر ها تا انعکاس زیبایی در باغ دولت آباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..