تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پل تاریخی فیروز آباد؛ ساخت آلمان نازی

ساعت: 15:44 منتشر شده در مورخ: 1396/01/04 شناسه خبر: 1069843

پل تاریخی فیروز آباد جزء بناهای مربوط به دوران جنگ جهانی دوم بوده و در زمان هیتلر، صدر اعظم آلمان توسط مهندسین آلمانی بنا شده است که هم اکنون متفاوت ترین پل تاریخی ایران بوده و روزانه گردشگران و میهمانان بسیاری از این بنای تاریخی بازدید می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، پل تاریخی فیروزآباد اقع در شهرستان کوثر(جنوب استان اردبیل) در سال ۱۳۱۲ و در زمان جنگ جهانی دوم بر روی رودخانه ای واقع در مرکز بخش فیروز که محل عبور آب دو رودخانه گیوی چای و سنگورچای می باشد بنا شده است.

این پل به طول تقریبی ۲۰متر و با ارتفاع ۱۵ متر با یک دهانه با قوس بیضی شکل می باشد که در هر دو طرف با دو هلال بزرگ و کوچک در طرفین بر روز صخره سنگ تماما از مصالح طبیعی احداث شده است.

پل تاریخی فیروز آباد توسط مهندسین آلمانی احداث شده و کاربرد آن برای عبور نیروهای آلمانی بود که امروز نماد شهرستان کوثر در بخش گردشگری محسوب می شود و از نظر اصول معماری و سبک اجرا متفاوت با پل های تاریخی ایران است.

به گزارش کوثرخبر، در طول چندین سال اخیر، اقداماتی توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان اردبیل برای مرمت این پل انجام شده است ولی این بنای تاریخی هم اکنون به عنوان منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده و نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین می باشد.

علاوه بر قدمت تاریخی، پل فیروزآباد همچنان به عنوان تنها پل ارتباطی بر روی رودخانه گیوی چایی در منطقه و بخش فیروزآباد شهرستان کوثر مورد استفاده اهالی روستاها و مرکز بخش فیروز قرار می گیرد.

اما طی چندین سال پیش به علت عبور و مرور کامیون های سنگین و بی توجهی نسبت به حفظ آن، خسارات جبران ناپذیری به این پل تاریخی شده است.

 

پل تاریخی فیروز آباد؛ یادگار هیتلر پل تاریخی فیروز آباد؛ یادگار هیتلر پل تاریخی فیروز آباد؛ یادگار هیتلر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پل تاریخی فیروز آباد؛ ساخت آلمان نازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..