تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر در زمان برگزاری اختتامیه جایزه قلم زرین/ مهدیه الهی قمشه‌ای درگذشت

تغییر در زمان برگزاری اختتامیه جایزه قلم زرین/ مهدیه الهی قمشه‌ای درگذشتبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تیرماه سال 1395 اتفاقات متعددی در عرصه ادبیات کشور روی داد؛ از جمله آنکه آیین تجلیل از نهادها و موسسات همکار در برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شامگاه سه شنبه اول تیر برگزار شد.

در این مراسم علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر بر سیاست این وزارتخانه در واسپاری امور به صنوف مرتبط با حوزه های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده کل کار نمایشگاه بین المللی کتاب را به خود صنوف واگذار کنیم.   
 
* نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد. وی در این جلسه گفت: این جلسات نظارت و ارزیابی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.  
 
* طرح تابستانه کتاب همزمان با عید فطر و با شعار فراغتی و کتابی کار خود را آغاز کرد و تا یک ماه ادامه  داشت. این طرح تا آخرین ساعات روز 15 مرداد ماه سال جاری فعال بود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز فعالیت های این مرکز را در تابستان سال جاری اعلام کرد.  
 
* مراسم ترحیم پدر شعر انقلاب در هفته گذشته برگزار شد. در این مراسم افرادی چون علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی حاضر شدند. در حاشیه این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اندک بودن ولنگاری فرهنگی در ادبیات گفت و اظهار داشت: ولنگاری فرهنگی در بعضی رمان ها وجود دارد که ما از انتشار آن در جامعه جلوگیری می کنیم.  

*طرح تابستانه کتاب در حالی از روز 16 تیرماه آغاز شده است که 20 کتابفروشی از لیست کتابفروشی های متقاضی حذف شدند. در این طرح 530 کتابفروشی ثبت نام کرده اند و صلاحیت 9 کتابفروشی در دست بررسی قرار گرفت.
 
*جلد دوم کتاب مردمی ایثار با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ ایثار به عنوان فرهنگ دینی و اسلامی کشور باید در سطح جامعه به وی‍ژه نسل جوان رواج یابد. زیرا نسل جدید آشنایی کمتری با این فرهنگ دارد و لازم است از آن شناخت بیشتری پیدا کند.
 
* وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت دریافت حواله خرید کتاب ناشران خصوصی غرفه‌دار در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را پایان تیرماه سال جاری اعلام کرد.
 
* در تیرماه مراسم نکوداشت طاهره صفارزاده، شاعر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به بیان خاطره دیدار طاهره صفارزاده با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرداخت.


* جایزه قلم زرین نیز که هر ساله برگزیدگانش را در روز قلم معرفی می کرد، در سال 95 به دلیل همزمانی مراسم اختتامیه با روزهای پایانی ماه رمضان، احتتامیه را به نوزدهم تیر ماه موکول کرد.  
 
* اما، تیرماه سال 1395 شاهد درگذشت مهدیه الهی قمشه ای شاعر، مولوی شناس و پژوهشگر ادبیات عرفانی بودیم.  
 
وی پس از تحمل رنج از دست دادن دو فرزند و پشت سر گذاشتن روزهای دشوار بیماری، در روز 19 تیر ماه دار فانی را وداع گفت.  
 
این شخصیت فرهنگی کشورمان آثاری با عناوین «بهار عشق»، «معبد عشق»، «کربلا وادی عشق» و «خاطرات من با پدرم» را از خود بر جای گذاشته است.  
 
* اعلام خبر قطعیت حضور شانزده ناشر کشورمان در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت یکی دیگر از اخبار ادبی تیرماه بود.  
 

انتهای پیام/


 
 
 
 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر در زمان برگزاری اختتامیه جایزه قلم زرین/ مهدیه الهی قمشه‌ای درگذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..