تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دهلران و غاری که میلیون‌ها خفاش را در خود جای داده است + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ما حیوانی به نام خفاش را می شناسیم. در حالی که شاید تا به حال آن را از نزدیک ندیده باشیم. نکته قابل توجه پیرامون این حیوان آنکه در یکی از شهرهای کشور خودمان غاری وجود دارد که به دلیل تجمع میلیون ها خفاش به «غار خفاش» معروف شده است. دهلران و غاری که میلیون ها خفاش را در خود جای داده است + تصاویر

این غار جالب و البته وحشتناک در شهرستان دهلران استان ایلام واقع شده و تنها غار خفاش ایران محسوب می شود که با بیش از 30 هزار خفاش از هفت گونه مختلف، از غارهای کمیاب خاورمیانه به شمار می رود.

دهلران و غاری که میلیون ها خفاش را در خود جای داده است + تصاویر

یکی دیگر از آثار طبیعی این شهرستان چشمه «قیر روان» یا «خون اژدها» است که در منطقه حفاظت شده بوستان جنگلی آبگرم شهرستان دهلران واقع شده است. چشمه ای به رنگ سیاه که با نزدیک شدن به آن بوی شدید قیر، همچون بازدم زهرآگین اژدها به مشام می رسد.

دهلران و غاری که میلیون ها خفاش را در خود جای داده است + تصاویر

بر پایه گفته های مردم محلی، این چشمه، خون اژدهایی بوده که در جنگ با پهلوانی اساتیری (به گفته ایشان اسفندیار رویین‌تن) به هلاکت رسیده است. در هر حال پیشنهاد ما این است که علاقه‌مندان به طبیعت گردی دهلران و پدیده های نادر طبیعی آن را در برنامه سفرهای نوروزی خود گنجانده و لحظات ناب و زیبایی را در کنار عزیزان خود تجربه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دهلران و غاری که میلیون‌ها خفاش را در خود جای داده است + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..