تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ما عاشق "دشمنِ آمریکا" هستی

ماجرای اعطای
 
فرادید|
اغلب مردم فکر می‌کنند که تنها حمله به خاک ایالات متحده در جریان جنگ جهانی دوم، در روز 7 دسامبر 1941 میلادی رخ داد: حمله به پرل هاربر. اما خاک آمریکا یک مرتبه دیگر نیز مورد حمله قرار گرفت...
 
به گزارش فرادید به نقل از منتال فلاس،
حمله دوم در فاصله کمتر از یک سال با حمله قبلی به وقوع پیوست و البته صدمات بسیار کمتری هم بر جای گذاشت.
 
نوبو فوجیتا (Nobuo Fujita)، خلبان نیروی دریایی ژاپن، در سپتامبر 1942 میلادی چند عدد بمب آتش‌زا را بر فراز یک منطقه جنگلی در نزدیکی شهر بروکینگز در ایالت اورگان انداخت. ژاپنی‌ها بر این باور بودند که با انداختن بمب‌های آتش‌زا و شروع آتش‌سوزی‌های گسترده می‌توانند با لطمه به منابع آمریکا رعب و وحشت ایجاد کنند.
 
خوشبختانه نقشه ژاپنی در عمل کار موفقیت‌آمیز نبود. علیرغم اینکه دیدبان‌های آتش‌نشانی توانسته بودند رد فوجیتا را بزنند، او موفق به انداختن دو بمب آتش‌زاد شد اما به خاطر وزش آهسته باد، باران و ماموران آتش‌نشانی پرسرعت، آتش در زمان بسیار کوتاهی متوقف شد. آن خلبان نیز در نهایت توانست به خانه برگردد ولی آنچه قصد داشت انجام دهد، همواره همراهش ماند.
 
فوجیتا در سال 1962 میلادی به بروکینگز بازگشت تا گذشته را جبران کند: اهدای میراث خانوادگی‌شان به شهر بروکینگز؛ یک شمشیر سامورایی با قدمت 400 ساله. آن خلبان گفته بود که اگر مردم شهر آن شمشیر سامورایی را از وی نپذیرند، سِپوکو (خودکشی آیینی) را انجام خواهد داد. وی بعدها اعتراف کرد که «کاملا مطمئن بودم که به محض اینکه به بروکینگز برگردم، مردم به شدت مرا کتک خواهند زد. احتمالا به سمتم تخم‌مرغ پرتاب خواهند کرد و انواع ناسزاها را نثارم خواهند کرد.»  ماجرای اعطای

بروکینگز

 
اما مردم شهر بروکینگز در کمال تعجب با اهدای لوح یادبود استقبال جالب توجهی از فوجیتا به عمل آوردند اهدا کردند. البته وی بعدها لطفشان را با پرداخت هزینه سفر سه نوجوان اهل اورگان به ژاپن جبران کرد. فوجیتا همچنین 1000 دلار به کتابخانه محلی بروکینگز کمک کرد تا صرف خرید کتاب‌هایی با محوریت آشنایی با کشورش ژاپن شود. او امیدوار است که مطالعه تاریخ و فرهنگ کشورها می‌توان از وقوع جنگ‌های جدید جلوگیری کرد. فوجیتا پس از آن سفر یک بار دیگر نیز به اورگان سفر کرد و درست در همان نقطه‌ای که بمب‌های آتش‌زا را انداخته بود، چند عدد درخت کاشت.
 
مسئولان شهر بروکینگز بلافاصله پس از درگذشت فوجیتا در سال 1997 میلادی عنوان "شهروند افتخاری" را به وی اهدا نمودند. دختر فوجیتا یک سال پس از درگذشت پدرش به بروکینگز سفر کرد تا وصیتش را اجرا کند. فوجیتا درخواست کرده بود که مقداری از خاکسترش در محل انداخته شدن بمب‌ها دفن شود.
 
منبع: Mental Floss
ترجمه: وبسایت فرادید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ما عاشق "دشمنِ آمریکا" هستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..