تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشته شدن رهبر آخرین گروه مسلح کلمبیا

رئیس‌جمهوری کلمبیا در پیامی اعلام کرد، یکی از رهبران گروه مسلح "ارتش آزادی‌بخش خلق" در عملیات نیروهای امنیتی کشته شد. این آخرین گروه مسلح فعال باقی‌مانده در کلمبیاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا در پیامی توئیتری کشته شدن آلوارو گلوس اورتگا، رهبر اول ارتش آزادی‌بخش خلق کلمبیا را به مردم و نیروهای امنیتی کشورش تبریک گفت.  

هنوز جزئیات بیشتری از این عملیات منتشر نشده است.

گروه چپگرای ارتش آزادی‌بخش خلق کلمبیا (ELN) از فوریه با دولت سانتوس وارد مذاکره صلح شکننده‌ای شده‌اند. این گفت‌وگوها در پی توافق تاریخی خلع‌ سلاح میان دولت و بزرگترین نیروی شبه‌نظامی این کشور موسوم به نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در سال گذشته انجام شد.

سانتوس قصد دارد بدون آتش‌بس، به یک توافقی با ارتش آزادی‌بخش خلق دست یابد تا زمینه "صلح کامل" فراهم شود. به گفته مقام‌های کلمبیا، این درگیری‌های چند جانبه از 1964 تاکنون، جان 260 هزار تن را گرفته، 60 هزار تن مفقود شدند و حدود هفت میلیون بی‌خانمان بر جای گذاشته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشته شدن رهبر آخرین گروه مسلح کلمبیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..