تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تراریخته بودن روغن‌های گیاهی کشور نگران کننده نیست/ کارخانجات تولیدکننده روغن از درج بزرگ عبارت تراریخته واهمه دارند

بهروز جنت مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه عمده بالای ۸۰ درصد محصولات تراریخته دنیا سویا است، گفت: در دنیا بخش عمده‌ای از این محصولات را دانه سویا و محصول‌های تولیدی از آن تشکیل می‌دهند و بیش از ۹۰ درصد سویا خرید و فروش شده جهان تراریخته است.

وی در پاسخ به این سوال که کارخانجات تولیدی روغن‌های گیاهی با توجه به الزامات سازمان غذا و دارو ملزم به درج درشت کلمه تراریخته بر روی محصولات خود در بازار هستند، اما این امر محقق نشده عنوان کرد: این قبیل کار‌ها در همه دنیا روال مشابهی دارد، زیرا در ابتدا بیشتر تولیدکنندگان روغن از درج یا بزرگ نوشتن عبارت تراریخته بر روی محصول خود سرباز می‌زنند.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو ادامه داد:با توجه به اینکه تراریخته بودن یک محصول نه تنها در ایران بلکه بسیاری از مجامع بین مردم یک موضوع منفی قلمداد شده و مخالفان خود را دارد و به همین دلیل بسیاری از کارخانجات تولید کننده روغن می‌ترسند که با درج درشت عبارت دانه تراریخته بر روی روغن، بازار محصولاتشان تحت الشعاع قرار گیرد.

جنت با تاکید بر اینکه برخی دانه‌های تراریخته مجاز و کنترل شده هستند، تصریح کرد: این دانه‌های مجاز و مورد تایید در همه دنیا مورد مصرف قرار می‌گیرد و در ایران نیز با نظارت سازمان غذا و دارو تراریخته‌های مجاز وارد کشور شده و کارخانه‌های روغن می‌توانند از آن استفاده کرده و نگرانی به همراه ندارد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تراریخته بودن روغن‌های گیاهی کشور نگران کننده نیست/ کارخانجات تولیدکننده روغن از درج بزرگ عبارت تراریخته واهمه دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..