تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دروازده بهشت رویایی طبیعت ایران کجاست؟ + تصاویر


از جاذبه های طبیعی اين شهر می توان به چشمه آب گرم معدنی خلخال در 22 كیلومتری شمال غربی هروآباد و به فاصله 96 كیلومتری میانه كه از زمین خارج می شود، اشاره كرد.‌ اطراف چشمه را سنگ های آهكی و آذرین از نوع آندزیت پور فیریك پوشانده است. خروج آب از زمین در چند مظهر نزدیك به هم به فاصله چند صد متری جاده است.


مکان های دیدنی و تاریخی
 
جاذبه های طبيعی و مکان های تاريخی در شهرستان خلخال وجود دارند. مهم ترين گردنه خلخال به نام گردنه «ناو» مشهور است كه در مسير جاده ارتباطی خلخال به هشپر و اسالم واقع شده و از داخل جنگل های طالش به جاده رشت به آستارا متصل می ‌شود. جنگل های متراکمی نيز در محدوده شهرستان خلخال وجود دارد كه از امكانات بسيار مساعد در زمينه جذب جهانگرد برخوردارند.

 دروازده بهشت رویایی طبیعت ایران کجاست؟ + تصاویر
صنايع دستی 

شهرستان خلخال يكی از مراكز مهم صنايع دستی استان اردبيل و نيز كل كشور محسوب می شود. انواع جاجيم، گليم، اشيای منبت كاری شده و صنايع چوبی از عمده ترين صنايع دستی اين شهرستان است. جاجيم بافی در اکثر روستاهای ايران به‌ ويژه اغلب روستاهای ‌آذربايجان مرسوم است‌ و در هر منطقه دارای ويژگی های خاص می باشد. در شهرستان خلخال ‌جاجيم دارای ويژگی های خاص است.  
 
بقعه متبرکه امامزاده سید دانیال (ع)

امامزاده سیددانیال (ع) در روستاى خانقاه سادات و در بالاى تپه کم ارتفاعى واقع شده است. این روستا در پنج کیلومترى شمال شهرستان خلخال استان اردبیل واقع شده است. 

دروازده بهشت رویایی طبیعت ایران کجاست؟ + تصاویر 
جاده رویایی خلخال – اسالم

جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند، به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته می شود.

طبیعت بکر و دست نخورده، زیبایی های وحشی جنگلی، زندگی سنتی افراد بومی، تولید عسل های ناب، وجود آبشار و دریاچه، دشت وسیع گل و گیاهان کمیاب و... از جمله ویژگی هایی است که گردشگران می توانند در یک جاده 70 کیلومتری یک جا همه این مواهب و دیدنی ها را مشاهده کنند. این جاده که به دلیل کوهستانی بودن حتی در تابستان از آب و هوای سرد ،خنک برخوردار است، در اغلب اوقات بویژه در نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و باران های سیل آسا بسته بوده و مسافران تنها می توانند در این فصول از زیبایی های آن لذت ببرند.

 دروازده بهشت رویایی طبیعت ایران کجاست؟ + تصاویر
این جاده مسیری برای ورود به بهشت طبیعت است، چراکه جاده خلخال – اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست بلکه ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است؛ تصویری از زیباترین جاذبه های طبیعی که کنار هم چیده شده‌اند تا بی هیچ سابقه و ذوق ادبی شاعرتان کند.

 
آبشار نره گر
 
این آبشار در روستای اسبو از توابع بخش شاهرود شهرستان خلخال قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار، پس از گذر از داخل روستا باید مسیر صعب العبور حدود ۲ کیلومتر را طی کرد.
 
 
روستای گردشگری کزج
 
روستای کزج جزو بخش خورش رستم خلخال است و در ساحل شرقی و در دامنه کوه مشرف به رودخانه قزل اوزن قرار دارد.

 دروازده بهشت رویایی طبیعت ایران کجاست؟ + تصاویر
روستای گردشگری کزج جزو ۱۲ روستای هدف گردشگری استان اردبیل و ۱۰ روستای دارای بافت با ارزش معماری سنتی در کشور است.
 
روستای گردشگری برندق

این روستا که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل است، در بخش خورش رستم و در میان دره ای سرسبز و چشم نواز قرار دارد.  همچنین طبیعت زیبای باغها، آبشار برندق که در نزدیکی روستا واقع شده، رودخانه زال که از وسط آن می گذرد و بنای تاریخی چهار گوش جلوه ای زیبا به روستای برندق بخشیده است.
 
 
تفرجگاه اندبیل
 
تفرجگاه اندبیل که بیشتر به چشمه (میرعدیل بولاغی) معروف است. در پنج کیلومتری شرق مرکز شهرستان خلخال، در محدوده روستای اندبیل و در کوهپایه های تالش قرار گرفته است. 

این منطقه سرسبز و زیبا وعده گاه طبیعت گردان و علاقه مندانی است که هرسال در فصول گرم سال مسیر قدیمی و زیبای خلخال تا اسالم را با پای پیاده طی می کنند و زیبایی های آن استفاده کرده و لذت می برند.
 
 
 
انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دروازده بهشت رویایی طبیعت ایران کجاست؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..